Opleiding/werk kraamzorg

Discussie in 'De lounge' gestart door Biny, 20 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. snoes79

snoes79 Fanatiek lid

9 jun 2014
    1.312
    1.192
    113
    Tuurlijk, ik red het ook met man als militair en geen familie in de buurt!
    Het is ook niet heel erg zwaar, maar wil je wel duidelijk maken dat er best wel wat flexibiliteit gevraagd word. Als je eenmaal gewend bent, gaat het allemaal wel hoor.
    Wat hier wel lastig was, dat mijn gezin bij tijd en wijlen wel eens wil dat ik ook mee ga naar iets. Dan zeggen de kinderen wel eens dat ik teveel werk als zij vrij zijn. Niet altijd even leuk om te horen:x

2. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Mooi, dan is er nog hoop haha

Oh dat is wel vervelend om te horen!:(

Hoe doe jij/jullie dat eigenlijk met schoolvakantie?
    Dan zou mijn zoontje 5 dagen lang, de hele dag naar de opvang moeten?😱

3. snoes79

snoes79 Fanatiek lid

9 jun 2014
    1.312
    1.192
    113
    Helaas wel ja. Gelukkig heeft mijn man vaak drie tot vier weken vakantie, en gaan ze een week met oma kamperen. Andere kant van de medaille is dat wij in ons team de vakanties onderling moeten regelen en van de afgelopen vijf jaar heb ik 1 jaar drie weken aaneengesloten vakantie gehad. De rest vaak twee weken:x

4. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Oh... Dat is wel een beetje jammer... Hij is hier maar een week, en dan zou ik hem nog 5 dagen moeten wegbrengen ook....

En met de andere vakanties hoe doe je dat?

5. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Jep als ik werk in de vakanties moeten mijn kinderen naar de gastouder. Gelukkig maar 2 dgn en de andere 3 dgn doet oma.
    En je werkt 49u he in 8 dgn dus zijn ook niet altijd volle dgn die je werkt.

6. Erzi

Erzi Fanatiek lid

21 jun 2010
    1.463
    676
    113
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik woon naast Rotterdam, werk niet op rooster en heb een dochter van bijna 3. Het is dat ik mijn werk leuk vind anders was ik gestopt omdat het oppas regelen,t onregelmatige en het niet weten wanneer je moet werken echt verschrikkelijk is!
    Ik werk 8 dagen en ben dan 8 dagen vrij. Je werk niet elke dag van 9 tot 5 hoor je hebt ook korte dagen ertussen ( ligt aan je uren die t gezin krijgt). Ik heb een oma, flexibele buuf en vriendin die elke sec van de dag mijn dochter kunnen opvangen. Anders was t nooit gelukt.

Wat sommige hier ook aangeven, sociaal leven is ver te zoeken! Ik kan geen afspraken maken ofzo.. Soms zit ik 2 weken te wachten op een gezin. Als je dan net afspraken gaat maken moet je werken en dan moet ne ze weer verplaatsen haha

7. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Helaas hier echt geen opa of oma die op kunnen passen
    Alhoewel, misschien zijn opa van vaders kant, die is met pensioen
    Misschien zou mijn man in de vakantie af en toe eens een dagje vrij kunnen nemen, dan hoef ik ook nog maar 3 dagen

Buiten dat is hij natuurlijk niet alle vakantie's bij mij, gezien het Co ouderschap

8. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Onze kraamverzorgster van vorige keer werkte op vast rooster, kraamzorg de waarden was dat. Zij kwam de dag van de bevalling en de 5 dagen daarna, daarna begon haar weekend (4 dagen had ze geloof ik). De laatste twee ochtenden kregen wij nog een andere kraamverzorgster. Niet heel ideaal voor ons, maar ik snap wel waarom je dit wil als kraamverzorgster:)

9. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Hier ooit de opleiding gedaan, maar nooit gaan werken als kraamverzogster. Ik vond dat wachten op een gezin vreselijk. Kon weinig plannen. En tijdens mijn stage had ik in 10 weken 1 zaterdag en 1 zondag vrij gehad. Verder alle weekenden gewerkt. Als je 7-8 dagen werkt heb je altijd een weekend erbij zitten. Of je moet inderdaad volgens rooster werken.
    En je moet dus ook oppas hebben voor de nachten als je op wacht staat, voor de weekenden en feestdagen. Want ook dan moet je regelmatig werken. En dan is er geen BSO.

10. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    De weekenden zijn er meerdere mensen die eventueel op zouden kunnen passen, nachten is mijn man er over het algemeen, en ze zeiden het ongeveer 2x pm voorkomt dat je snachts werkt.
    Als mijn man weg zou moeten voor het buitenland, dan weet hij dan minimaal 2 weken van te voren, en ik neem aan dat ik van te voren weet wanneer ik wacht heb, dus daar valt dan wel wat voor te regelen :)

11. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Fijn om ook eens de negatieve kanten van het vak te lezen! Meestal lees je alleen de positieve kanten. :)

12. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Ik heb er ook weleens over nagedacht maar uiteindelijk bedacht ik me dat kraamzorg ook veel huishoudelijk werk is, en dat is niet echt m'n kwaliteit en heb al genoeg aan m'n eigen huishouden, weinig zin om dat van de ander ook nog te doen. Verder geen idee hoe ik het zou moeten regelen met oppas. Opa's en oma's zijn er helaas niet meer, schoonzus Sen werken ook gewoon, gastouder werkt maar 4 dagen pw, manlief heeft eens per 10 weken storingsdiensten dus kan ook snachts opgeroepen worden...nee ik zou niet weten hoe ik het moet plannen

13. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Ik vond het uiteindelijk inderdaad ook erg veel huishoudelijk werk. Was 19 toen ik klaar was met de opleiding. En dan bij alle weekenden moeten werken vond ik niks. Ik ben uiteindelijk verder gaan leren voor verpleegkundige.
    Maar gelukkig zijn er ook mensen die het wel een leuk beroep vinden

14. lies276

lies276 Niet meer actief

Ik werk voor een grote kraamzorgorganisatie als relatiebeheerder. Bij ons werken veel dames met kleine kinderen dus het lijkt me niet onmogelijk. Bij ons werkt een klein gedeelte van de kv volgens rooster. Het streven is 1 kv per kraambed.
    Je dienst begint bij ons niet altijd met een wachtdienst.
    Soms krijg je de avond van tevoren al een gezin door wat de volgende dag thuiskomt uit zh of kraamhotel.
    Bij ons doen ook niet alle kv de begeleiding bij bevallingen.
    Als je het leuk vindt, ga je wel in die groep maar niet iedereen hoeft er dus bij nacht en ontij uit;)
    Zo zie je wel dat elke organisatie de dingen anders regelt.

Wij krijgen wekelijks ongeveer 4 open sollicitaties voor een opleidingsplaats dus ik denk wel dat het lastig is om er tussen te komen.
    Succes!

15. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Zo gaat het idd ook bij de kraamzorg organisatie waar ik voor werk. Ik doe geen bevallingen dus hoef geen nachten te werken.

Ik werk om het weekend. Vind dat niet heel erg, in het weekend maak ik vaak ook korte dgn omdat bijvoorbeeld partner dan ook thuis is dus ben ik 's middags gewoon lekker thuis.

16. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    #56 Tweekids, 24 jun 2016
    Laatst bewerkt: 24 jun 2016
    Ik start in september op deltion college de brancheopleiding kraamzorg. In 1 jaar. Ik heb inmiddels een werkplek waar ik ook een ver oedinf krijg en als t goed is na dit jaar gewoon verlengd wordt tot werknemer :) prima te combineren.
    o en de organisatie waar ik voor ga werken hebben een apart team voor de partus assistentie en de nachten. Ik ga dus 8 dagen werken en dan weer 6 vrij even uit mn hoofd. Wachtsagen weet ik nog niet.

17. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Bij Naviva?
    Daar werk ik ook, erg fijne organisatie om voor te werken.
    Succes met je opleiding!

18. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Klopt! Dankjewel :D

19. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Bedankt voor alle adviezen en ervaringen dames! :)

Deel Deze Pagina