opleiding volgen

Discussie in 'De lounge' gestart door dorisi, 28 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dorisi

    dorisi Nieuw lid

    29 mei 2018
    3
    0
    1
    Vrouw
    Vanaf september ga ik weer een opleiding volgen. Geen hele lange. 9maanden 1x per week naar school en de rest thuisstudie. Daarnaast werken en praktijkuren maken.
    Ik werk nu als zorgassistente bij dementerende ouderen en ik ga de opleiding voor helpende doen zodat ik net wat meer mag. De praktijkuren ga ik dan ook deels op mijn werkplek doen en deels op een andere locatie binnen dezelfde organisatie.
    Ik zit nog te twijfelen of ik niet direct de Verzorgende ig opleiding ga doen ipv de helpende.
    Momenteel zie ik voor de vig een hoop beren op de weg en voor helpende niet. (praktische zaken)
    Mijn vraag is wie wil haar ervaring delen over studeren icm gezin en werk.
     
  2. brownielover

    brownielover VIP lid

    9 mrt 2009
    7.559
    2.543
    113
    Nederland
    Ik ben in Okt. 2019 begonnen met de BBL opleiding VIG/MMZ. Ik heb een contract van 24 uur waaronder 8 uur school. Dus 16 uur werken.

    Als we school hebben ben ik de hele dag bezig met opdrachten zodat ik thuis niets tot weinig hoef te doen. ik heb 3 kinderen en vind het prima te combineren. bij een vroege dienst brengt mijn vriend ze weg en bij een late haalt hij ze. (van school/kdv)

    Ik vind de lesstof tot nu toe niet moeilijk en goed te combineren met thuis. Ik zal als ik jou was en de mogelijkheid is er, meteen VIG doen.
     
    snoes79 en kadootje vinden dit leuk.
  3. MyMiracle

    MyMiracle Fanatiek lid

    2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Wat goed dat je verder gaat leren!
    Wat zijn de praktische beren die je op de weg ziet bij de opleiding tot verzorgende IG?
    Misschien kunnen wij ze verjagen:p

    Zelf heb ik eerst een 1 jarige BBL opleiding tot kraamverzogende gedaan. Dit is niveau 2 met deelkwalificaties niveau 3.
    4 jaar later heb ik verzorgende IG BBL in 1 jaar gedaan. Dit moest eigenlijk in 2 jaar. Met wat overtuigingskracht mocht ik het toch in 1 jaar doen. Ik had op dat moment een dochter van 1,5 jaar. Ik vond de opleiding qua inhoud absoluut niet zwaar, maar dat is persoonlijk. Veel medeleerlingen vonden het wel erg pittig.

    De combinatie van werk, school, huiswerk, huishouden en moederschap was op momenten wel pittig. Het is absoluut fijn om wat mensen om je heen te hebben die af en toe even bij kunnen springen. Al weet ik zeker dat ik het zonder ook had gered.
     
  4. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Ik zou direkt de ig doen. Dan ben je waarschijnlijk wel wat langer bezig maar je hebt wel meer zekerheid qua werk, hoger salaris, meer uitdaging/handelingen die je mag doen enz.
    Maar... Hoe lang zou je dan over IG doen? 3 jaar?
    Ik was verzorgende en heb een paar jaar geleden de IG opleiding gedaan in 1 jaar. Was pittig naast m'n gewone werkuren en met m'n kinderen. Ik ben alleenstaand dus alles was wat lastiger. Het was pittig maar te doen. Scheelt dat ik gewoon alle praktijk uren onder m'n werkuren kon maken en gewoon in m'n eigen team. .
    Maar.... Dit was de 1 jarige versie en die zal jij waarschijnlijk niet kunnen doen. Denk dat de IG 2-3 jaar is?
    M'n collega deed de 2 jarige en bij haar in de klas zaten ook helpende en zorgassistenten. Het is natuurlijk zonde als je nu 9 maanden gaat besteden aan opleiding tot helpende en misschien later nog 2 jaar voor vig....
    Dan zou ik meteen doorgaan. Die opleiding begon ook helemaal van voren af aan. Leren wassen enz.
    Dat gedeelte sloegen ze bij mijn opleiding over omdat wij allemaal al verzorgenden waren en al jaren ervaring.
     
    MyMiracle vindt dit leuk.
  5. dorisn

    dorisn Fanatiek lid

    2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
     
  6. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.690
    2.137
    113
    Ik ben net begonnen met de opleiding POH. Ik ben verpleegkundige als vooropleiding en deze opleiding duurt 10 mnd. Ik heb nu 2 x les gehad, online, het is zo ongeveer om de week.
    Ik moet echt even wennen! Ineens weer stageplan maken, leerdoelen, voorbereiden. Ik werk 3 dagen en mijn kinderen zijn 4 en 2 jaar. Ik probeer het maar los te laten, huis dan maar wat meer rommel en een keer minder sporten.. Het duurt maar 10 maanden!
     
  7. nicole18

    nicole18 Fanatiek lid

    20 nov 2013
    4.495
    1.092
    113
    Wat goed! Niet twijfelen aan jezelf hoor! Ik heb de IG opleiding gedaan toen mijn oudste zoon 2 jaar was. Ik deed er 1.5 jaar over toen.
    De combi met een kind, gezin en werken was soms pittig, maar ik moet nog 40 jaar werken en doe die tijd graag iets wat ik leuk vind. Ik vond het dus echt een investering.
    Als je de keuze hebt zou ik dus geen helpende doeb maar meteen IG. Je kan er zoveel meer mee en dan hoef je niet over een paar jaar weer... en juist de extra uitdagingen die je hebt als IG, zoals medische handelingen maken het werk wel extra leuk.
    Succes met een keuze maken!
     
  8. Wien046

    Wien046 Bekend lid

    1 jul 2013
    894
    404
    63
    Ik heb er nu bijna 2 jaar op zitten van de verpleegkunde opleiding. 24 uur werken en 1 dag per week opleiding. Ik moet best veel thuis doen nog en ja dat is soms echt wel pittig. Maar met steun vanuit je omgeving zeker wel haalbaar. Het is zoeken naar een nieuwe balans, maar die vindt je wel weer. Ik heb nooit spijt gehad van de keuze. Wat hierboven ook al werd gezegd, je moet nog zolang werken. Volg vooral je hart!
     

Deel Deze Pagina