Opleiding tandartsassistente

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door Diass, 6 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Diass

Diass Bekend lid

13 jun 2012
    602
    0
    0
    Op 12 feb ben ik bevallen van mijn dochtertje. Ik heb op dit moment geen werk. Ben druk aan het solliciteren al een paar maanden maar helaas zonder resultaat. Nu ben ik van plan om een opleiding tot tandartsassistente te volgen. Het zou natuurlijk ideaal zijn als ik deze thuis zou kunnen doen, dan hoef ik nog niets van opvang voor mijn dochtertje te regelen. En nu ik geen werk heb, heb ik toch tijd zat. Nu is mijn vraag of iemand hier ervaring mee heeft en zo ja, bij wie hebben jullie de thuis studie gevolgd? (Hier bedoel ik mee loi,nha oid). Dit vak heeft me altijd al aangetrokken en hier in de buurt is er ook steeds veel vraag na. Ben al veel vacatures tegen gekomen. Het is ook nog zo dat ik alleen sta voor de zorg van mijn kindje. En met een uitkering is het dus al zwz moeilijk rond komen. Ik wil haar een goede toekomst kunnen bieden, dus vandaar dat ik heeeeel graag deze opleiding zou willen gaan volgen. Ik hoop dat iemand hier advies voor me heeft...

2. Lin71

Lin71 Fanatiek lid

19 apr 2007
    3.481
    0
    0
    prov.groningen.
    Een bekende van mij doet dit via LOI en daarnaast is deze werkzaam bij een tandarts. Wat wil je precies weten?

3. Step

Step Actief lid

27 okt 2009
    235
    0
    0
    NULL
    NULL
    Er zijn zat tandartsen waarbij je ook intern opgeleid kan worden, misschien een idee ;) Zo heb ik dat zelf ook gedaan. Heb nooit diploma nodig gehad.

4. Crazy angel

Crazy angel Bekend lid

13 jan 2008
    794
    0
    0
    voordat je begint,

ZOEK EERST EEN STAGE PLAATS.

Ik heb dit namelijk ook gedaan, voor doktersassistente..
    Heb het NIET af kunnen maken omdat NIEMAND me wou aannemen
    voor een stageplaats, omdat het een particuliere opleiding is
    en geen reguliere.

Ik heb stad en land afgereisd opzoek naar een stageplaats.
    Heb wel 100 adressen gehad. minstens 2500 euro weg omdat het me gewoon niet lukte met een stageplaats regelen.
    Theorie en praktijk afgerond. Alleen geen stage.
    Dus een hele goede tip van mij, ga eerst zoeken naar een plek waar
    je al je uren stage kan lopen!

5. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Ik zou gewoon op vacatures voor tandartsassistentes reageren. Veel praktijken leiden graag intern op.
    Heb dit zelf 3,5 jaar geleden ook gedaan, gesolliciteerd en direct aangenomen. Geen enkele opleiding in die richting maar alles in de praktijk geleerd.
    Het is in ieder geval een leuk, afwisselend beroep!

6. Diass

Diass Bekend lid

13 jun 2012
    602
    0
    0
    Dank jullie wel voor de reacties!! Ik heb inmiddels een opleiding gevonden. Het is een thuisstudie, maar krijg ook nog iedere week 2,5 uur begeleiding in een klasje met ongeveer 8 andere klasgenootjes. Ik moet ook 2maanden stage lopen. Maar de begeleidster die zoekt voor een stageplek en erna voor werk. Beter kan ik het niet krijgen dus. Ennnnn ik ben nog wat langer thuis bij mn dochtertje :D

Deel Deze Pagina