Voedingsdeskundige

Discussie in 'Over deze site' gestart door MamaBenjamin, 11 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaBenjamin

MamaBenjamin Niet meer actief

#1 MamaBenjamin, 11 jul 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 jul 2014
    Er moet mij iets van het hart.
    Ik las net een topic over een voedingsschema met de vraag of het een goed schema was. (sorry ts, niet persoonlijk bedoeld uiteraard)
    De voedingsdeskundige geeft vervolgens een "goed" menu. Eentje met potjes fruit, potjes groenten en mierzoete pyjamapapjes.

Ik hoef denk ik niet uit te leggen dat deze producten prima zijn voor af en toe gebruik, maar dat dit niet de voorkeur heeft. De adviezen variëren bij leeftijden van net 6 maanden tot al richting het jaar. De 1 is eigenlijk nog te jong voor het een, en de ander is al (bijna) te oud voor het ander.
    Ik weet even niet wat ik hier van moet denken.

Ik wil echt niemand voor het hoofd stoten, mijn excuus als ik dat wel heb gedaan. Iedereen is natuurlijk vrij om adviezen al dan niet op te volgen.
    Ik zou het alleen zo jammer vinden als geen passend advies wordt gegeven in het belang van zowel moeder als kind.

Ik wilde ook een vraag stellen, maar ik ga hierdoor wel twijfelen.
    (ik moet er wel bij zeggen dat niet elk topic daar gaat over hun eigen producten, maar zie het veelal voorbij komen.)

Ik zou het dus heel fijn vinden als Beheer kan uitleggen wat de rol van Nutricia nu precies is.
    Adviseren over de beste voeding voor je kind en wat goed is voor de ontwikkeling, of adviseren welke eigen huisproducten je kind kan nuttigen?
    Ik begrijp de invloed van Nutricia en productsponsoring e.d., maar dit is geen voedingsdeskundige meer, maar een Nutriciadeskundige.

2. Helemaal mee eens.

Van mij kan de voedingsdeskundige ook volstaan met groentehapje ipv dat ze zegt Olvarit groentenhapje....

Vind het een rare gang van zaken, maar ik hoop dat iedereen er wel doorheen leest ;)

3. tuc

tuc Niet meer actief

ik heb het ook al gezien. Ik vind het gewoon slecht dat er op een forum als deze gepromoot wordt met pyamapapjes en potjes eten. Echt schandelijk en kan deze mensen absoluut niet serieus nemen.

4. MamaBenjamin

Precies. Geef moeders de ruimte om zelf te bepalen wat voor soort voeding hun baby's krijgen.
    Moeders die potjes willen geven doen dat toch wel, moeders die er nog niet helemaal uit zijn worden nu een richting op gestuurd. Jammer.

5. tuc

tuc Niet meer actief

het is dat ik niet kan reageren anders zou mijn missie zijn om al die reacties van Nutricia tegen te spreken met die slechte adviezen want er klopt gewoon geen moer van.

Ik hoop echt dat het beheer dit gedeelte verwijderd want het is echt genant om dit voedingsdeskundige te noemen

6. Behoorlijk genant ja ;)

Ik heb ook 1 keer naar olvarit gebeld omdat ik het advies bij het CB niet goed vond en bij de kinderdiëtiste pas 2 weken later terecht kon. Het ging over voedsel-allergie... Nee hoor mevrouw, onze potjes bevatten geen allergenen.... :x Nou, mijn hol... Banaan reageerde hij overgevoelig op, peer reageerde hij overgevoelig op.... Lekker advies.

Gelukkig is ie daar inmiddels overheen gegroeid, maar toch. Een beetje voedingsdeskundige moet dat toch weten?

7. tuc

tuc Niet meer actief

o mijn vingers branden om zelf even een topic te openen daar.....

8. MamaBenjamin

Ben wel blij om te lezen dat ik niet de enige ben die het vervelend vind.

9. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Helemaal mee eens. Jammer dat ze geen goed en onafhankelijk advies kunnen of willen geven. :(

Hopelijk zal beheer hier serieus naar kijken? :(

10. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.027
    551
    113
    beheer kan bij hoog en laag beweren natuurlijk steeds dat hun onafhankelijk advies geven maar dat is natuurlijk gewoon kletskoek. zeer waarschijnlijk krijgt zp gewoon geld van nutricia als hun hier vragen mogen beantwoorden. en natuurlijk prijzen hun hier hun produkten aan. pure reclame.

11. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Dit was eerder toen het nog NESTLÉ was die reclame maakte ook zo, toen werd er ook yogolino, goeie start en pyjama papjes aangeraden, uiteraard van hun eigen merk. Ze komen hier natuurlijk niet om reclame te maken voor de concurrent.

En waarschijnlijk is dit bij friso ook zo geweest, eigen producten aanprijzen.

Bedoel hier niet mee dat ik het 'maar normaal en goed' vind maar bedoel meer van dat dit echt al veel langer speelt.

12. Onje

Onje Niet meer actief

Het is dat je niet kan reageren maar anders had ik het wel geweten.
    Ik zou me ogen uit m'n kop schamen als beheer zijnde, dat je dit een voedingsdeskundige noemt. Dit is geen voedingsdeskundige, dit is reclame reclame en nog eens reclame.
    Adviseren van potjes fruit potjes groente avondpapjes etc etc dat is allemaal hartstikke makkelijk hoor voor af en toe en ook zeker voor af en toe niks mis mee. Maar dit hoor je als je écht een voedingsdeskundige bent niet te adviseren in een dagelijks voedingsschema.

13. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Absoluut eens ;)

14. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Stuur je ts een pb....?

15. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.874
    19.315
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Hier is al een topic over geweest toen het onderdeel voedingsdeskundige net (her)opende. Ik snap heus jullie reacties wel. Aam de andere kant vind ik dat we van de mensen die hier een vraag stellen ook wel enige 'mediawijsheid' mogen verwachten. Als een ts bij het lezen van de tekst "Geef ' s avonds een olvarit potje." niet zelf kan bedenken dat er toch wel sprake is van reclame, dan heeft ze volgens mij wel een ander probleem. Nu zullen sommige dames dan eerder de conclusie trekken dat een ander merk ook mag, dan dat ze voor verse groente gaan. Maar dat heeft denk ik ook meer te maken met hoe je zelf in het leven staat en over voeding denkt.
    Sowieso zie ik best vaak dat mensen twee keer dezelfde vraag stellen: zowel bij de deskundigen als bij de subfora waar iedereen kan reageren. Bij bijvoorbeeld de laktatiekundindige, verloskundige enz. zie ik dit in ieder geval regelmatig voorbij komen. Dat zal dus ook wel voor de vragen over voeding gelden. Ts kan vervolgens zelf kiezen welk antwoord het beste bij haar past.

16. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.285
    2.984
    113
    Dames,

Dank jullie voor de feedback. We zullen het meenemen in de evaluatie.

Met vriendelijke groet,
    Beheer Zwangerschapspagina.nl

Deel Deze Pagina