hoi hoi, het is vandaag echt drama met het slapen gaan. alleen vanmiddag heeft hij goed geslapen, van 11:00 tot 14:30. vanochtend van 07:15-10:15 niet geslapen (kermen,huilen,krijssen,tussendoor met vlagen stil) en vanmiddag ook bijna niet geslapen van 15:45 tot 18:15uur. Fles gegeven om 18:15 in de hoop dat hij daarna wel zou slapen, maar nu is het al 20:00 u en nog steeds huilen en het is met vlagen stil....enorme zuigbehoefte, vreet de speen bijna op.... zou het reflux zijn?? hij spuugt niet veel, af en toe een mondje, ook in bed. tja, ik weet de symptomen van reflux wel redelijk, maar ben bang dat ik spoken ga zien...dat die juist die symptomen zie (de hik, hem denken te horen iets weg te slikken...) alle baby's hebben wel eens de hik...dus ja... ik vraag me dus af....wie heeft er een ECHTE refluxbaby en hoe zijn jullie daar achter gekomen? vanaf wanneer ging het slechter, ging hij meer huilen en slechter slapen? of was dat direct bij de geboorte? onze zoon is nu 1 maand oud...en vind hem met de dag slechter gaan slapen.
Hier een echt reflux kindje, maar hij liet niet veel merken, was heeel vrolijk en spuugd niet. (verborgen reflux) Ik werd dus niet serieus genomen in het ziekenhuis in eindhoven(ik was overberzorgd en te gefrustreerd op eten volgens hun :S), na weer meerder malen terug te zijn geweest naar de HA zijn we door verwezen naar veldhoven. Gelukkig had mijn huisarts ook 2 reflux-kinderen en herkende mijn verhaal. Hij snapte niet dat er niet geluisterd werd. In Veldhoven is gelijk een allergie-test gedaan en een ph-metrie waar dus duidelijk uitkwam dat hij reflux heeft en dat dit ook het gene was waarom hij niet wilde eten. Nu krijgt hij Motilium en nexium
Het zouden meerdere dingen kunnen zijn, het zouden bijvoorbeeld ook 'gewoon' krampjes kunnen zijn, maar mogelijk ook kiss-syndroom of een allergie. Dat is vanuit wat je beschrijft moeilijk te zeggen, dus misschien kun je zelf eens zien of je dingen herkent van kiss (www.kiss-kinderen.nl) of kma (heb ik zo geen site van, maar als je googelt vind je vanzelf wat). Thirza heeft van alle drie last (gehad). Voor de kiss zijn we bij een osteopaat geweest en toen was de reflux ook over. Echt een verademing, want ze spuugde hier wel heel veel, naast dat ik haar ook steeds melk terug hoorde slikken en ze zich heel erg veel verslikte. Sinds kort zijn we er pas achter dat er daarnaast ook nog een koemelkallergie speelt, dus daar zijn we nu volop mee bezig. Succes!
Hier reflux, maar geen verborgen reflux. Alles kwam er gewoon in bogen uit. Geen ontkomen aan dus. Het is waarschijnlijk sinds kort over! Eindelijk! Maar we zijn pas 2 dagen van de nutriton af dus nog even afwachten...
Hier verborgen reflux. Smakken, hikken, droog kokhalzen of kuchen. En krijsen, vooral 's morgens en 's avonds. Meestal van 6 tot 11 en van 17 tot 23 uur. Maar rustig ook 4 urenlang ontroostbaar 's nachts. Ook veel krampjes maar hij heeft waars kma. Verder Onrustige slaapjes, strijd met voeding, huilen, meestal vanaf eerste boertje. Hij krijgt nu Losec en ik dik de voeding in.
