bewust niet trouwen?

Discussie in 'De lounge' gestart door sorien, 18 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sorien

sorien Actief lid

3 apr 2012
    432
    1
    0
    NULL
    NULL
    #1 sorien, 18 aug 2012
    Laatst bewerkt: 18 aug 2012
    zijn er nog meer meiden die ervoor hebben gekozen om bewust niet te trouwen?
    Mijn vriend is niet gelovig en voor mij hoeft het eigenlijk ook niet.
    Ik hecht er geen meerwaarde aan als ik met iemand getrouwd ben
    edit dat is mijn mening...

2. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Het heeft toch niks met geloven te maken?
    En ondanks dat ik getrouwd ben weet ik ook dat ik gelukkig ben!
    Prima als je niet wil trouwen maar doe dan niet alsof getrouwde mensen het doen omdat ze anders minder van elkaar houden oid. Wij wilden BEWUST trouwen omdat we dan minder rompslomp hadden voor de kindjes en we allemaal 1 achternaam hebben.
    En uiteraard omdat we van elkaar houden maar dat deden we ook voordat we getrouwd waren.
    Sorry ik kan pissig worden van zo'n dom bericht!

3. JosieJ

JosieJ Niet meer actief

Jee... Kattekop... :)

4. sorien

sorien Actief lid

3 apr 2012
    432
    1
    0
    NULL
    NULL
    miauwwww!!! :D het is aangepast hoor zo beter :)

5. Onje

Onje Niet meer actief

Ik hecht ook geen meerwaarde aan getrouwd zijn maar vind het mooi als wij elkaar man en vrouw kunnen noemen en dezelfde achternaam hebben.

6. sorien

sorien Actief lid

3 apr 2012
    432
    1
    0
    NULL
    NULL
    dat is dan wel weer een voordeel ja :)

7. Jel

Jel Niet meer actief

Buiten dat wij wel gelovig zijn en ook pas zijn gaan samenwonen toen we getrouwd waren, vond ik het ook erg mooi. Je beloofd elkaar letterlijk trouw. In voor en tegenspoed, tot de dood je scheid. En dat verzegel je nog met een mooie ring. Ik denk ook dat als ik niet gelovig was, ik toch getrouwd was. Als klein meisje droomde ik hier al van, om een dag in je leven 'een prinses' te mogen zijn, een mooie jurk aan en in het middelpunt staan etc...

Hier werd/ word er dus wel waarde aan gehecht.

8. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Dit dus!:D

Ik vind het mooi dat ik dezelfde achternaam draag als mijn man en mijn kinderen!

9. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Hier bewust wel voor gekozen om jong te trouwen. Ik ben heel trots dat ik nu mijn man zijn achternaam heb. Maar ja, ieder z'n ding toch? Ik word er alleen nogal giftig van als mensen tegen me zeggen dat het toch maar een briefje is, zo voelt dat niet als je daar staat :) Was de mooiste dag die ik ooit heb gehad (tot nu toe)

10. Rinajusase

Rinajusase Fanatiek lid

17 jun 2012
    2.078
    0
    0
    Secretaresse
    Midden Nederland
    Hier ook getrouwd, naast het romantische gedeelte (hele dag in een mooie bruidsjurk, trouwen in een kasteel) vond ik het ook gewoon praktisch en handig. Alles is idd goed geregeld wat betreft de kids en we dragen allemaal dezelfde achternaam:D

11. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Hier niet getrouwd. Bewust voor een geregistreerd partnerschap gekozen omdat ik dus echt een hekel heb aan trouwen. Heb nooit gedroomd van een witte bruidsjurk, heb een hekel aan bruiloften, al die gezelligheid en vrijgezellenfeestjes en 'leuke' stukjes....bah.

We hebben alleen een partnerschap gedaan omdat dat handiger was qua erven en zo, anders had dat ook niet gehoeven van mij.

Ik heb dus ook nog mijn eigen naam. Die had ik al jaren voordat we samen waren, zou niet weten waarom ik hem in zou moeten leveren :D

12. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Sowww zeg!
    Inderdaad onwijs kattig, voel je je soms aangevallen ;)

13. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Daarom wil ik wel trouwen, maar mijn vriend linkt het op een of andere manier naar het geloof.. -.-'

Zal nog wel even duren hier.. Of als ik broodje tonijn mayo eet en een kibbeling.. maar ik eet geen vis.. dus dat gaaat niet gebeuren..

14. Kruimelmuis

Kruimelmuis Bekend lid

4 jun 2011
    672
    28
    28
    Vrouw
    Moeder. Student social work (AD)
    Emmen
    Huh? :p

On topic:
    Hier getrouwd omdat we van elkaar houden & om onze dochter (was 6 maand zwanger).. Heel klein, feestje word nog vervolgd.. Als we daar zin in hebben.. Wel op de juiste datum natuurlijk ;p..

15. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Wat probeer je hier te zeggen?

:D

Kan er niks van maken...

16. Versluis

Versluis Fanatiek lid

10 jul 2011
    1.924
    0
    0
    Filiaalmanager
    Zeeland
    Ik ben getrouwd toen ik 19 was, buitenom dat we het uit liefde deden, zaten we ook in een vreemde situatie, waar het boterbriefje bij kon helpen. Ik heb er geen seconde spijt van, anders waren we ook uiteindelijk getrouwd. Voor onze kinderen vind ik het fijn dat er dan bepaalde dingen vastliggen en ik heb ook mijn eigen naam gehouden.

Ik vond het ook een mooi en speciaal moment, zou het ook zo over doen als we nog niet getrouwd waren!

17. Versluis

Versluis Fanatiek lid

10 jul 2011
    1.924
    0
    0
    Filiaalmanager
    Zeeland
    Ik denk dat hier net zoiets als; wanneer pinksteren en pasen op 1 dag vallen, wordt bedoeld????

18. parel86

parel86 Actief lid

24 nov 2011
    160
    0
    0
    NULL
    NULL
    wij trouwen ook bewust niet.... cultuur verschillen. geen problemen voor de rest hoor maar we zouden dan het op onze manier willen dus dan maar niet. papiertje halen kan altijd nog. alleen kom k nu zowiezo nooit meer van em af met kind haha. dat vind k zelf meer een verbintenis, regel wel goed bijv een samenlevingscontract.

19. Tese

Tese Niet meer actief

Zooooo. Ben je een beetje met je verkeerde been uit bed gestapt? Wat een overdreven reactie zeg. :(

Wij zijn wel getrouwd maar gewoon op een maandagochtend gratis in het gemeentehuis. Vanwege het praktische omdat ik zwanger was van de eerste. Voor de rest voegt het voor mn man en mij ook niets toe aan onze relatie.

20. Lexxie

Lexxie Fanatiek lid

16 jun 2012
    1.666
    0
    0
    NULL
    NULL
    + 1
    .hier ook niet getrouwd.. Trouwen is houwen hè? ;)

Ooit zal het nog wel eens komen, maar nu nog niet. We hebben alles goed geregeld voor ons meisje (en de tweede op komst).
    Misschien als onze baby straks wat ouder is, want als we trouwen willen we dit ver van huis doen....

Maar als 'ie me nu zal vragen zal ik ook geen nee zeggen hoor :p

Deel Deze Pagina