Duizelig

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Pumba, 17 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pumba

Pumba Actief lid

2 mrt 2009
    149
    0
    0
    Ha meiden,

Ben inmiddels al weer bijna 2 maanden na de bevalling, en op zich voel ik me goed. Waar ik wel last van heb is duizeligheid. Met name met drukte om me heen, bijvoorbeeld wanneer ik in de stad loop, of aan het einde van een drukke dag. Heb dan echt het gevoel dat ik wankel op mijn benen sta. Iemand die dit herkend :(? En wanneer gaat dat weer over? Vind het best wel vervelend namelijk!
    groetjes!

2. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    ik heb daar best lang last van gehad.
    en joh je bent echt nog aan het ontzwangeren hoor!
    en de een is eerder de ouwe dan de ander.
    ik had te laag ijzergehalte
    wieweet jij ook wel
    laat m eens prikken

3. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    Hey meid,

Ik heb juist hetzelfde gehad, ik heb namelijk lang zitten twijfelen om daarvoor eventjes naar de dokter te gaan. Ik denk dat het een combinatie is van verschillende dingen. Geef je borstvoeding? Ikzelf geef borstvoeding en ik denk dat het daar ook een stuk aan lag, het vergt heel wat energie en op sommige dagen heb je gewoon geen energie over waardoor je duizelig wordt.

Groetjes

4. burningkarma

burningkarma Fanatiek lid

8 jan 2008
    2.605
    0
    0
    Veenendaal
    Hier ook last van! Ik moet nog steeds ff langs de dokter om mn bloed te checken voor laag ijzer.

5. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Ik heb het ook, ons meisje is nu 9 weken. Ik ben vorige week naar de HA geweest maar suiker en HB waren prima. Mijn bloeddruk was echter wel veel te laag. Ik heb het advies gekregen het rustig aan te doen en goed te luisteren naar mijn lichaam. Ook moet ik erop letten dat ik veel drink (ik geef BV) want dat vergeet ik nogal eens ...

Groetjes,
    Nikki F

6. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    Ik heb het de eerste weken ook regelmatig gehad. Inmiddels heb ik er niet zo heel vaak meer last van. Maar wat ook al gezegd is, regelmatig eten, veel drinken en op tijd je rust nemen helpt (een beetje).

7. Pumba

Pumba Actief lid

2 mrt 2009
    149
    0
    0
    Ha meiden,
    Dank voor jullie reacties en tips! In ieder geval fijn dat het herkenbaar is voor jullie.
    Mijn hb is waarschijnlijk wel prima want had voor de bevalling nog een hb van boven de 8, en heb niet zo heel veel bloed verloren. Borstvoeding heb ik wel gegeven maar ben ik sinds kort mee gestopt. Nu moet ik wel zeggen dat mijn gewicht hard gekelderd is afgelopen weken, mede doordat ik helemaal geen eetlust heb. Misschien dat dat er ook wel mee te maken heeft.
    Was afgelopen nacht toen ik naar de wc ging zo duizelig dat ik er misselijk van werd en maar een emmer naast m'n bed heb gezet..:(
    Ga morgen maar even langs ha, in ieder geval even m'n bloeddruk laten meten!
    groetjes,
    Pumba

8. Pumba

Pumba Actief lid

2 mrt 2009
    149
    0
    0
    Ben vanmiddag bij huisarts geweest en m'n bloeddruk bleek (nog steeds) te hoog ipv te laag! In de laatste weken van mijn zwangerschap was mijn bloeddruk al flink gestegen en soms houdt dit aan. Mogelijk dat mijn duizeligheid daar ook mee samenhangt, maar ha gaf ook aan dat meer vrouwen na de bevalling klagen over duizeligheid. Blijf dus nog even onder controle voor bloeddruk, maar waarschijnlijk normaliseert het vanzelf. Hb was overigens prima.
    groetjes!

9. saraatje

saraatje Actief lid

14 apr 2009
    105
    0
    0
    Ik heb ook erg veel last van duizeligheid.
    Het maakt me zo onzeker omdat je bang bent flauw te vallen.
    Elke dag heb ik er last van,het voelt net of ik dan op een boot zit dat heen en weer gaat,zo duizelig.
    Mijn hb is geprikt en dat is prima in orde.
    Donderdag ga ik nog langs de verloskundige voor mijn bloeddruk,miss is die wat te laag.
    Mijn oudste zoon van 4 zit in groep 1 en door mijn duizeligheid lukt het me niet om hem heen te brengen en optehalen.
    Daar baal ik erg van want,voor de rest voel ik me prima.
    Volgende week is het wel de bedoeling om hem weer naar school te brengen alleen heb ik twijfels of dat gaat lukken als die duizeligheid niet afzakt.
    Ben er radeloos van.:(
    Misschien ook maar even langs de dokter voor de zekerheid.
    Oververmoeidheid speelt misschien ook wel een rol en dat gaat nog wel een poosje aanhouden dus daar is ook weinig tegen te doen.

10. Pumba

Pumba Actief lid

2 mrt 2009
    149
    0
    0
    @ saraatje: vervelend zeg dat jij er ook zo'n last van hebt. Heb je inmiddels je bloeddruk al laten meten bij de vk? En nog langs de huisarts geweest? Vermoeidheid lijkt bij mij ook zeker een rol te spelen. Heb trouwens wel het idee dat het langzaamaan wel beter begint te worden, heb er nl wat minder vaak last van. Hoop dat het bij jou ook snel beter gaat!

Deel Deze Pagina