Mijn dochtertje had reflux (geen verborgen, maar gewone). Ik kon haar 4 keer per dag schone kleren aantrekken, elke dag het bedje verschonen, ze huilde de hele dag, spuugde aan 1 stuk door en wou constant drinken (bv). Toen ze op een dag zowat helemaal geen adem meer kreeg en er een soort dikke slijmklodders door de spuug heen zaten, ben ik naar de huisarts gegaan (toen was ze een maand oud). Volgens de huisarts was het niets, want ze had bolle wangen en zag er gezond uit . Twee weken daarna heb ik het bij het CB aangekaart, ze bleek ook amper aangekomen te zijn. Toen heeft de kinderarts ernaar gekeken en volgens haar was het reflux. We zijn toen gaan indikken met nutriton en hebben dat tot 1,5 jaar mogen doen, want als we het niet deden, vloog alles er weer net zo hard uit. Nu ik mijn zoontje heb, zie ik pas echt duidelijk het verschil. Hij geeft af en toe eens een mondje terug, dat is het. Hij heeft soms nog wel last van krampjes, dan huilt hij flink, maar verder gaat het goed.
mmhh ja die strijd tijdens de voedingen herken ik enorm...na het eerste boertje is het deut en drinkt hij nog onrustiger.... smakken zie ik hem niet doen, de hik heeft hij af en toe en kokhalzen doet hij ook niet. Spugen doet hij niet, wel een mondje teruggeven in zijn bed (dat ruikt dan zuur....maar of dat wat betekent of dat het altijd zuur ruikt weet ik dus niet)... ik merk dat ik echt op zoek ben naar een reden voor hoe hij doet en slaapt...maar of dat eerlijk is van mezelf weet ik niet natuurlijk...er hoeft niet persee iets achter te zitten...
Hier ook een kindje met Reflux (verborgen) De symptomen waren bij Jayden, steeds willen drinken het zuur weg willen spoelen, hikken, smakken, heel veel strekken net een plank, hoofdje naar achten gooien, als er voeding omhoog kwam was het gelijk krijsen, zuur spugen geen flinke bogen, onrustig, bijna niet slapen, héél véél huilen ook s'nachts, niet echt vrolijk zijn. Maar er waren nog een hoop symptomen maar weet alleenniet of dat ook bij een Reflux baby hoort want Jayden heeft er ook nog een ernstige koemelkallergie bij.
Petra, Hoe oud is je baby? Het klinkt mij namelijk heel erg als sprongetje in de oren. Bij reflux wordt er wel vaak gespuugd, of gespuugd en weer inslikken. A deed heel erg krijsen tijdens de fles, slikte echt heel vaak iets terug met een "vies" gezicht. Wild bewegen tijdens drinken, maar slapen ging prima. A wilde ook heel vaak liggend drinken, dat was eigenlijk de enige manier om haar (rustig) te laten drinken. Maar als je het niet vertrouwd...gewoon naar de huisarts gaan hoor!
mijn dochter heeft bewezen reflux..haar symptomen waren : - zon raar hik geluidje (HIIIEEJP) - veel spugen - veel slikken en mijn vriend vond haar een keer ademloos aan.. Ze was bezig haar adem in te houden en dreigte te stikken..(zag al lijkbleek) als maagzuur omhoog komt en dat komt tot het middenrif, daar zit een zenuw. als het maagzuur die raakt, dan gaan ze automatisch hun adem inhouden.. chanell is opgenomen en allerlei onderzoeken gehad..waaronder ph-metrie..en daaruit is gebleken dat ze bewezen reflux heeft
Hier verborgen reflux. Veel huilen en nakauwen. Sinds ik Nutriton gebruik, Puckababy en bedje omhoog is het een stuk minder. Weet niet of de Puckababy er invloed op heeft hoor. Gebruik ook Omneo voeding, dat is ook weer wat dikker en in combinatie met de Nutriton komt het minder snel omhoog. Zou het echt eens proberen als ik jou was of eventueel overleggen met CB. Succes ermee!
Petra, dat herken ik heel goed. Je gevoel zegt dat het wellicht verborgen reflux is, maar toch die twijfel.. Je gevoel is echt alleszeggend hoor. Ga er maar gauw achteraan.
Inderdaad! Het was mijn gevoel ook en bij het CB begonnen ze er niet eens over tot ik er zelf een paar keer mee kwam!! Volg je gevoel!!