Opleiding Verpleegkundige BBL

Discussie in 'De lounge' gestart door fleurtjeuh, 4 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fleurtjeuh

fleurtjeuh Actief lid

15 feb 2012
    456
    0
    0
    NULL
    NULL
    En ik heb het ziekenhuis zojuist gemaild :D
    Nu maar hopen op 2 maal goed nieuws :D

2. gaab27

gaab27 Fanatiek lid

30 dec 2010
    1.585
    1
    0
    Den Haag
    Ik ben eind januari met de opleiding begonnen in Den Haag en de opleiding duurt 3 jaar. Hier in Den Haag had je eerst een basisperiode van 15 weken waarbij je 3 dagen school en 2 dagen stage loopt op je werkplek en na die 15 weken gaat je contract in en werk je onregelmatig. Ik zelf vond de basisperiode pittig omdat het toch fulltime is en mijn dochtertje is nog zo jong en vond het heftig dat ze dan 5 dagen in de week naar de gastouder moest. Maar nu die 15 weken voorbij zijn is het heerlijk!! Ik heb een 32 uurs contract 1 dag school en 3 dagen werken, werk om het weekend dus goed te doen.
    Qua inhoud vind ik het echt niet moeilijk maar ligt denk ik ook aan de persoon, hoe snel pak je stof op en wat is de kennis die je al hebt.
    Maar goed om te doen hoor verpleegkundige opleiding met die diploma kun je zoveel kanten op!

3. Mijn vriend doet de bbl opleiding via het ziekenhuis. Hij moet nu nog 2 jaar. Maar eerlijk is eerlijk het is behoorlijk pittig en intensief.
    De opdrachten vanbuiten school zijn groot en er zit heel veel tijd in. Er gaat daardoor veel tijd in school zitten.

Hij vindt het vooral tegenvallen dat hij 's avonds na zijn werk nog veel moet doen. Daarbij is het werk ook heel intensief. Maar hij vindt het een geweldige baan dus nog 2 jaar doorbijten. ;)

4. gaab27

gaab27 Fanatiek lid

30 dec 2010
    1.585
    1
    0
    Den Haag
    Daarom wat ik zeg voor iedereen verschillend.
    Ik vind het echt niet zwaar en ook de stof niet vanuit school.
    Je moet veel opdrachten maken maar goed te doen.
    Maar heb er genoeg bij in de klas die erg perfectionistisch zijn en die bv een week zitten op een opdracht die je ook in 2 uurtjes af kunt hebben.

5. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    En sowieso is het een beroep waar je met gezond verstand al een heel eind komt, toch? Ik bedoel: De basiszorg moet een makkie zijn voor iemand van onze leeftijd/doelgroep, want je doet thuis niet anders?

De dingen die lastig kunnen zijn vond ik preventie en GVO (gezondheidsvoorlichting, of ze dat nog zo noemen weet ik niet) en coordinatie van Zorg. Dat vond ik persoonlijk lastige vakken omdat het zo breed is en mijn doelgroep destijds ook lastig voor te lichten was. (demente ouderen in een verpleeghuis.)

De verpleegtschnische handeling zijn gewoon een trucje dat je moet leren. Een bepaalde volgorde aan handelingen, die na je opleiding in de praktijk ineens een heel ander protocol blijken te volgen... ;)

Al met al, als je een beetje gezond verstand hebt en niet te beroerd bent om aan te nemen wat een jongere (maar gediplomeerde) medewerker tegen je zegt, kom je al een heel eind!!

6. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Ik woon in friesland en had van de week mail gestuurd naar een ziekenhuis hier in de buurt, maar helaas heb nou antwoord gekregen dat ze 3 e en 4 e jaars studenten stageplek aanbieden . Dus dan maar geen opleiding helaas :(

7. fleurtjeuh

fleurtjeuh Actief lid

15 feb 2012
    456
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben vandaag gebeld door de school met de mededeling dat het BBL traject een 2 jarige is voor mensen die al een diploma hebben in de zorg.
    Fijn dat dat op de site stond...

Daar gaat weer een stukje hoop...
    En het ziekenhuis wil ook geen 1e jaars aannemen zei ze er al bij dus daar gaat de rest...

8. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Wat zijn ze dan lekker met het geven van informatie op de site, dat zou er dan echt wel moeten staan lijkt me.
    Dan zit er denk ik toch echt niks anders op dan de BOL versie te doen of te hopen dat er elders een vacature komt voor leerling-vpk in een verpleeghuis of thuiszorg-organisatie.

Deel Deze Pagina