wat zouden jullie doen als je weet dat je buren frauderen met de bijstandsuitkering? zouden jullie dit melden of niet? het zit zo nl, ik weet dat ze in de schuldsanering zitten en mijn buurvrouw gaat dus elke dag zwart werken normaliter zou ik mij daar niet mee bemoeien wat ze doen alleen hebben ze elk weekend feest thuis waarbij de muziek echt keihard aanstaat toto zeker wel 8 uur s'morgens,tevens zingt mijn buurman ook nog mee door de microfoon en dansen ze op het parket waardoor wij dus elk weekend bekaf zijn. mijn man moet elke morgen om 5uur opstaan en is dus door de week kapot. zowel lichamelijk als psychisch we hebben al de politie gebeld maar zodra die weg zijn gaat het feesten gewoon verder. ik erger mij hier verschrikkelijk aan en wil ze dus terug pakken(niet netjes ok maar ze hebben ook geen respect voor ons) vaak hebben ze 1x in de week ook nog feest. ze werken dus officieel niet dus het geld zouden ze er niet voor kunnen hebben. zouden jullie dit melden of moet ik mijn mond houden??
Ik snap je probleem. En toch zou ik de eer aan me zelf houden en het via andere wegen nog verder oplossen. En dat de instanties er zo ook nog achter komen. Verraders slapen nooit is mijn altijd verteld. Wraak met Wraak weet niet of je daar echt gelukkig van word.
Lastige vraag Ik ken zelf een stel die zijn aangegeven door een buurman/vrouw. Zij waren zich van geen kwaad bewust. Ze woonden niet samen, hij overnachtte daar wel eens. Bleek dat dat niet mocht, want hij nam dan ook wel eens wat te eten mee en dus steunde hij haar financieel (zij had bijstand). Jarenlange rechtzaak geweest, ze zijn er letterlijk aan onderdoor gegaan en de relatie heeft helaas ook geen stand gehouden. In zo'n geval, niet doen. Maar in jouw geval...
Ik zou het melden. Niet vanwege het feit dat het vervelende buren zijn, 'teugpakken' is voor m ij geen reden. Maar ik geloof stellig in het stelsel van sociale zekerheid en schuldsanering en dat dat is als vangnet voor mensen die het nodig hebben en met een schone lei willen beginnen. Als hier misbruik van wordt gemaakt betaalt altijd iemand. In het geval van fraude met uitkeringen betalen wij allemaal, in het geval van fraude met schuldsanering betalen de schuleisers (bedrijven die iets geleverd hebben en daar dus nooit voor betaald krijgen). Dat is de reden dat ik altijd fraude aan zou geven.
nee nogmaals normaliter zou mij dit niet storen,maar nu pffffffff ik wordt gek van hun. het zijn zigeuners(bedoel ik niks mee hoor) die dus voor het eerst in een huisje wonen en hebben een familie van heb ik jou daar
Ik zou eens rustig met je buren gaan praten over het feit dat jullie veel last hebben van hun feestjes en zo hopelijk op een gepaste manier, samen een oplossing zoeken. Verder zou ik ze lekker laten . Leven en laten leven. Ze zitten al in de schuldsanering dus wellicht kunnen ze dat zwart geld hard gebruiken. Ik zou ze er iig niet bijlappen.
ja dat bedoel ik dus eigelijk ook alleen kan ik het niet zo goed verwoorden ik wilde daarmee dus ook zeggen dat anderen mensen elke dag moeten opstaan om te gaan werken op een tijdstip dat zij nog aan het feesten zijn,van het geld van de staat
Als ze doorgaan met geesten nadat de politie is geweest dan wéér de politie bellen. Meer kun je niet doen. Zodra he buren gepakt worden voor zwart werken en ook bijstand en schuldsanering zullen ze eerst bij jou aankloppen. Als jij dan degene bent geweest die het doorgegeven heeft bij de gemeente probeer dan maar eens heel hard te liegen. (Zou ik namelijk niet kunnen en wil zoiets ook niet op mijn geweten) Ken ook mensen die in dezelfde situatie zitten als jullie buren maar ik houd de eer aan mezelf en bemoei me et niet mee, behalve dan dat ik soms een sneer geef erover als er weer geklaagd word weinig geld te hebben als er even geen zwart werk is maar dat terzijde Het is alle behalve eerlijk maar zou er goed over nadenken of je ze wilt 'verraden' of misschien eens een balletje laten rollen bij de politie als ze weer moeten langskomen?
