Hoi, We zijn net een week verhuisd en hebben daarvoor een klein jaar onze spullen in de opslag gehad, waaronder de wasmachine. Nu ging ik van de week fijn weer een was draaien, dacht ik. Toen ik het deurtje open deed vond ik m behoorlijk stinken, maar toen ik even goed keek zag ik overal aangekoekte kleine vliegjes in dat ding! Bah bah bah! Waarschijnlijk door het vocht ofzo... (Het zijn geen grote vliegen) ik heb geen smetvrees ofzo maar ik had meteen zoiets van ik wil een nieuwe! Mijn man vond dit dus onzin en vond dat we eerst moesten proberen om m schoon te maken. Dus de filter eruitgehaald en schoongemaakt (gadverdamme!) 2x kookwas aangezet en met een sopje de vliegjes weggehaald. Het lijkt nu schoon, maar ik kan niet zien wat er in de 'gaatjes' van de trommel zit. Dit geeft mij zo'n jakkes-gevoel dat ik er niet een gewone was in wil doen. Ik wil gewoon een nieuwe kopen! Hij is inmiddels ook al 5 jaar oud en heeft al 3 verhuizingen meegemaakt dus ziet er ook niet meer uit. Goed, mijn man is het er dus niet mee eens, maar heeft nu gezegd dat ik zelf maar moet kijken of ik een nieuwe koop. Dus mijn vraag; wat zouden jullie doen? Een nieuwe kopen? Of ben ik nu overdreven bezig?
Ik zou er lekker mee wassen. Je hebt hem toch helemaal schoon gemaakt. Je hebt een kookwas gedaan. Zou het zonde vinden om een nieuwe te kopen. Kregen zijn nog aardig duur.
je hebt wasmachine reiniger !!! Dat zou ik eerst proberen een wasmachine kan echt wel langer mee als 5 jaar en zonde als je een nieuwe zou kopen als hij het nog doet ..Ik zou hem eerst wel laten draaien met wat ude handdoeken ofzo kijken of het gewoon schoon wordt .
5 jaar vind ik niet eens zo lang hoor... Vind het ook onzin, iets wat het nog goed doet zou ik niet zomaar wegdoen. Je hebt 'm schoongemaakt en dat is toch genoeg? Onze koelkast heeft ook wat roestplekken op de deur (ondanks dat we 'm niet langer dan 4 jaar hebben maar door ruimtegebrek moet het in een vochtigere ruimte staan), maar ja, ga dus echt geen nieuwe kopen alleen vanwege dat.
Wil je hierom serieus een nieuwe wasmachine kopen? Hihi Wil mijn rekeningnummer wel doorgeven hoor Na zoveel kookwassen en filter schoongemaakt te hebben is je wasmachine echt wel schoon, en de vliegjes op zijn minst wel dood. Misschien nog een kookwas met soda?
Hihi begrijp uit de reacties dat ik dus overdreven bezig ben... We zijn niet loaded ofzo hoor maar ik krijg er gewoon helemaal de kriebels van, van het idee dat binnen in de machine gewoon nog vieze aangekoekte vliegjes zitten! Bah! Wasmachine reiniger? Kun je dat gewoon bij marskramer ofzo kopen? En met soda hoe werkt dat dan precies?
Gewoon een schep soda in de trommel en aanzetten Wasmachine reiniger bestaat ook ja (action verkoopt t), is misschien wel wat minder agressief als soda dus ik zou voor soda gaan
Schoonmaakazijn schijnt ook goed te werken, beter dan soda en het kan tegelijk met een was in de machine. Zo lang je het bij een scheutje houdt en niet de hele fles erin leeg gooit ruik je er helemaal niks van
Je kan ook een keer een fles wasmachine reiniger van hg halen. Of een flinke scheut schoonmaak azijn erin, en een flinke schep soda en dan een kookwas aan. Stinkt de machine nog steeds?
Haha bedankt meiden! Er is nu een grote schep soda in gegaan en weer kookwas. Hierna moet ik me erbij neerleggen dat het niet schoner kan! misschien toch lichte vorm van smetvrees? bedankt voor de tips!