opleiding volgen?

Discussie in 'De lounge' gestart door djellybelly, 10 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. djellybelly

djellybelly Niet meer actief

ik ben op de middelbare school gestopt in de 3e heel stom ik weet het dus heb geen middelbare diplomas!
    ik moest en zou kapster worden, maar goed daar doe ik nu dus nix meer mee.
    ik zou zo graag een opleiding willen volgen, maar moet ik dan eerst mijn mavo halen weet iemand hoe dit in zijn werk gaat?

en heeft er iemand ervaring met LOI ofiets dergelijks of ken je dan beter 1dag ind e week terug naar school gaan?

2. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Voor de meeste HBO opleidingen geldt als je ouder dan 21 jaar bent je een toelatingsexamen kunt doen, en je dus niet perse een (mavo) diploma hoeft te hebben.

3. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    ik ben via de loi mijn spw gedaan. Het is soms wel pittig omdat je geen leraar hebt die je direct vragen kunt stellen (kan wel via mail). En je moet zelf de motivatie hebben om te gaan leren, er is geen leraar die je achter je kont aanzit. En wat ik ook een nadeel vind van de loi is dat je maar 2 keer per jaar examen kunt doen (in mei en november). Maar het kan ook erg handig zijn omdat je zelf je leertijden bepaald.

4. djellybelly

pluys ken k jou ff pben?

5. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    maar natuurlijk!

6. djellybelly

weet misschien 1van jullie hoe het zit kwa betalingen als ik een avond opleiding of 1 dag opleiding zou gaan doen gewoon op school of je dan nog iets terug krijgt van de belasting?

7. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Bij de OU krijg je afhankelijk van de hoogte van je (en je gezamenlijke) inkomen korting tot 80%
    Van de rest weet ik niet.
    Als je gewoon naar school gaat komt zover ik weet alles voor je eigen rekening, ook weer inkomens afhankelijk dan, de avond en 1 dags opleidingen dan (bestaan die?) Ikzelf volg voltijd een studie en ontvang studiefinanciering.

8. djellybelly

miwsschien domme vraag maar wat is OU?

9. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Ehm, ik zou naar een avondschool gaan, 1 a 2 keer per week.
    Een MAVO diploma zit er denk ik niet meer in. De MAVO bestaat al een paar jaar niet meer.
    Hoewel ik niet weet of dat voor die avondscholen ook geldt.

10. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Voor een opleding middelbaar (vmbo, havo, vwo) heb je volgens mij geen recht op stufie. Maar ik zit er niet meer zo in.

11. djellybelly

sorry bedoelde ook een vmbo opleiding hahahaha
    nouj a goed ik heb papieren aangevraagd en dan maar afwachten wat daar uit komt!
    zoek me suf op internet maar ken niet zo veel vinden dus moet echt formulieren enzo aanvragen!

thanx meiden

12. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    OU is open universiteit.

maar wat wil je uiteindelijk bereiken met je (vmbo, mavo ) diploma?
    Ik heb ook geen diplom agehaald en zit nu op de Pabo (hbo) door middel van een 21+ toelatingstoets.

13. djellybelly

k weet nog niet precies wat ik wil zon vmbo opleiding is 1 of 2 jaar en dan heb ik nog de tijd om er over na te denken!
    misschien iets met administratief of secreteresse hoe je het ook mag schrijven hahahaha

14. Siem

Siem Actief lid

7 apr 2007
    399
    0
    0

Deel Deze Pagina