Misselijkmakend (letterlijk!)

Discussion in 'De lounge' started by Kaala, Feb 11, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kaala

Kaala Fanatiek lid

Oct 10, 2012
    2,672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ondanks ik niet meer zwanger ben (zie onderschrift) denkt mijn lichaam van wel en geeft mij vreselijke hormonen die mij vreselijk ziek en misselijk laten voelen.

Heeft iemand een tip wat kan helpen? Rust nemen gaat niet (40 uur per week werken) en cola etc drinken helpt voor geen meter. Het enige wat ik kan drinken is water, sapjes en koffie (haha..), kip kan ik niet meer nuttigen en bij de gedachte aan komkommer ga ik half over m'n nek.

Als ik nou gewoon zwanger was had ik gedacht van "Cmon, dit had je vorig jaar ook, je krijgt er een kindje voor!" maar dit is gewoon gemeen van mijn lichaam ):

2. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Ach sterkte , wat sneu.

en qua misselijkheid heel simpel, ziekmelden en even een paar dagen voor jezelf pakken. Waarschijnlijk daalt je hormoonlevel de komende dagen genoeg om je iets beter te voelen.

3. Kaala

Kaala Fanatiek lid

Oct 10, 2012
    2,672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik kan me niet ziekmelden ): Ik ga donderdag op vakantie en heb daar al 3 dagen voor vrij genomen, vorige week 1 dag ziek omdat ik naar de EHBO moest, de manager van t uitzendbureau is daar heel streng in helaas

Ik wil dus echt/zoek echt tips wat je kan doen om de misselijkheid wat te verlagen tot het punt dat je niet elk uur naar de wc moet rennen op je werk ;)

4. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

Oct 27, 2009
    4,545
    732
    113
    Als het zo erg is dan ben je ook te ziek om op je werk te zijn. Ga eens naar de huisarts en laat je eens onderzoeken. Ik vind persoonlijk dat je wel erg ver gaat om je baas te pleasen!

5. zuurtje

zuurtje VIP lid

May 11, 2007
    19,073
    305
    83
    Female
    Limburg (B)
    eerst en vooral sterkte

wat bij mij helpt tegen misselijkheid zijn de witte tic tacs

6. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Dit lijkt me niet helemaal normaal na een miskraam. De hormoonniveaus zouden al vrij snel erg erg moeten zakken. Ik zou even langs de huisarts gaan. Verder zou ik gewoon medicatie vragen voor de misselijkheid (of over the counter halen, cyclizine oid)

7. Kaala

Kaala Fanatiek lid

Oct 10, 2012
    2,672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik ben al geweest, vorige week kreeg ik plots zoveel pijn dat ik naar A&E ging, en daar kwam dus uit dat ik zwanger ben maar het kindje leeft niet en het wordt binnenkort nou ja..verwijderd zeg maar. Dat is er dus met me aan de hand.

Vorige zwangerschap had ik ook enorme last van zwangerschapsmisselijkheid maar net niet genoeg om opgenomen te worden omdat ik wel water binnen houd.

Bij A&E zeiden ze dat ik gewoon moest wachten qua misselijkheid en dat de hormonen zouden dalen wanneer ze dit..willen?

Soms gaat het wel oke hoor, maar op dit moment..bah.

Zuurtjes zuigen helpt inderdaad, tot het zuurtje op is .

8. mimi83

mimi83 Niet meer actief

EHH NATUURLIJK KAN JE JE WEL ZIEKMELDEN!! :$:$:(

Kan hij 50 x streng zijnm hier heeft hij helemaal nul komma niets opver te vertellen. als jij elk uur over je nek gaat ben je ziek . punt heel simpel.

de kleine zit nog in jouw buik dus, dus en je moet ermee dealen dat je een kleintje gaat verliezen, je hebt onwijze misselijkheid en dan vin dje het heel raar dat je lichaam aan de noodrem trekt?

Kom op meid . Je gezondheid is het allerbelangrijkst!!

9. Kaala

Kaala Fanatiek lid

Oct 10, 2012
    2,672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ja, ik kan me ziekmelden, maar dan heb ik vreselijk veel stress van hem. Hij vond het al onzin dat ik naar de EHBO ging.

