sta je dan te wachten op de politie

Discussie in 'De lounge' gestart door Zonnebloem92, 23 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik moest voor mijn werk even sleutels afgeven bij iemand dus ik parkeer ergens, plenty ruimte.. Wil ik 35 min geleden weggaan staat er een auto voor me geparkeerd (ik sta in een vak ) achter me staat een muur, links een auto, rechts een beton blok en voor me dus die auto.. ik kan geen kant op.
    Heb de politie maar gebeld want toeteren en bij t hele flat aanbellen heeft geen zin gehad.
    Heeft iemand ook zoiets gehad of ergens anders de politie voor gebeld?
     
  2. lootje80

    lootje80 Niet meer actief

    Ja ook wel eens gehad. Maar toen waren er wat mannen aan het straten betegelen in de buurt, die zagen het en hebben met 6 man die auto weg getild :D
    Ik heb ze later die dag een slagroomtaart gebracht.
     
  3. TmvD

    TmvD Bekend lid

    10 jan 2013
    795
    1
    18
    NULL
    NULL
    Bah wat balen. Je zou er bijna een deuk in trappen ;)
    Nog niet zoiets meegemaakt gelukkig
     
  4. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.874
    7.641
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    politie kan in ieder geval de eigenaar bellen of het adres achterhalen. Hoop dat je snel weer vrij bent. Vreemde wijze van parkeren.
     
  5. yenolah

    yenolah Fanatiek lid

    12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Aan de orde van de dag in Portugal helaas. Gelukkig komen ze snel als ik toeter, want ze kunnen niet ver zijn. Te beroerd om 5 meter te lopen.
     
  6. Cathelijne1986

    Cathelijne1986 Niet meer actief

    Wat irritant! Hou je ons op de hoogte, ben wel benieuwd :)
     
  7. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.874
    7.641
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Wegslepen gebeurt trouwens niet door de politie. Dit kan in dit geval alleen door de Gemeente en dan alleen maar als er daar een wegsleepregeking van kracht is en het specifieke feit "dubbel parkeren" hierin wordt vernoemd. Echter zou er nog wel een mogelijkheid tot slepen zijn bij Last onder Bestuursdwang. Maar dan moet je maar net iemand treffen die dat wil doen...

    Ik hoop dat de eigenaar snel gevonden is. Erg irritant!
     
  8. Drieka

    Drieka Niet meer actief

    Nou dat is dan ook wel erg asociaal van diegene die de auto zo parkeert :(

    Je snapt toch wel dat je niemand zo vast kan parkeren ook al hoef je maar ergens heel kort te zijn. Hopelijk word je snel geholpen.
     
  9. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Raar dat de politie niks kan doen in dit geval...waardeloos ook.

    Je zou toch denken dat in het geval van iemand vastzetten dat een wegsleepregeling per direct van kracht moet gaan.

    Slechte zaak
     
  10. Brinta

    Brinta Fanatiek lid

    9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Wat ontzettend asociaal zeg! Je zou maar met spoed naar het ziekenhuis moeten ofzo, sta je daar.
    Ben benieuwd hoe het afloopt!
     
  11. Beckje

    Beckje VIP lid

    12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    hier andersom keer gehad... per ongeluk snachts in een onbekende straat voor een uitrit mijn smart neer gezet.... geen politie gek genoeg gebeld, maar kreeg een onleesbaar briefje op de ruit dat ie met de taxi gegaan is van ellende en een hoop vrijwel niet leesbaar gescheld... tja... erg knullig en kan het begrijpen, al had ik in zijn geval gewoon de politie gebeld....
     
  12. Casara

    Casara Fanatiek lid

    20 aug 2014
    2.178
    386
    83
    tijdje terug gehad. Moest voor mijn werk visites gaan rijden. Niet bepaald lollig in zo'n situatie!!
     
  13. Anne1001

    Anne1001 Bekend lid

    29 mei 2014
    892
    300
    63
    Kraamverzorgster
    Nou jaa! Wat een vreemde manier van parkeren..
    Je zou daar op visite zijn en je bevalling/weeën beginnen, haha! Sta je dan :p
    (Daar denk ik dan weer aan met 37 weken zwangerschap :p)
     
  14. Melliemuis

    Melliemuis Fanatiek lid

    28 apr 2014
    1.314
    0
    36
    Across the pond
    Oh, gebeurt hier regelmatig. Wij wonen in een winkelstraat en we hebben onze eigen oprit, maar mensen denken daar vaak wel te mogen parkeren (dus achter onze auto zodat wij er niet uit kunnen) ondanks het bord in dikke rode koeienletters 'NO PARKING'. Heb er eigenlijk nooit de politie voor gebeld maar laat vaak wel een passief agressief briefje achter haha. Maar ik dacht ook net als Anne1001, straks zit ik daar met weeen en kunnen we nergens heen. Dan had ik geen idee gehad wat te kunnen doen.

