wat voor vloer boven

Discussie in 'De lounge' gestart door Daantje85, 23 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daantje85

Daantje85 VIP lid

10 nov 2007
    24.059
    0
    36
    limburg
    Wat voor vloer hebben jullie boven? Wij willen binnenkort een nieuwe slaapkamer en ook een nieuwe vloer boven. Nu zijn we aan het twijfelen tussen vloerbedekking of laminaat. Nu hebben we vloerbedekking wat zeer fijn is in de winter . Maar mocht er iemand ziek worden en de inhoud van de maag over de vloerbedekking heen spugen heb je weer fijne plekken.. maar vloerbedekking dempt ook weer... laminaat is weer beterder schoon te houden..dilemma!

2. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.385
    858
    113
    home sweet home
    Wij hebben laminaat, en bijbels was de doorslaggevende factor makkelijk schoon makkelijk schoonmaken. Ook bij griep inderdaad en dat is al een aantal keer gebeurd.

3. Mupke10

Mupke10 Actief lid

20 jun 2011
    136
    8
    18
    NULL
    twente
    Wij hebben gekozen voor vinyl, is makkelijk schoon te maken en niet koud aan je voeten zoals laminaat en het beschadigt ook minder snel.

4. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Slaapkamer en hal vloerbedekking wou ik eigenlijk niet vind t niks maar vriend wou t heeeeel graag en dus heb ik mooiste en duurste uitgekozen hihi en oke...heerlijk warme voeten!

Bij dochter zijl/vinyl lijkt op duur laminaat maar heerlijk spul erg makkelijk

5. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Wij hebben op onze slaapkamer vloerbedekking. Mochten er vlekken inkomen krijg je die er echt wel uit. Tja je bent er even zoet mee, maar het is heerlijk warm en voelt ook met blote voeten lekker. Op de overloop en kinderslaapkamers ligt er laminaat. Makkelijk schoonmaken, maar wel koud. Bij de oudste ligt er een kleedje naast zijn bed. Bij de jongste niet, daar moet het stofvrij zijn. Boven in de wc liggen tegels.

6. mamak82

mamak82 Actief lid

6 nov 2011
    196
    0
    16
    NULL
    NULL
    Trap en bovenverdieping hebben wij gebroken witte vloerbedekking en vanaf dag 1 enorm veel spijt! Ja het is warm klopt maar je ziet er alles op. Krijg het niet schoon. Ook stofzuigen is het een ellende. Het is hoogpolig nu inmiddels 4 stofzuigermonden verder en nog krijg ik het bijna niet gezogen. De mond stropt zeg maar wanneer je bezig bent. Om het dus echt goed te doen moet ik het op de knieƫn met een borstel zuigen. Onze jongste blijkt nu ook behoorlijk allergisch dus nu haar kamer zonder vloerbedekking is slaapt ze eindelijk fatsoenlijk.

7. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Laminaat. Met huisdieren vind ik vloerbedekking sowieso onmogelijk. Wordt toch goor op een gegeven moment.

8. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Laminaat is net zo isolerend en geluidwerend als vloerbedekking met de juiste ondervloer!
    Zou voor het gebruiksgemak gaan en lekker laminaat nemen :)

9. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Wij hebben over de gehele bovenverdieping laminaat.

Makkelijk schoon te houden en ik vind het frisser!

10. angel229

angel229 Niet meer actief

Nu hebben we boven op onze slaapkamer en in de hal laminaat. Bij dochter liggen van die vloerbedekkingstegels. Binnenkort gaan we verhuizen en hebben we gekozen voor overal laminaat. Was eigenlijk de bedoeling om bij dochter ook laminaat te leggen in dit huis, maar niet meer gedaan vanwege de aanstaande verhuizing.

Ik heb nog even getwijfeld over een pvc vloer. Is ook erg mooi!

11. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Overal ligt laminaat. Wij hebben ook niet eens drempels, overal is de laminaat doorgetrokken in alle kamers. Vind het wel supernetjes staan en erg praktisch, zeker met de kindjes.

12. Eylem

Eylem Niet meer actief

Laminaat, met vloerkleden op de slaapkamers ;). Ik vind vloerbedekking echt vies, je krijgt het gewoon niet helemaal schoon. Misschien schoon voor het oog maar het stof en vuil wat erin komt krijg je er niet meer uit. In ons vorige appartement lag vloerbedekking, was lekker warm hoor maar nee, ik vond het viezig. Nu lekker fris overal laminaat en wel vloerkleden voor de blote voetjes.

13. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Wij hebben boven laminaat. Mochten de verkoop door gaan en wij verhuizen kiezen wij voor vinyl. Laminaat is voor ons te gehorig en het kraakt..
    Met vinyl heb je dezelfde "look", maar toch minder gehorig.

Voor vloerbedekking ging ik sowieso niet. Lastig met schoonmaken en vind het minder mooi staan.

14. msroxy

msroxy Fanatiek lid

12 dec 2007
    1.040
    0
    0
    Ik zweer bij vinyl voortaan. Ziet er tegenwoordig super uit, is makkelijk schoonhouden, dempt en is niet zo koud aan de voeten. Beschadigd ook minder snel.

15. Amethist

Amethist Niet meer actief

Wij hebben overal laminaat. Vloerbedekking vind ik echt vies, al dat vuil en stof wat erin blijft zitten. BLEGH!

16. Daantje85

Daantje85 VIP lid

10 nov 2007
    24.059
    0
    36
    limburg
    Vinyl is idd ook een goede optie. Een pvc vloer staat op het lijstje voor de vloer onder :). Morgen eens overleggen...

17. meid

meid Fanatiek lid

14 okt 2010
    1.259
    0
    0
    wij hebben boven laminaat. in ons vorige huis had ik vloerbedekking boven, maar dat nooit meer!
    als je ziet, hoe veel je met stofzuigen en met dweilen nog van laminaat afhaalt...kan je wel nagaan hoe 'vies' vloerbedekking dan is....

18. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Ik ben sinds kort fan van vinyl, niet verwacht dat dat niet zo koud voelt onder je voeten haha. In Zoƫ haar kamer hebben we sinds een aantal weken vinyl en ben er zeer tevreden over!

19. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Ik zou ook voor laminaat gaan, vind vloerbedekking een beetje een vies idee. Inderdaad als er een kind spuugt, poept, plast oid. En als ik zie wat je nog van je vloer verwijderd met dweilen na stofzuigen....

20. MissXX

MissXX Fanatiek lid

9 okt 2011
    2.027
    0
    0
    Nijmegen
    Dat er nog mensen bestaan die voort vloerbedekking kiezen.. Zie het echt nooit meer.

Al zou ik het voor boven niet heel echt een probleem vinden. Maar als iemand de vloer onder kotst, zoals iemand hier schrijft, nee daar moet ik niet aan denken.

Wij hebben laminaat van VT wonen, super mooi, maakt echt geen herrie met goede ondervoed, en zo koud vind ik het niet. Mocht je het toch te koud vinden zet je toch lekkere sloffen naast het bed? Vind ik sowieso een must, want kan niet tegen vuiltjes onder mijn voeten en red het niet iedere dag boven te stofzuigen.. ;)

Deel Deze Pagina