10. Kaala

Kaala Fanatiek lid

Oct 10, 2012
    2,672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hij is gewoon vreselijk, er zijn al mensen ontslagen zonder pardon of waarschuwing. Waarom? Ze waren in zijn ogen te lang ziek! Hij stuurt elke week emails "DON'T BE ILL! If you're really ill please stay home but make sure to be better as soon as possible!" dat zegt ie dan, maar als je je ziek meld belt hij elk uur op om te vragen of je al kan komen werken, en ik overdrijf helaas niet.

11. mimi83

mimi83 Niet meer actief

dan bel je gelijk de arbo arts legt het uit en zegt ook gelijk hoe je "leidinggevende"erover denkt.
    Of degene boven hem. is ie nou helemaal. onzin vinden dat iemand naar ehbo gaat of ziek is.

12. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,155
    8,129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    sorry?

13. Kaala

Kaala Fanatiek lid

Oct 10, 2012
    2,672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Baas van agency. Ja, vond het raar dat ik naar de EHBO ging zonder met hem daar een afspraak over te maken. I shi- you not.

Team coaches op bedrijf waar ik werk: geen zorg, we zijn er voor je! Maar weet wel dat hij je zonder pardon kan ontslaan zonder overleg met ons.

14. mimi83

mimi83 Niet meer actief

dan zou ik direct op hoge poten bij zijn leidinggevende hebben gestaan. Flikker op. je bent een mens geen robot.

Maar ik had na het geintje met de storm al gezegd joh zak jij lekker in de stront ga een een cursus leidinggeven volgen of een afspraak gemaakt met zijn leidinggevende en hem en hem daar gevraagd hoe hij het voor zich ziet dat hij de afdeling kan blijven draaien terwijl hij iedereen overspannen maakt ?

15. Kaala

Kaala Fanatiek lid

Oct 10, 2012
    2,672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik krijg in maart een contract van het bedrijf zelf, om dan nu ontslagen te worden door misselijkheid of een grote mond, nee liever niet.

Wat ik wellicht kan vragen aan mijn team coach is om morgen ook een vakantie dag te pakken - hij heeft namelijk geen problemen met vakanties..(want dan krijgt hij betaald voor mij)

16. Tiinkerbell

Tiinkerbell Niet meer actief

Wat een vreselijke vent zeg ..jeetje hij had van mij zn kop ergens kunnen steken waar de zon niet schijnt.

Maar ik snap je ook wel hoor dat contract wil je natuurlijk niet mis lopen , maar als je dat contract eenmaal hebt zou ik mezelf echt niet zo laten behandelen.

Bij mij helpt kleine slokjes water drinken en kleine beetjes eten per keer.
    vooral op tijd eten voordat je het honger gevoel krijgt

17. Kaala

Kaala Fanatiek lid

Oct 10, 2012
    2,672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Zodra ik het contract heb werk ik niet meer voor hem maar echt voor het bedrijf. Krijg ik betaald als ik ziek ben en zelfs vakantie..Ja. Eindelijk.

Dank voor je tips trouwens, ik merk dat het wel wat helpt (vooral het eten haha)

18. mimi83

mimi83 Niet meer actief

dat is inderdaad een goed plan. dus na maart heb je niet meer met die hork van doen? dan zou ik daarna wel een duidelijke brief naar zijn leidinggevende sturen over zijn manier van doen. Absurd.

19. Kaala

Kaala Fanatiek lid

Oct 10, 2012
    2,672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Rond maart kan ik hem een heerlijke email sturen "kun je me uit je email lijst halen alsjeblieft?" en dan denk ik dat ik zijn baas even een mailtje zal sturen.

Maart zal een goede maand zijn, 30 plaatsen zullen open gaan, allemaal intern dus dat is heel fijn. Bij de vorige ronde was ik al bijna aangenomen als perm maar er waren toen maar 5 plaatsen, nu dus 30!

20. Vlindertje81

Vlindertje81 Bekend lid

Nov 24, 2013
    963
    0
    16
    Bij zwangerschap krijgt de baas ook betaalt voor je ziek zijn. Is ook de enige ziekte die een baas meestal niet zo erg vind. Hooguit lastig aangezien hij een vervanger moet regelen.

In feite ben jij op dit moment nog zwanger zolang jij de vrucht nog in je draagt en kun jij je wel degelijk ziek melden hiervoor zonder dat hij hier geld aan verliest.
    Succes in ieder geval!

Share This Page