Erge pijn halsklier en oor

Discussie in 'De lounge' gestart door Veera, 25 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Veera

Veera Niet meer actief

Twee dagen geleden kreeg ik plotseling last van de klieren in mijn hals, ze zette op. Ik dacht een beginnende verkoudheid.
    Maar het is een stuk erger geworden, nu zit t voornamelijk aan 1 kant en het straalt uit naar mijn oor.
    Als ik slik voel ik een felle steek in mijn oor en mijn halsklier doet zeer.
    Ik kan er ook niet meer van slapen :( ook niet omdat ik altijd heel gauw denk dat ik iets ernstigs heb
    Ibuprofen helpt een beetje

Het is nu weekend, kan ik daar straks de arts (spoed) voor bellen? En weet iemand misschien wat t zou kunnen zijn

2. sophia2016

sophia2016 Bekend lid

10 apr 2016
    866
    3
    0
    Geen ervaring

Maar zou gewoon bellen hoor als je er last van Gent is pas vrijdag dan moet je tot maandag is te lang

3. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Misschien een oorontsteking ??
    Zou zeker wel even bellen als je er zo last van hebt. Want je moet wel een heel weekend door.

4. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Klinkt een beetje als een oorspeekselklier ontsteking. Wordt het erger tijdens eten en drinken? En is het de klier direct onder je oor? Zou gewoon even de hap bellen.

5. muis26

muis26 Fanatiek lid

Ik zou dus niet meteen de HAP bellen. Waarom heb je vrijdagochtend of middag niet met je eigen huisarts gebeld?

Als je nou vergaat van de pijn en echt niks meer kan of ineens doodziek bent vind ik het wat anders.

Ik zou het eerst even proberen nog met iboprufen. Een opgezette klier kan erg pijnlijk zijn, maar hoef niet meteen gezien te worden door een HA.

Als het nou het weekend echt niet meer uit is te houden of je krijgt hoge koorts erbij DAN zou ik bellen.

6. Talvi

Talvi Niet meer actief

Ik heb dit ook wel eens. Zo'n 3x per jaar ofzo. Het duurt bij mij een aantal dagen en dan zakt het af en gaat het over. Je kunt natuurlijk altijd even bellen als je echt veel pijn hebt of het niet vertrouwd.

7. Tigra

Tigra Bekend lid

15 dec 2014
    706
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja herkenbaar, ik heb dit vaker.
    De klier zet op als gevolg dat het een virus aan het bestrijden is. Dit trekt door naar je oor. Niks ernstigs, een teken dat je lijf dat doet wat het moet doen.
    Hier helpt ibuprofen goed. En rust.

8. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.634
    5.661
    113
    Dat had mijn vriend laatst ook, is ook over gegaan dus zou nog even wachten! Mits de pijn houdbaar is natuurlijk.

9. Veera

Veera Niet meer actief

Ik had toch even gebeld maar de dokter dacht ook aan een ontsteking. Vannacht was de pijn ineens erger en kon ik slecht slapen.
    De laatste jaren ben ik snel bezorgd en bang dat ik iets ernstigs heb. Dat heb ik ook maar eerlijk uitgelegd aan de tel
    Beetje combi van een plots ernstig zieke vader en net mama geworden denk ik :) thanks voor de reacties

10. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Heel goed dat je hebt gebeld. Uiteindelijk kunnen ze je ook gerust stellen en dat is ook belangrijk.

Het klinkt als heel vervelend en ook pijnlijk. Echt een ontsteking....maar ik vind het niet ernstig klinken. Rust nemen.

Probeer daar vertrouwen in te hebben. Dan word je er ook niet zo bang van ( en ga niks opzoeken op internet...)

11. aardbeitje88

16 feb 2016
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zou de bof kunnen zijn. Ik lees dat je net mama bent geworden dus hou je kleine goed in de gaten. Besmettelijke periode is al voordat je symptomen krijgt dus veel kan je er niet meer aan doen. Beterschap.

Deel Deze Pagina