Ik heb een godsgruwelijke hekel aan mensen die bewust misbruik maken van een uitkering, zit zelf in de wao, maar zou me er toch niet mee bemoeien...vaak weet je niet alles en zou je je beterder voelen als je ze aangeeft? Zou me op de overlast concentreren, daar wat aan proberen te doen.
dit is nu juist mijn probleem,wij moeten keihard werken voor bijna hetzelfde geld,het stoort mij gewoon:x
nee ik zou het niet doen je weet nooit precies hoe het zit en je zegt zelf ze gaat elke dag zwart werken dus goed rondkomen doen ze niet anders gaat ze niet zwart werken erbij dan kan ze ook wel wit werken. Ik neem aan dat je niet voor je lol uitkering neemt met al dat gezeur erbij, dus mischien frauderen ze er wel mee maar mischien ook omdat ze anders ook niet weten wat te doen en niet rond kunnen komen. Je kan beter gewoon de woningbouw bellen en klagen dan worden ze daar op het matje geroepen komen er teveel klachten dan kunnen ze zelf uit huis gezet worden dus had het zo eerst geprobeert
tja of ik mij beter zou voelen weet ik niet,maar na de zoveelste nacht niet geslapen te hebben kan ik ze wel vermoorden:x
zou graag de woningbouw willen bellen alleen is het familie van hun en daar schiet ik dus niks mee op,zelfs bij de politie hebben ze vrienden
Sja ken ook zo iemand. Die kan makkelijk werken, jonge meid met kind, maar wilt niet. Zit dus in de bijstand en doet er alles aan om daar in te blijven. Ik zou liever gaan werken, maargoed..... :S
Zit trouwens even te denken (en misschien zeg ik nu wel iets heel doms) Maar je hebt het over schuldsanering. Dan mag je toch gewoon werken? Weet je wel zeker dat het zwart werken is? En die overlast, lastig zeg! Hier ook zo'n situatie gehad, gelukkig konden we verhuizen, maar of dat nou altijd een oplossing is
Ik zie veel mensen die zeggen "niet melden en eer aan jezelf houden". Maar wat voor eer dan? Dat je weet dat ze veel mensen belazeren? Dat je weet dat ze regels overtreden? En die regels zijn er niet voor niks toch. Waar is de eer in het in stand houden van een leugen?
Ik "ken" toevallig wel wat zigeuners of zoals wij ze hier noemen, kampers, maar ik denk dat die je uitlachen als je "rustig komt praten". Die hebben daar echt geen boodschap aan, die doen waar ze zelf zin in hebben en mensen van buiten hun gemeenschap interesseert ze niks. De politie boeit ze trouwens ook niet. Daarbij heb je het over "leven en laten leven", inprincipe ben ik het daar helemaal mee eens, maar volgens mij zijn zij juist degene die niet volgens die standaard leven. Ze houden duidelijk totaal geen rekening met hun omgeving. Ik vind je reactie wel heel sociaal en lief.
maar er zijn meerdere mense bij de woningbouw vraag je gewoon om een andere ik neem aan dat familie dit niet mag doen want die hebben altijd een voorkeur en anders de gemeente bellen en zeggen klagen bij de woningbouw helpt niet want daar werkt familie die ze het hand boven het hoofd houd als de woningbouw niks doet moet de gemeente zich er mee bemoeien