Longontsteking

Discussie in 'De lounge' gestart door Tuti80, 24 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Hoi meiden,

Sinds 3 weken heb ik vakantie en de 1e week zijn we een weekje naar cp geweest. Het regende toen alleen maar. Toen we terugkwamen werd ik zwaar verkouden. Vd week voelde ik me echt rottig en kreeg het steeds benauwd. Gisteravond had ik koorts en vannacht alleen maar liggen hoesten. Vanmorgen nog niet beter dus de ha gebeld, het voelde niet goed. De ha wilde gelijk bloed prikken en een longfoto. Vanmiddag belde ze met de uitslag, een zware longontsteking! Nu aan de ab en ventolin. Ze adviseerde me om ook 2 weken rust te nemen. Nu is dat wat lastig met 2 kleine kindjes en maandag is m'n vakantie voorbij en moet ik weer werken. Heeft iemand ervaring met een zware longontsteking? Na hoeveel dagen voelde je je beter? Ik ben nu moe van elke stap die ik zet.

2. Meiske80

Meiske80 Fanatiek lid

13 okt 2013
    3.319
    7
    38
    Kinderopvang
    Brabant
    Hoi, wat rot dat je je zo ziek voelt! Ik heb afgelopen maand tegen een longontsteking aangezeten, ook ab gehad en nu na drie weken heb ik mn energie enigszins terug...
    Heb je je wel al ziek gemeld op je werk? Want dan heb je gewoon recht op je resterende vakantiedagen. Ik zou zeker die 2 weken aanhouden die de ha adviseert!
    Beterschap!!

3. Theeleutje

Theeleutje Fanatiek lid

5 apr 2011
    2.221
    3
    38
    NULL
    @Home
    Ik heb met de regelmaat longontstekingen (heb astma en ben copd aan het ontwikkelen) en heb er eigenlijk al prednison voor nodig om er boven op te komen, dat duurt meestal een week of 2.
    Dan kan ik in huis weer wat dan, werken lukt dan nog niet.....
    Maar is geen eerlijke vergelijking, mijn longen zijn sowieso al brakker natuurlijk.
    Maar maandag weer gaan werken, ik zou er niet van uit gaan!

Heel veel sterkte en beterschap! En doe rustig aan! Des te sneller ben je opgeknapt!

4. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    @theeleutje, jeetje zo vaak longontsteking? Wat vervelend zeg!
    @ meiske80, nee heb me nog niet ziek gemeld. Niet aan gedacht eigenlijk.

5. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.018
    548
    113
    heb eens lichte longontstekig gehad en 3 weken zoet, mn man had een hele zware. eerst week ziekenhuis en toen week of 4 nog wel, beterschap

6. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Ok kan er dus wel een paar weken voor uittrekken...

7. mumija

mumija Niet meer actief

O ja zeker wel. Ik zou me maar ziek melden als ik jou was.
    Ik heb het 4 jaar geleden gehad in de zomer.
    Ik voelde me met de medicijnen wel snel weer wat beter, maar was nog lange tijd hondsmoe als ik bijv. een kopje naar het aanrecht had gebracht. En heb toen het begon te genezen ook nog een tijd kloddertjes bloed opgehoest.
    Beterschap ermee!

8. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Ik heb meerdere keren zware longontsteking gehad en dat duurde echt werken voordat ik weer normaal energie had. beterschap

9. AuroraM

AuroraM Actief lid

15 mei 2013
    167
    1
    18
    Gooi
    Ik heb het ook gehad. Twee jaar geleden . Een griepje met hoesten ging niet goed over en opeens voelde ik me heel ziek. Benauwd. Hoesten maar niet extreem en heel veel pijn in een schouder. Na een rotnacht de ha gevraagd langs te komen wat ik nooit doe. Ondank dat mijn koorts gedaald was vertrouwde zij het niet en moest naar seh. Daar doodziek op de grond gaan liggen tot ik geholpen werd. Kon mij niks meer schelen dat dat raar was. Na 5 uur wachten werd long ontsteking vastgesteld. Moest eigenlijk blijven maar wilde per se naar huis. Knapte snel op van de antibiotica maar ben weken moe en zwak geweest. Je kunt er zo drie weken voor reserveren hoor. Probeer hulp te organiseren met je kinderen. Dat kun je niet alleen nu. Heel veel sterkte !

10. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Mijn man is er nu net pas een beetje bovenop.. 3 weken geleden eeb dubbele longontsteking.. Hij is nu nog snel moe, maar komt ook omdat hij slaap moet inhalen van de dagen dat hij niet kon slapen van de benauwdheid.. De warme dagen waren ook niet echt lekker voor hem..

Mijn jongste zoontje heeft er 2 in 3 weken tijd gehad. Beide keren AB kuur en prednison gehad. Knapte daardoor wel wat sneller op. Ow en daarbij ook nog ventolin. ( moet wel zeggen dat hij bijna geen afweer heeft, en dus snel ziek word)

11. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Oei da's niet best meis. Maar meldt je gelijk ziek, dan gaat het niet van je vakantiedagen af. Ik hoop niet dat je (zwaar) lichamelijk werk doet want voordat je je oude energie peil terug hebt ben je zeker vier weken verder. Misschien over twee weken halve dagen beginnen of zo?
    Beterschap!

12. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Ok dank jullie wel. Ik dacht er wat te licht over denk ik nu. Ja ik moet wat regelen voor de kindjes op de dagen dat ik alleen met ze ben. Dat is nu bijna niet te doen. Ik ga me zo ziek melden op t werk. Ze zullen niet blij zijn in de vakantieperiode. Maar beter eerst opknappen.

13. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Oh ja ben vergeten te vragen aan de ha of t besmettelijk is voor m'n man en kindjes? Weten jullie dat? Man begint ook te hoesten.

14. paars

paars Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.117
    18
    38
    Ik heb er een kleine 3maand mee gelopen. Vanaf het eerste hoestje zeg maar tot dat ik weer top fit was

Deel Deze Pagina