Lintworm?

Discussion in 'De lounge' started by Shaddixxx, Sep 9, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Okay, eventjes een heel onsmakelijk verhaal hoor, sorry!

Ik heb onlangs ook al een topic geplaatst in 'Gezondheid', over dat ik me de laatste tijd zo moe en misselijk voel..

Nu ging ik net naar de wc, en in m'n ontlasting zat iets, het leek op 3 slierten die met elkaar gevlochten waren, van een centimeter of 5 lang..

Ik had 't al wel vaker gezien (kleiner), maar ik dacht altijd dat het gewoon wcpapier was dat vochtig was geworden.. Dit was wel heel groot, dus dat kon het niet meer zijn..

Ik ben toen op internet gaan zoeken, en toen heb ik een lijstje met symptonen gevonden en kwam tot de ontdekking dat ik best veel symptonen herken. Ik heb eventjes vetgedrukt waar ik last van heb;

-Honger
    -Vermoeidheid
    -Misselijkheid en overgeven
    -Diarree
    -Jeuk of ontsteking aan de anus
    -Witte, bewegende, platte wormsegmenten in ontlasting of beddengoed.
    -Koorts, hoofdpijn, spierpijn, toevallen, botbreuken, oogpijn, slechtziendheid, geheugenverlies en karakterverandering (in ernstige gevallen).
    -Verschijnselen van pernicieuze anemie als gevolg van vitamine B12 gebrek (bij lintworm via vis).

Bij mij is het dus niet dat hetgeen wat er in m'n ontlasting zit beweegt.. Moet dit altijd zo zijn als het om een lintworm gaat?

Ik vind het idee alleen al echt té smerig.. Bah! :(

2. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ow bah! Wat zul jij je rot voelen!

Volgens mij kan zo´n lintworm best in stukken (niet bewegend) naar buiten komen.. :)

3. wendelaa

wendelaa VIP lid

Nov 30, 2008
    8,641
    0
    36
    Noord Brabant
    Ik weet niet of t altijd moet bewegen, maar ik zou als ik jou was en de volgende keer weer zoiets vind in je ontlasting...er gewoon mee langs een h.a gaan ofzo. Die weten wel hoe t eruit ziet

4. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    Ik zou direct de huisarts bellen. Dan weet je precies hoe en wat.

5. Angelina

Angelina Niet meer actief

Inderdaad, afspraak maken bij de HA, die kan je vast meer vertellen. Succes.

6. natjes

natjes Niet meer actief

het klinkt wel zo ja... Ieks moest gelijk denken aan een biologieles toen ik nog op school zat..

Die man zijn zus had het ook gehad en die trok zo'n heel stuk lintworm uit der kont...ieehhhhhhh. Zie het nu nog voor me!

Maar het is wel belangrijk dat je zsm afspraak maakt met je huisarts!

7. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    Zeker en vast volgende keer je stoelgang opvangen en het binnenbrengen voor onderzoek. Het hoeft niet per se een lintworm te zijn, maar het kan wel een andere parasiet zijn.

8. ChristelAileen

ChristelAileen Actief lid

Aug 26, 2009
    348
    0
    0
    Afspraak maken bij de huisarts, dan zou je een kuurtje moeten krijgen.
    En dan (als het lintworm is) is het binnen anderhalf week over.

Ga er wel mee heen, want het kan besmettelijk zijn in sommige gevallen.

9. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    Ik heb wel eens kleine witte bewegende stukjes in mn ontlasting gehad.
    In combinatie met jeuk aan mn anus(he wat voelt het raar om dat te typen:)
    Had dus "gewone" wormen amar heb toch echt de HA moeten bellen voor een ontwormkuur(GENANT!!!)

BELLEN

10. Chillin

Chillin VIP lid

Mar 22, 2007
    68,582
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Mijn man dacht ook dat hij t had,moest toen poep inleveren bij de ha,maar bleek loos alarm.
    Ik zou t wel ff laten checken als ik jou was.

11. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    even navragen bij de huisarts!

12. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    gadver je krijgt er spontaan jeuk van snel naar je huisarts ermee, better safe then sorry ..

13. Ik ben nog veel misselijker van het idee geworden :')

Ik heb echt het gevoel dat ik 'm voel bewegen..
    Dat kan natuurlijk helemaal niet, en misschien is er wel niks, maar ooooh bah, gewoon het idee..

Ik ga morgen meteen bellen!

14. anna123

anna123 Fanatiek lid

Feb 12, 2009
    2,021
    0
    0
    ja joh gewoon even bellen! Die HA krijgt wel gekkere dingen te horen hoor! Het is wel een vervelend iets om over te bellen maar ja..daar zijn die mensen voor hoor!

x

15. 4days

4days Niet meer actief

Ieuwww....sterkte!

16. draak86

draak86 VIP lid

Mar 7, 2008
    5,427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Gewoon zeggen ik denk dat ik lintworm heb. Dan is het wat makkelijker om erover te beginnen en dan worden er vanzelf vragen gesteld zodat jij niet met het jeuk verhaal hoeft te beginnnen.

@ diegene die zegt ontwormingskuur via de huisarts te moeten halen... Deze verkopen ze sinds een aantal jaar gewoon in de kruidvat.

17. 4days

4days Niet meer actief

Maarja, alsof het in een drukke kruidvat minder gênant is... Dan nog beter de dokter, die ziet het tenminste wel vaker.

18. Komen ze trouwens echt uit je mond als je boven een kop koffie gaat hangen met je mond open?

Ik durf nu geen koffie meer te drinken.. :/

19. anna123

anna123 Fanatiek lid

Feb 12, 2009
    2,021
    0
    0
    wat?????? nog noooooooooooit van gehoord!!! getver zou ook geen koffie durven drinken hoor! haha

x

20. Michelle04

Michelle04 Fanatiek lid

Aug 6, 2008
    1,805
    0
    0
    #20 Michelle04, Sep 9, 2009
    Last edited: Sep 9, 2009
    Gelijk bellen met je huisarts of met de huisartsenpost! Weet jij veel wat het is. Onderneem iets. Als er bij mij zoiets uit mn reet zou komen zat ik nu niet op een forum maar bij de dokter. Ik weet niet of het besmettelijk is maar daar kan je beter zo snel mogelijk achter zien te komen helemaal nu je een kleine hebt. Sterkte ermee!

Share This Page