Opleiding/werken in combi met jong gezin

Discussie in 'De lounge' gestart door Zomerbloem, 2 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zomerbloem

Zomerbloem Niet meer actief

Ik loop al een tijdje eraan te denken om te gaan studeren.

Ik ben na m`n Havodiploma meteen gaan werken. Vanwege een aantal dingen had ik het helemaal gehad met school. En heb dus verder geen opleiding gedaan. Ik werk nu een aantal jaar (nog niet wegens verlof) op een kantoor maar zit daar helemaal niet op m`n plek.
    Ik wil nu echt een vak gaan leren waar ik op den duur alle kanten mee uit kan.

Ik heb al een beetje rond gekeken op internet hoe het zit met de opleiding en in wat voor vormen het wordt aangeboden. De duale leervorm komt het beste voor mij uit, ik heb wel inkomen nodig en heb 2 jonge kinderen (bijna 2 en 7,5 week).

Ik wil graag weten of er mama`s zijn die ook een opleiding in deze vorm hebben gedaan en hoe dat bevallen is met 2 jonge kinderen.
    En ook of er mama`s zijn waarbij dit helemaal niet is bevallen en gestopt zijn.

Ik wil graag Hbo-v verpleegkunde doen, is er iemand bekend met deze opleiding in duale leervorm?

2. mama2meiden

1 jan 2011
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo!

Nou ik ben niet bekend met een duale opleiding en ook niet met HBo-V maar doe wel een fulltime andere HBO opleiding.

Ik heb gekozen voor een fulltime opleiding en niet duaal omdat ik met lening erbij ongeveer op hetzelfde inkomen zit dat met 4 dagen werken.

Ik ben nu ook 'maar' 20 uur per week op school waar je anders 32 uur werkt + 8 uur naar school gaat.

Opzich bevalt het mij wel goed alleen financieel is het wel tegengevallen, ook omdat ik net mijn bijbaantje kwijt ben (12uur pw) door sluiting van het bedrijf.

Qua tijd moet je ook goed kunnen plannen, en is het handig als je een partner hebt die de zorg af en toe voor je overneemt.

Ik ben wel ongeveer 4 avonden per week kwijt aan schoolwerk namelijk..

Succes met je keuze!

PS: heb een dochter van 14 maanden en ben in juni uitgerekend van de tweede..

3. paars

paars Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.117
    18
    38
    Kun je niet gaan berekenen hoeveel studiefinanciering je recht op hebt? dat scheelt natuurlijk ook al en hoef je er misschien minder naast te werken per maand.

ik volg een opleiding dan wel niet aan het hbo maar aan het mbo en ik krijg studiefinanciering. wij hebben het prima gered maar ik ga per februari omlaag in studiefinanciering en aangezien ik zwanger ben ga ik er nu een bedragje bijlenen per maand. als ik later een baan heb betaal ikdat wel weer terug.
    want ik zou er niet aan moeten denken dat ik nu ook nog er naast moest gaan werken zie mijn zoontje dan nooit meer en hij moet vaker naar de oppas dus dat heeft ook geen zin.

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.194
    35.896
    113
    Ik volg sinds september een deeltijd opleiding personeelsmanagement. Daarnaast werk ik 3 dagen. Ik heb 2 kindjes, 1 van 3 en 1 van 1 jaar. Tot nu toe vind ik het prima gaan, het is soms wel druk, maar het is zeker wel te doen.

Duaal weet ik verder niet zo veel van, het lijkt me wel lastig om hbo-v te doen omdat je dan ook zit met onregelmatige werktijden en oppas ed.

5. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Volgens mij is het wel zo dat je bij duaal eerst een werkgever moet hebben. En die werkgever moet je dan ook volledig begeleiden bij je opleiding.
    Ik weet niet of je al hebt uitgezocht hoe groot de kansen zijn dat je zo'n werkgever kunt vinden?

Ik heb anderhalf jaar geleden een poging gedaan om in deeltijd de HBO studie MWD te doen. Helaas wilde dat hier helemaal niet lukken, ik kon geen enkele werkplek vinden, zelfs niet onbetaald.

6. Zomerbloem

Zomerbloem Niet meer actief

Dank voor jullie reacties!

Wat werkplek betreft; via een aantal ziekenhuizen kun je ook deze opleiding volgen en worden alle kosten van de opleiding betaalt en met uitzicht op een vaste baan. En heb je ook meteen een werkplek.

Werktijden en oppas heb ik ook over nagedacht. Mijn vriend is kok en werkt veel en maakt lange dagen. Hij is zeker 1 dag per week thuis en daarnaast nog 1 of 2 wisselende dagen. Mijn moeder heeft 1 vaste oppasdag en 1 dag als we beiden moeten werken.
    Mocht ik dit echt gaan doorzetten dan zal ik met m`n vriend en moeder om de tafel moeten gaan zitten om te bespreken hoe de opvang van de kinderen geregeld moet worden.

Financieel moet ik het nog goed uitzoeken, wat 'voordeliger' is.

Deel Deze Pagina