    Hoop dat je inmiddels gered bent :D
     
  15. Kellebel1987

    Kellebel1987 Fanatiek lid

    20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Vorige week is 112 gebeld voor mijn auto omdat er 1 of andere idioot mijn ruit had ingetikt en m'n radio/navigatie heeft gejat... Op het parkeerterrein van het ziekenhuis! Ik ben er nog ziek van dat het op zo'n parkeerterrein heeft kunnen gebeuren op klaarlichte dag om 15.30 uur! :(:$
     
  16. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Hier een keertje gehad in de straat. ik had mn auto keurig in het parkeervak gezet en de bewoner op de hoek had zn auto op de smalle weg voor zn huis gezet. ik kon er dus niet uit. dan zou je zeggen, je belt aan. maar ja, het was zondagochtend om 6.50 uur en ondanks dat ik woest was, vond ik het ook weer sneu om mensen zo vroeg uit bed te bellen:)
    maar ja, ik moest naar mn werk. dus ik met veel kunst en vliegwerk en flink in en uitdraaien, mn auto er toch tussendoor gekregen. maar dan ook op de cm af, spiegels moesten zelfs naar binnen geklapt worden... ik snapte echt niet hoe ik dat voor elkaar gekregen had en hij ook niet. ik was net een briefje aan het schrijven of hij svp de volgende keer zn auto niet zo neer wilde zetten toen hij ineens boos naast mijn auto stond:$
    want wat was er gebeurd? tijdens mn heftige rukken aan het stuur, drukte ik per ongeluk op de toeter. waar ik het lef vandaan haalde om zo vroeg te toeteren en waarom ik niet even gewoon kwam vragen of hij aan de kant wilde want hij was al beneden... tja, dat weet ik niet;)
     
  17. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    oh, en later nog een keer op mn werk gehad. ik werk in de zorg en had de auto voor kantoor neer gezet. parkeer terrein word ook gebruikt voor de kerk en de ouders die hun kinderen van school komen halen.
    ik had een alarm oproep van iemand die gevallen was en wilde in de auto stappen. ik kon dus gewoon niet weg omdat een moeder haar auto er dwars voor had gezet .
    ze ziet dat ik in stap en mn auto start en ze stapt uit, doet haar auto op slot en ze loopt gewoon naar de school:(
    ik getoetert. ze kijkt om en ik gebaar of ze aan de kant wilde gaan. ze kijkt me aan alsof ze water ziet branden. ben ik uit gestapt en gevraagd of ze svp even aan de kant wilde gaan. kon niet want ze had haar kind nog niet en er waren geen parkeerplekken meer. dus?? dan kan je wel even je auto 2 meter verder zetten bij een ander?
    met veel gezucht en gesteun ging ze aan de kant..
     
  18. mama2bengeltjes

    mama2bengeltjes Fanatiek lid

    28 jan 2015
    1.174
    516
    113
    Mijn broertje woont aan de rand van de stad bij het centrum. Hebben een eigen garage met oprit en mensen parkeren gewoon bij hun op de oprit als ze de stad in willen. Mijn schoonzusje heeft een keer haar auto erachter gezet toen ze thuis kwam en een mevrouw was net bij haar auto dus mijn schoonzusje stapt uit en zegt even de spullen binnen zetten hoor dan zet ik de koffie aan. Die mevrouw begreep er niks van haha.. Mijn schoonzusje had zoiets van ja je parkeert bij ons op de oprit dus je zal wel op visite komen ;)

    Nu hebben ze een hek ervoor want ze waren het helemaal zat maar wat een rare mensen heb je erbij zitten..
     
  19. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    Staat hij niet toevallig in zijn 1 zonder handrem. Zo parkeren mijn man altijd. Kun je hem gewoon opzij duwen .

    Ik heb op school altijd mijn vaste plekje. Parkeer daar altijd. Zo dus laatst ook. Was laat dus knal hem der in en vlug kinderen weg brengen. Kom terug staat er een auto achter mijn. Denk nou lekker lullig voor mijn. Ik kijken en zoeken van wie hij zou kunnen zijn en zie ik eens dat mijn vaste plekje een invalide plaats is geworden. Man komt naar buiten en ik duizend maak excuus gemaakt. Voelde me echt zo lullig. Bleek dat het de vrijdag middag ervoor ( ws maandag toen dit gebeurde) er een persoonlijke invalide plek van hadden gemaakt. Schaamde me diep en snap ook nie dat mensen andere voor de lol blokkeren maar in dit geval was ik fout. Heb nu dus ander plekje voor de auto. Heb de man aangeraden een kruis op zijn plekje te laten zetten en het advies is opgevolgd, nu staat er een kruis op de weg en het probleembanken auto's die daar parkeren is opgelost. Bord wasgewoon echt niet opvallend .

    Ik vind het ronduit asociaal om bewust andere te blokkeren zodat je zelf niet ver hoeft te lopen of voor eigen gemak. Geen plek is geen plek . Zou deze persoon dus zeker aanspreken als hij wil wegrijden
     
  20. McDsee

    McDsee Niet meer actief

    Mijn opa en oma wonen in een oudere flat en daar komt geregeld een ambulance op het parkeerterrein. Op vrijdag staat de markt voor de deur en is de ruimte naar het parkeerterrein minimaal. Er staan borden die duidelijk maken dat er geen fietsen geparkeerd mogen worden vanwege het parkeerterrein en de doorgang voor ambulances en zóveel mensen die daar gewoon schijt aan hebben! Zetten gewoon hun fietsen dikke rijen tegenelkaar met van die brede kindzitjes. Iedere week weer. Vaak genoeg wordt de gemeente gebeld maar meer dan bordjes plaatsen kunnen/doen ze ook niet. Voorheen was er een achter ingang die dan alleen tijdens de markt open was maar die is sinds er een nieuwbouw project is gestart weg. Nu als gevolg dat mijn opa dus absoluut niet naar buiten kan/wil omdat ze met de auto er niet doorkunnen en dat is hun enige mogelijkheid om zich buiten te verplaatsen.
     

Deel Deze Pagina