Opleidingen Medische secretaresse of Apothekerassistent

Discussion in 'De lounge' started by Romaisa, Feb 18, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Romaisa

Romaisa Niet meer actief

Hallo dames,

Bedankt voor jullie reacties!
    Ik ben ervan uit dat ik de opleiding medische secretaresse niet wil doen. Ik ben meer geintereseerd in de medicijnen.

Nijntje: In het ziekenhuis in Den Haag heb je ook apotheken maar ik heb nergens poli apotheken gezien waar ze kunnen zitten. Dat lijkt me ook beter.

Maan: Ik wil maar 2 of 3 dagen in de apotheek gaan werken. Is het ook zo dat je wisseldiensten hebt. Ik ken apotheken waar ze nu ook gewoon aan de balie zitten. Waar heb je gehoord dat capabel niet goed staat aangeschreven? Het is voor mij nu wel ideaal om een 1 jarige opleiding te volgen. Ze verkorten de opleiding en halen vakken zoals sociale vaardigheden weg. Maak je ook zelf medicijnen zoals zalfjes? Het enige waar ik niet zo goed in ben is rekenen en scheikunde heb ik heel vroeger gehad.

Groetjes

2. Romaisa

Romaisa Niet meer actief

3. Buikje0

Buikje0 Fanatiek lid

Nov 24, 2011
    1,095
    1
    0
    NULL
    NULL
    Het 1e wat ik op google vond toen ik het intypte was dat Capabel idd niet zo goed is. Weet verder niet of dit waar is of niet..

4. maan

maan Lid

May 30, 2010
    98
    0
    6
    apothekersassistente
    Rotterdam
    sorry beetje late reactie, ik zelf heb geen wisseldiensten omdat ze in rotterdam dienstapotheken hebben. waarom capabel niet goed staat aangeschreven weet ik ook niet, ff googelen zou ik zeggen ;)
    Bij de roc hebben ze meestal ook versnelde opleidingen, heb ik zelf ook gedaan...

Onze apotheek bereid niet meer zelf, wij hebben een centraal punt waar ze dat doen. Maar in je opleiding moet dat wel, en daar zitten idd berekeningen bij;)

groetjes

5. Tese

Tese Niet meer actief

Ik doe nu een bblopleiding apothekersassistente. Ik sta de hele dag maar dat went snel hoor. Ik zou alleen niet iets via capabel/ loi/ nti ofzo doen. Kans is erg klein dat je dan ergens aangenomen word.
    Ik ga 1 dag in de week naar school en werk 3 dagen. In de avonduurtjes en de hele zondag zit ik aan huiswerk en opdrachten. Dit vergt veel discipline maar is wel te doen als je man volledig achter je staat. Misschien is het bij mij ook wel meer werk omdat 4 jaar in anderhalf jaar gepropt is hoor. Ik doe een superversnelde opleiding van het roc.

6. Tese

Tese Niet meer actief

Hier ook geen wisseldiensten trouwens. Ik werk gewoon 3 vaste dagen in de week.
    Wij bereiden nog wel. Alles gaat naar mij toe qua bereiden omdat ik nog aan het leren ben. Dat is wel een voordeel want het examen schijnt niet makkelijk te zijn dus alle hulp is welkom!
    Scheikunde krijg je niet zoveel mee te maken maar farmaceutisch rekenen wel! Maar dat leer je stap voor stap en dat komt ook wel weer goed.

7. lolsmurf

lolsmurf Actief lid

Jun 5, 2012
    404
    35
    28
    NULL
    NULL
    Ik heb zowel apothekersassisitent als doktersassistent diploma. In de openbare apotheek heb ik 4 jaar met tegenzin gewerkt. Het werk op zich is wel leuk maar inderdaad zwaar door het vele staan en lopen. Verder heb je heel veel gezeik met verzekeringen en vergoedingen waardoor het 'normale' werk naar de achtergrond verdwijnt. Dit samen was voor mij reden om met dit werk te stoppen. Het werk als doktersassistent in een ziekenhuis is voor mij vele malen aantrekkelijker doordat je echt je vak kunt uitoefenen. Dit zal als medisch secretaresse hetzelfde zijn. Voor mij zijn de medisch technische handelingen als doktersassistent wel een van de leukere dingen van het vak.

8. lolsmurf

lolsmurf Actief lid

Jun 5, 2012
    404
    35
    28
    NULL
    NULL
    Capabel staat idd heel slecht aangeschreven. Wij weigerden zelfs de studenten van die opleiding voor stage omdat je er helemaal niks mee kon. Dan liever een jaartje extra en je vak echt goed leren.

9. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

Nov 26, 2009
    3,766
    0
    36
    Ik werk als apothekersassistente, en heb ooit stage gelopen als medisch secretaresse. Na die stage wist ik dat ik dat absoluut niet ging doen. Ik vind het 2 hele verschillende dingen dus raad je wel aan je er goed in te verdiepen voor je aan een opleiding begint.

Het werk als apothekersassistente is op zich leuk. Maar zoals eerder genoemd... de apotheek is een soort van speelbal tussen patiënt en zorgverzekering, wat vaak niet leuk is. Maar ik denk dat je als medisch sercretaresse ook regelmatig met dat soort dingen te maken krijgt.

Het vele staan in de apotheek is wel afhankelijk van in wat voor soort apotheek je werkt. In een drukke apotheek heb je daar meer mee te maken dan in een rustigere apotheek. Ik werk in een hele drukke apotheek en loop dus veel. Ik vind dat niet zwaar maar dat is persoonlijk.

Verder is het op dit moment moeilijk aan werk komen in de apotheek. Veel apothekers moeten bezuinigen en er zijn in het afgelopen jaar heel veel apotheken omgevallen. Wij hebben toevallig pas een vacature uit gehad en kregen hier 20 reacties op in 1 week. Je moet dus veel geluk hebben om dat gekozen te worden. Nadeel is dat je weinig ervaring hebt (als beginner), voordeel is dat je net gediplomeerd, en dus goedkoop bent.

Succes met je beslissing.

Share This Page