opleiding volgen met 1 peuter en 1 baby??

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door nikkie83, 19 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    Ik wil al heel lang verpleegkundige opleiding gaan doen , ben al 1 keer aangenomen maar heb het toen afgezegd omdat ik zwanger was van mn jongste zoon . toen heb ik besloten het te gaan doen als hij naar school gaat
    tussendoor heb ik n pedicure opleiding gedaan , niet helemaal wat ik wil maar wel leuke opleiding :)

Nu ben ik weer zwanger en spookt het nog steeds door mijn hoofd dat ik het moet wil en zal gaan doen :) gister met n vriendin van me over gesproken omdat ik dus pedicure en verzorgende ben zou ik vrijstelling kunnen krijgen voor sommige vakken waardoor ik de opleiding verkort zou kunnen doen zeker op afdelingen als orthopedie en nog een afdeling .
    Mja nu twijfel ik heel erg of ik me zal opgeven of niet .
    Ik heb mijn hele leven lang 2 grote dromen gehad , 1 kinderen krijgen met de liefde van mn leven , deze droom is uitgekomen (al is t soms n nachtmerrie :p ) , en 2 verpleegkundige worden .
    zouden jullie wachten tot de jongste ook 4 is (dus nog 4 jaar wachten) of al eerder beginnen ?
    voor de bbl opleiding moet je minimaal 4 dagen werken , denk dat het ook wel in de avonden en weekenden gedaan kan worden dus hoef zij bijv niet 4 dagen naar een kdv.

what to do , what to do ??

2. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

ik zelf wil nog de vig opleiding gaan doen via mijn werk
    zelf zie ik het nu echt niet zitten om het nu al te doen

3. faye24

faye24 Bekend lid

5 jan 2009
    781
    0
    0
    Ik doe een opleiding nu. Het is pittig maar te doen, gewoon plannen en gemotiveerd blijven. Moet er wel bij zeggen dat ik afstandonderwijs doe met de mogelijkheid tot stopzetten tussendoor. Nog eventjes en dan verlof. Het tempo ligt hierbij net zo hoog als je zelf wilt. Succes

4. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ik ben zelf met een voltijd HBO-opleiding begonnen afgelopen schooljaar. Ik ga 3 dagen naar school en ik loop 1 dag stage. En het gaat vreselijk goed! Mijn cijfers zijn dusdanig hoog dat ik, zoals zij het mooi noemen, een excellente studente ben! *trots*

Ik was heel bang dat het allemaal niet te combineren zou zijn, maar binnen een maand had ik mijn draai gevonden en alles loopt als een trein nu! Het gaat zelfs zo goed dat ik mag versnellen, alleen weet ik nog niet zeker of ik dat ga doen, omdat het juist zo lekker loopt nu.

Mijn man en ik hebben het er zelfs al even kort over gehad of we niet, terwijl dat ik nog studeer, voor een tweede kindje willen gaan. Maar daar zijn we nog niet over uit.

Ik zeg...als je het echt graag wil....DOEN!

5. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ik heb 2 kinderen gekregen tijdens mijn voltijd studie (WO) en geen studievertraging opgelopen. Ik studeer deze zomer af. :) Maar dat is natuurlijk wel heel wat anders dan werken/leren gecombineerd. Ik studeer alleen maar. Doe dat wel in 4 dagen per week, maar in die 4 dagen ga ik bijv. ook naar de kapper etc.

Maaaar... er zijn zat vrouwen die 4 dagen per week werken hoor. Ik ga dat ook per september doen. Dus waarom zou jij het niet kunnen? Misschien zal het af en toe pittig zijn, zeker met nachtdiensten, maar zo te lezen ben je onwijs gemotiveerd. Juist om die reden denk ik dat je het moet doen!

6. LadyM83

LadyM83 Actief lid

23 jan 2010
    212
    0
    0
    NULL
    NULL
    En als je eens een gesprek aanvraagt bij een school o.i.d. ?
    Wie weet kunnen ze je twijfels voor je wegnemen met dingen waar je nog mee zit.

Ik ben zelf nu ook aan het oriënteren op een studie maar dan via de OU, dan ben je inderdaad niet gebonden aan vaste lestijden e.d. Daarnaast ben ik dan wel aan het denken inderdaad of het te combineren valt, een kind, werk,huishouden en noem maar op.
    Blijft altijd een lastige kwestie.

Maar goed, als je inderdaad langer moet werken straks, wat voor mij betekent dat ik nog zo'n beetje 40 !!! jaar moet werken voor ik mijn pensioengerechtigde leeftijd behaal, dan wil ik liever wat gaan doen wat ik ook echt wil. En als ik daar nu een aantal jaar voor moet investeren, dan is dat maar zo.

7. Bri

Bri Niet meer actief

Als het je droom is: doe het!
    4 dagen per week is goed te doen, zeker als je echt gemotiveerd bent.

8. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.252
    1.010
    113
    Zuid-Holland
    Respect als je ervoor gaat! Ik zou er persoonlijk niet aan moeten denken. Maar ik kan me goed voorstellen dat als je het zo graag wilt dat je het gewoon gaat doen!
    veel succes!!

9. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    ik kom mn topic nu weer tegen :)
    de ontwikkelingen op mijn werk zijn momenteel zo dat er waarschijnlijk over 2 jaar een paar medewerkers hun baan verliezen , ik heb dan wel een vast contract maar ben wel een van de laatste dus misschien vlieg ik er dan wel uit .
    Ik ga me dus na mijn verlof waar het kan aanmelden voor een BBL opleiding en hopelijk ergens in 2013 beginnen dan is de jongste 2 en heb ik er ws minder moeite mee om haar "te dumpen";)

en zo kan ik hopelijk 2 jaar eerder beginnen ;)

Deel Deze Pagina