Opleiding voeding en dietetiek

Discussie in 'De lounge' gestart door PenK, 25 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Hij is al vaker de revue hier gepasseerd, ik weet het, maar ik ben zo verheugd:)
    Heb nu het gevoel dat de opleiding nu ook voor mij binnen handbereik ligt:D:D:D

Al jaaaren droom ik er van deze opleiding te gaan doen. Echter met kinderen was het voor mij niet haalbaar deze opleiding in voltijd te gaan doen. Qua opvang was het niet realiseerbaar en gelukkig had ik een goed diploma en leuke baan om me er 'bij neer te leggen'. Al bleef de wens altijd wel sluimeren op de achtergrond.

En nu is 'ie mogelijk bij de NTI, met regelmatig terugkom dagen op school.

Wel nu....ik zie wederom beren op de weg....De opleiding is bij de NTI...en daar lees je toch hele wisselende berichten over; aan de ene kant vindt men het vaak 'knap' dat je een opleiding volgt/hebt gevolgd via thuisonderwijs, het vergt de nodige discipline. Aan de andere kant ziet men zo'n opleiding vaak als niet volwaardig en kiest men meestal een kandidaat die een 'volwaardige opleiding' heeft gevolgd.

Twijfel zo....

Mocht iemand willen reageren: Graag!! En sowieso bedankt voor het lezen;)

2. Imensa

Imensa Niet meer actief

Ik zou toch voor een "echte" school kiezen. Ikzelf heb een opleiding boekhouding gedaan via de loi. Ik vond het erg vervelend constant vragen te moeten stellen via de mail. Nu heb jij wel optie om het op de dagen dat je naar "school" te vragen maar dan nog stapelen soms dingen op.

3. Liedx

Liedx Fanatiek lid

11 mrt 2013
    1.890
    404
    83
    Nederland
    Je moet echt heel veel discipline en tijd hebben om een opleiding via het NTI te doen.
    Zelf ben ik net met een HBO opleiding van het NTI gestopt. Met een kleine baby in huis en heel weinig support van het NTI kon ik het niet langer opbrengen.

4. annelie566

annelie566 Niet meer actief

Weet niet of het hetzelfde is als bij de hogeschool(lijkt me niet want neem aan dat je geen practica lab hebt thuis) maar ik vond het echt een lastige studie.

5. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Ik heb al eens een studie via de NTI gedaan en afgerond, daar zie ik geen struikelblok.
    Het is meer dat ik bang ben dat deze opleiding later toch niet voor volwaardig gezien wordt...

Het is voor mij deze manier van studeren, of niet meer studeren. Dit gezien voltijd naar school geen optie is.

En voor de volledigheid; ik heb een leuke baan en dito opleiding.
    Het is meer mijn kennis en interessegebied uitbreiden, mezelf ontwikkelen en de studie doen die ik altijd al heb willen doen.

6. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.487
    113
    Discipline heb je idd heel hard nodig voor zelfstudie. Verder kost het best wat geld, en zou ik me ook goed verdiepen in de vraag naar dietisten/voedingsdeskundigen en dus of je een reele kans hebt op een baan in die sector.
    Vaak doen mensen een opleiding die ze echt super leuk vinden om er uiteindelijk achter te komen dat het banen aanbod heel klein is.

EDIT: ow lees nu dat je het meer als een verdieping wil gaan gebruiken! dan zou ik het zeker doen, als je het toch echt graag wil doen!!

7. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ik hoop komend jaar ook te starten met een klassikale HBO opleiding bij het NTI. Is voor mij de enige mogelijkheid met mijn gezin en ook vanwege de kosten (krijg nu zelfs gewoon studiefinanciering etc). Ben ook wel een klein beetje bang voor het 'minder' waard zijn van een studie bij ze, maar het is de enige mogelijkheid voor mij dus ik doe het er gewoon maar mee.

8. Imensa

Imensa Niet meer actief

Als je het alleen voor de kennis doet en er voor de rest niet je werk van wilt maken zou ik er niet zoveel aan uitgeven. Internet staat vol kennis... gratis en voor niets..

Alleen spreek jezelf nu wel erg tegen... eerst ben je bang dat ze je niet zullen zien als volwaardig kandidaat.. nu is het ......

9. Minerva

Minerva Niet meer actief

Is het niet mogelijk om de opleiding in deeltijd te doen via een "gewone" hogeschool? Daarnaast zit ik niet goed genoeg in het beroepsveld om te kunnen beoordelen wat een diploma van de NTI doet voor je carrière, maar die overweging zou ik wel meenemen.

10. Islah

Islah Niet meer actief

Misschien kan je dan uiteindelijk wel dromerige papjes gaan aanraden hier op ZP...

11. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Tja, Sonja Bakker heeft ook alleen een LOI-opleiding gedaan, die heeft er bakken geld aan verdiend :D, of ze ook echt verstand heeft van gezonde voeding is nog maar de vraag, maar toch.

Moet je ook stage lopen voor die studie? Daar zit bij thuisstudies vaak het probleem, omdat veel stagebedrijven contracten hebben met bepaalde scholen.
    Verder, ik heb zelf o.a. mijn havo-diploma nog via een thuisstudie behaald, ging prima. Op mijn vorige werk zagen ze thuisstudies als LOI, NTI etc. voor sommige opleidingen wel als een pluspunt, want het laat wel zien dat iemand veel discipline op kan brengen, het niveau van de opleidingen zelf is ook vaak prima. Alleen is het met sommige opleidingen fijner om klassikaal les te krijgen, vooral als er veel praktijkdingen bij komen kijken.

12. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Tuurlijk doe ik het niet voor niets. Alleen sta ik er nu anders tegenover dan bv. 10 jaar geleden. Ik heb immers al een opleiding afgerond en leuke baan. Dat is toch anders aan een opleiding beginnen.
    Uiteraard is het wel een wens om hier verder mee te gaan.

En wat betreft info van internet halen: het net staat er idd. vol mee. Maar daar sluipt ook het gevaar. Je moet heel goed weten waar je moet zoeken. Iedereen kan van alles op internet plaatsen.
    Ik werk nu in de gezondheidszorg en zie bijna dagelijks het gevaar van mensen die allerlei info van internet halen en Google-en!

Deel Deze Pagina