Wie heeft er misschien tips voor me. Ik ben vrijwilligster bij de plaatselijke speelotheek. Maar nu neemt het leden aantal er af. Wat zouden we er aan kunnen doen om toch weer mee leden te krijgen? Hoe zouden jullie geprikkeld worden om lid te worden van een speelotheek. We hebben dus een facebook. En die ben ik nu een beetje up tot date aan het maken. En we willen hier misschien in de toekomst een actie mee maken. Maar hoe krijgen we alleen al meer volgers op de facebook? Hoe kunnen we andere leuke acties maken voor meer aandacht? Wie o wie heeft er tips voor mij? Bedankt.
Op kinderdagverblijfs en basisscholen reclame maken? via Facebook actie bijv dat je onder alle likes aan iemand of enkele personen een voucher geeft om gratis iets te mogen lenen? Mensen moeten je pagina dan delen en liken. Dan kan het snel gaan als veel mensen dat doen
Flyers verspreiden / ophangen bij supermarkten enz. Een goede website Veel berichten op jullie facebookpagina schrijven Twitteren Facebookactie organiseren Adverteren via facebook Bepaal ook goed wie jullie doelgroep is, dan kun je gerichter te werk gaan.
Ik ben ook vrijwilligster bij de speelotheek maar dan in mijn woonplaats. Hier hadden wij hetzelfde. Wij moesten vorig jaar verhuizen naar een andere locatie. Wel kleiner helaas maar wel in een kinderrijke buurt. Dat heeft ons veel leden opgeleverd. Verder oud speelgoed er uit en nieuwer speelgoed er in. En reclame maken vooral bij gastouders! Evt samenwerking met kdv of scholen.
De tip van de gastouders is wel een goede ja. Zal mijn gastouderbureau eens een mail sturen of ze er wat mee kunnen doen in hun nieuwsbrief ofzo. Anders tips zijn ook helemaal super. Heb ik wat aan.
ja, maar dit kost weer geld, en natuurlijk veel vrijwilligers. En dit hebben we alle twee niet veel. Krijgen al haast geen subsidie meer van de gemeente. En er gaan 3 vrijwilligers weg, en alleen ben weer daar voor terug gekomen.
Ik zou me allereerst afvragen waarom het ledenaantal afneemt. Wat is hier de reden van? Wij zijn ooit lid geweest van de speel-o-theek. Maar er was altijd iets stuk of er ontbrak wat zodat het helemaal geen leuk speelgoed was.
Ja dat is waar. Ik denk dat je al goed op weg bent met een eigen facebook-pagina. En dan zou ik die pagina overal promoten. Je hebt ook van die facebook-verkoop hoekjes en zo, daar zou ik dan ook een bericht plaatsen, zodat er meer bekendheid word gegeven aan de speelotheek.