Wat zouden jullie doen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Saja87, 19 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik heb een vraagje t knaagt al een tijdje aan me en ik vind t verschrikkelijk dat ik niks kan/mag doen.

Het is zo:

Mijn broertje heeft al 5 jaar een vriendin ( die in het begin heel aardig over kwam ) Nu wonen ze ongv een jaartje samen. En nu heeft mijn broertje dus aan mijn moeder verteld dat als hun ruzie hebben dat zijn vriendin hem slaat:$ En mijn broertje is echt een zacht gekookt ei die het maar pikt.

Nu weet ik ook wel dat ik er niks aan kan of mag doen hij moet dit zelf inzien.

Maar ik merk wel dat ik niet meer "normaal" tegen haar kan doen..

HELP!!!

2. tulip

tulip Niet meer actief

o jeetje. Is het echt slaan van mishandelen??

Hij heeft het tegen je moeder vertelt, dus die kan er wel over beginnen tegen hem. Ik zou haar laten zeggen dat het echt niet normaal is. En dat hij dat ook in moet zien. Dat ze hulp moeten zoeken ofzo.

3. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ja echt met vuisten slaan en dingen naar hem gooien!
    Ze scheld hem helemaal verrot!

Mn moeder heeft inderdaad gezegd dat ook al is de ruzie nog zo groot je slaat elkaar niet en je gaat ook geen dingen naar elkaar gooien!

Schelden oke in the heat of the moment kan ik me dat nog wel voorstellen.

4. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Het klinkt misschien heel hard, maar ik zou niks doen. Als hij het van haar accepteert dan vind ie het zelf oké.

In het begin van mijn relatie met mijn man vroeg mijn vader aan mij of ik mishandeld werd (via een gerucht kwam ie daarop) en toen heb ik gewoon gezegd: als dat zo zou zijn dan zal ik het zelf wel lekker vinden anders ging ik wel weg. Nou was het bij ons gelukkig niet zo, maar zo denk ik er dus wel over.

5. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Nee dat is het ik wil ook niks doen. Hij moet dit zelf uitvogelen hoe lullig het ook klinkt.

Maar ik kan tegen haar niet meer normaal doen sinds ik dit weet:)

6. tulip

tulip Niet meer actief

nou dat is idd nogal wat.

Wat sjorsje zegt zit ook wel wat in, maar ik kan mij ook voorstellen dat ook mannen wel eens zo bang van hun vrouw kunnen zijn dat ze misschien niks durven.

7. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

poeh nee ik zou ook niet meer normaal tegen haar kunnen doen. kun je niet ene gesprek hebben met je broer onder 4 ogen en zeggen dat dit geen normale gang van zaken is? dat je hem niet wilt verraden tegenover zijn vriendin maar dat je altijd steun wilt betuigen als hij het moeilijk heeft. dat ie weet dat je voor hem klaar staat?

8. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ja daar zat ik ook al over te denken.

Maar hij heeft mn moeder in vertrouwen genomen en ben zo bang dat als ik er over begin dat hij er dan met niemand meet over praat:(

9. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    Ik neem toch aan dat je niet bedoeld dat vrouwen of mannen die bij hun partner blijven als ze geslagen worden het wel lekker vinden?
    Ik denk dat angst een veel grotere reden is om bij je partner te blijven.
    Hoe gek het ook is bind die angst de partner juist..

On topic: Ik denk dat je niks anders kunt doen dan er voor je broer zijn.
    Ik weet niet eens of je wel m et hem kunt praten er over, want dan weet hij gelijk dat je moeder het er met jou over heeft gehad.
    Tijdelijk doen of je neus bloed is denk ik de enige optie.
    En misschoen kun je face to face eens een algemeen onderwerp hierover bij hem droppen...

10. Jufaman81

Jufaman81 Fanatiek lid

17 aug 2011
    2.098
    0
    0
    Leerkracht
    Noord-Brabant
    Je kan niet zo maar uit een geweldadige relatie stappen!!! Geloof me maar, want ik heb het zelf meegemaakt...

Vaak word je dan ook geestelijk onder druk gezet en dat is ook een vorm van mishandeling! Ik heb bijna 6 jaar een relatie gehad, terwijl hij pas de laatste 2 jaar begon met slaan. Het is zo moeilijk om voor jezelf te kiezen, vooral als andere mensen er heel makkelijk over denken. Ik dacht ook altijd: als mij dat overkomt, dan stap ik op!! Maar zo makkelijk gaat het echt niet!

11. sharmila

sharmila Bekend lid

27 jan 2009
    589
    0
    0
    Orthodontist-assistente

Uhm sorry maar dat laatste komt op mij over alsof dus alle vrouwen/mannen het dan maar fijn vinden om mishandelt te worden en daarom in de relatie blijven. Ik geloof nooit dat dat zo werkt.

@ ts lastige situatie. Denk idd dat je er weinig tegen kunt doen. Misschien kan je er met je broer over praten als je moeder dit niet erg vind. Verder kan ik echt niks bedenken. Sorry

12. Tamale

Tamale Niet meer actief

Dit is wel heel kort door de bocht! :$

Als mensen lichamelijk en geestelijk worden mishandeld, blijven ze echt niet bij hun partner omdat ze het lekker vinden.. Vaak worden ze zo gemanipuleerd , dat ze niet weg durven. Doordat ze bedreigt worden, onzeker worden gemaakt etc.

Dus ik hoop eigenlijk dat je een grapje maakt.

TS: Ik zou eens met je broer in gesprek gaan, of je moeder.
    Om op hem in te praten dat dit echt niet kan. Desnoods door haar aan te geven bij de politie.
    Zo'n psycho hoort achter de tralies.
    Vind het heel sneu voor je broer!

13. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ja meid ik snap hem. moeilijk hoor:(

14. Saja87

Saja87 Niet meer actief

@ Sjorsje,

Dat is idd heel makkelijk gezegd ik heb zelf namelijk 5 jaar in zo'n relatie gezeten en zoals iemand eerder al zei vaak zit er ook geestelijke druk bij zoals bedreigingen ed.

En daarom vind ik het nog moeilijker om dit te zien :( Hij is zo'n goedzak en verdient dit echt niet. Ik wil hem er zo graag op wijze dat dit geen goede relatie is. Maar ik wil mijn moeder ook niet verraden omdat hij wel tegen haar praat en zo toch nog bij iemand zijn "ei" kwijt kan.

Maar het doet me echt zeer om dat te horen :(

15. Shawarma

Shawarma Fanatiek lid

2 nov 2008
    1.853
    127
    63
    In een huis
    Jeetje, wat vervelend!

Vind het heel logisch dat jij niet meer normaal tegen haar kan doen.
    Ik denk dat ik zelf in deze situatie juist mijn broer zou beschermen hierin, en met haar de confrontatie aangaan.
    Wat waarschijnlijk niet juist is, en misschien wel beter om je er niet mee te bemoeien.
    Maar heb altijd wel het gevoel gehad dat ik moet opkomen voor iemand die ik liefheb.

Moeilijk.. heel veel sterkte voor jullie:(

16. Sensea

Sensea Niet meer actief

je kan eigenlijk niks doen, want dan verraad je én je moeder én je broer. zijn vertrouwen zal hevig beschaamd worden jegens je moeder en hij zal zich geen houding weten te geven naar jou toe.
    je zal dus door moeten modderen tot je subtiel een ingang vind óf tot hij jou zelf in vertrouwen neemt.

hoe je om moet gaan met zo iemand met losse handjes dat is een goede vraag. ik zou het niet weten, ik kots van zulke mensen. ( tikje allergisch voor geworden door mijn eigen jeugd denk ik)

ik hoop dat je broer tot inzicht komt en desnoods hulp komt halen bij jou of je moeder zodat deze situatie beéindigd kan worden.

ik weet wel van mijn oma die heeft mijn tante letterlijk terug naar huis gehaald op een dag. die werd ook geslagen maar ze durfde ook niks te doen. mijn opa had bovendien gezegd "eens eruit, blijft eruit". dat ging mijn oma tever en zo bedoelde hij het uiteindelijk natuurlijk ook niet. ze heeft haar toen opgehaald en meegenomen. toen had ze geen keuze meer en kwam weer thuis wonen ( nu was mijn oma wel iemand die niet het kaas van haar brood liet eten) ik weet niet of jullie moeder tot zoiets in staat is. en of ze uberhoubt iets voor hem kan/wil doen, misschien is ze van mening dat hij het zelf op moet lossen. maar niet iedereen is daartoe in staat. je weet natuurlijk niet precies hoe groot de macht en manipulatie zijn als er niemand kijkt.

sterkte met deze toestand

17. paarsvlindertje

paarsvlindertje Niet meer actief

heb je het met je broer weleens over jouw eerdere relatie gehad? zo niet dan zou ik hem duidelijk maken hoe je je voelde, de machteloosheid etc., zo wel misschien je eigen verhaal nog eens aankaarten en misschien dat ie dan wel het eea inziet?

ik zou het inderdaad ook niet leuk vinden als ik van mijn zus te horen krijg wat ik in vertrouwen aan mijn moeder vertelt had.

sterkte met de situatie!

edit, bedenk me net dat het misschien niet makkelijk voor je is om over je eigen situatie te spreken, misschien wil je het jusit allemaal vergeten, zo ja sorry voor mijn post ;)

18. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Ik heb een nicht die ook mishandeld werd door haar man. Zij had het heel moeilijk om dit toe te geven, vooral tegenover haar familie. Wij hadden het natuurlijk allemaal door maar zij verzon telkens wel een excuus. Pas toen ze het heeft toegegeven tegen een van haar zussen was ze klaar om stilaan een eind aan die relatie te maken.

Ik hoop dat dit voor je broer ook het geval is en dat hij door dit te vertellen bezig is om uit die relatie te geraken.

Ik snap ook dat het heel moeilijk is voor jou, maar ik zou er ook niet rechtstreeks over beginnen tegen hem. Het moet al een enorme stap geweest zijn voor hem om dit aan je moeder te vertellen. Hij zal zelf wel aangeven dat je moeder het eventueel aan jou kan vertellen of hij zal dit op een gegeven moment zelf wel doen.

Heel veel sterkte, dit moet jou echt raken. Ik hoop dat jullie er snel uitkomen.

19. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ja hij weet van mijn vorige relatie. Dus hij weet hoe of wat.

En ik ga het er niet met hem over hebben dat was ook echt mn bedoeling niet.

Gaat mij er meer om dat ik echt niet meer normaal tegen haar kan doen:x Als ik dr naam alleen al hoor gaan mn nek haren recht overeind staan:)

20. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Oh heel lastig.
    Mijn schoonzusje heeft al 2 jaar een vriend en hij mishandeld haar, zelfs op straat... Je kunt niks doen.
    Die *** kijk ik iig niet aan, zij kan hem idd niet loslaten. Dus de opmerking'dan zal het wel fijn zijn' is wel heel kort door de bocht. Waarschijnlijk nooit van dichtbij meegemaakt:)

Wat ik doe is die jongen iig compleet negeren. Zulke mensen steek ik echt 0,0 energie in!

Lastig is het zeker. Sterkte!

Deel Deze Pagina