Weer aan het werk moeten maar geen opvang.

Discussion in 'Weer aan het werk' started by Valora, Mar 7, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Valora

Valora Niet meer actief

Toen ik 6 maand zwanger was liep mijn contract af, en ben ik zonder werk komen te zitten. Dit hadden we al zien aankomen, dus ben ik nooit echt gaan kijken voor opvang.

Niet lang na mijn zoon zijn geboorte, zijn we beginnen kijken voor opvang, maar er zijn wachtlijsten tot 2014 !

Ik krijg nu een uitkering, en ze zitten me echt te pushen om zo snel mogelijk opvang en werk te vinden. Maar hoe moet ik inhemelsnaam gaan werken als ik geen opvang heb?

Binnen een maand of 3 gaat mijn uitkering ook dalen, en dan komen we binnenkort gewoon niet meer rond. Maar die opvang... Ik weet dat ik vroeger had moeten kijken ervoor, maar ik had echt niet verwacht dat de wachtlijsten zo lang zijn. :(

2. Chiggy

Chiggy VIP lid

Aug 29, 2010
    12,876
    25
    38
    Rotterdam
    Gastouder?

3. Valora

Valora Niet meer actief

Hebben we ook al voor gekeken, echt nergens is plaats voor 2014.

4. Jazzlyn

Jazzlyn Niet meer actief

hoor dat van meer mensen in Belgie inderdaad. Familie/vrienden? Weet niet voor hoeveel uur je wilt gaan werken?

5. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Misschien een werkgever die opvang mogelijkheden heeft?!
    Of familie/vrienden?!

6. Kiwi1405

Kiwi1405 Fanatiek lid

May 17, 2012
    1,784
    1
    0
    Ja achteraf doe je daar inderdaad niets meer aan. Dat is gebeurd. Misschien dat je inderdaad bij een gastouder sneller terecht kunt? Het is wel ontzettend per provincie afhankelijk dan denk ik.. Ik heb er voor ons een aantal benaderd voor begin opvang september. Maar ik krijg nog net geen telefoontjes of ik het niet nu al kan komen brengen.

7. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

Mar 27, 2012
    6,134
    1
    0
    Briefje ophangen bij de supermarkt ?

8. Valora

Valora Niet meer actief

Tja, familie en vrienden moeten zelf ook gewoon gaan werken natuurlijk. Het probleem zit er denk ik ook in, dat we veel uren opvang nodig hebben, ik moet namelijk fulltime gaan werken.

9. Valora

Valora Niet meer actief

Wie weet bij wie je dan terechtkomt? :( Nee, daar ben ik niet voor te vinden, ik heb al geen goede ervaringen met opvang uit mijn eigen kindertijd, dus daar zou ik toch geen vertrouwen in hebben...

10. jongenmeisje

jongenmeisje Bekend lid

Jan 2, 2012
    838
    0
    0
    Als inderdaad alles vol zit, denk ik niet dat je nog veel te kiezen hebt. Het klinkt misschien rot maar je zegt zelf dat als de uitkering daalt je niet meer rondkomt. Je kunt de tijd niet meer terugdraaien dus zal je moeten zoeken naar alternatieven.
    Dus meteen opgeven en voor een overbrugging gaan kijken tot 2014 en dan vind ik dat briefje in de supermarkt nog geen slecht idee. misschien zit er wel een hele goede klik bij. dus geef het een kans.

11. koekwaus

koekwaus Actief lid

Jan 18, 2011
    135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kun je niet iets zoeken voor in de avonden / weekenden, zodat je geen of minder oppas nodig hebt?

12. debbybosma

Apr 29, 2012
    70
    0
    0
    werken op een bso en natuurlijk de rest van m'n ti
    Ongelooflijk, ik werk op een kdv in Landgraaf (Limburg) en alleen al op mijn locatie zijn 9 mensen ontslagen omdat het kindaantal zo daalde.

Ik werk maar weinig en heb het geluk dat mijn schoonmoeder kan oppassen. Ik hoop dat je heel snel opvang vindt, heel veel succes.

13. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

May 21, 2011
    2,278
    1
    0
    Toch maar inschrijven, en af en toe bellen. Wel bijzonder van die wachtlijsten, die hadden we hier ook maar zijn nu een stuk korter.
    Bij de meeste kinderopvangcentra is er ook een verschil welke dagen het rustig is, dat scheelt misschien wel.
    En inschrijven bij gastouderbureau's inderdaad.

14. alamea

alamea Fanatiek lid

Jan 15, 2013
    1,270
    0
    0
    Hoi Valora,

Kijk eens op de Belgische forums van Zappybaby en 9maand bijvoorbeeld. Daar zijn rubrieken te vinden waar kdv's en onthaalmoeders op adverteren. Je kan er zelf ook je oproepje plaatsen, er wordt regelmatig op gereageerd, zeker als je ook een e-mail adres achterlaat.

Op die manier heb ik 2x op korte termijn kinderopvang gevonden.

De Dienst Landelijke Kinderopvang heeft ook voorzieningen voor dringende kinderopvang voor als je aan het solliciteren bent en daarna zelfs een job vindt. Die zitten in Antwerpen, Heusden, en Mechelen, wie weet is dat bij jou in de buurt. Dat geeft je ruimte om verder te zoeken naar een definitieve opvangplaats. Ik heb zelf erg goede ervaringen met deze vorm van opvang, toen mijn onthaalmoeder van de ene op de andere dag onmiddellijk het contract opzegde.

15. Vash

Vash Bekend lid

Nov 24, 2008
    889
    0
    0
    Amsterdam
    Zo snel mogelijk overal inschrijven en leuren. Bellen, volgende week weer bellen, de week daarop weer. Het is verbazingwekkend dat er toch ineens plek blijkt te zijn. Bij mij was dat wel zo iig. Ik had maanden eerder plek dan voorspeld.

16. PBA

PBA Bekend lid

Feb 22, 2010
    711
    0
    16
    Is het misschien een optie om zelf als gastouder te gaan werken. Jij hebt inkomsten en je hebt geen opvang nodig.

17. MLkids

MLkids Niet meer actief

LKO kan je op een spoedlijst zetten als je de situatie uitlegt!

18. MLkids

MLkids Niet meer actief

En anders kun je in de productie gaan werken, avonddiensten of callcenter in de avond.

19. joko13

joko13 Lid

Mar 30, 2013
    17
    0
    0
    kinderopvang :-)
    eindhoven
    Ik werk op een kdv gelukkig hoeft er niemand uit maar wat een terugloop van kinderen bij ons geen wachtlijsten meer!

20. Valora

Valora Niet meer actief

Gelukkig opvang gevonden, en dinsdag begin ik met een opleiding ipv werk. Ik heb er zin in, maar zie er tegenop om hem weg te brengen.

Share This Page