minder werken?? Ik ben toch niet ziek...

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door moekekim, 21 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moekekim

moekekim Nieuw lid

21 jan 2014
    1
    0
    0
    Jobcoach
    Hoi hoi,

Nog een beetje onwennig, de eerste keer dat ik op een forum een berichtje plaats:)

Ik heb een heerlijke baan waarbij ik zelf mijn agenda in kan delen met afspraken bij cliënten op het werk of administratie op kantoor. Waarbij ik natuurlijk wel mijn 36 contract-uren moet verantwoorden;).
    Nu ben ik 24 weken zwanger en zijn mijn dagen zo wisselend. De ene dag ben ik productief als maar kan, terwijl de volgende om 15.30 uur al volledig instort (of niet eens goed begint). Mijn oor slaat dan opeens dicht, mijn buik doet pijn, kramp in mijn benen pfff. Maar dan het dilemma... ik ben toch niet ziek! Dus, kom op zeg, even doorbijten, wellicht gaat het morgen beter. Maar aan het einde van de week kom ik niet meer uit met mijn uren, toch te rustig aan gedaan...

Ik wil me gewoon niet ziek melden of minder gaan werken, maar is dit wel zo reëel?

2. Linsi

Linsi Lid

6 nov 2013
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou luisteren naar je lichaam en lekker een stapje terug doen. Zeker als je lichamelijke klachten zoals pijn in je buik krijgt!

Nee je bent niet ziek, maar hallo, je bent een mensje aan het maken! Dat kost energie :D

Wellicht kan je je dagen wat inkorten ;)

3. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Blijkbaar zegt je lichaam wel dat je iets moet aanpassen... Ik zou er ook naar luisteren :)
    Zwangerschap is idd geen ziekte, maar dat betekent niet dat je er geen last van kunt hebben of er ziek van kunt worden.

4. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik zou je willen adviseren om in eerste instantie aanspraak te maken op een regeling binnen de Arbowet: 1/8 deel van je werkdag extra pauze!!!!! dat heeft mij ontzettend goed geholpen in de laatste weken van mijn zwangerschappen.... ik hoefde niet ziekgemeld te worden en kon doorwerken tot aan mn verlof. Ook hier een administratieve functie, dus vooral zittend werk. maar ik had vooral opstart problemen.

Mocht dat niet voldoende zijn, dan zou je je evt nog deels kunnen ziek melden.

vergeet niet: je lijf bedrijft nu topsport he!!!! Idd je bent niet direct ziek, maar je moet echt wel om jezelf en je kindje denken... je bent maar negen maanden zwanger, maar jij, je lijf en je kindje moeten langer mee dan die negen maanden.

Dus niet te eigenwijs ;) en neem je rust!!!!

5. Roxy84

Roxy84 Lid

1 mrt 2013
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Herkenbaar...ik ben momenteel 15 weken zwanger. Kan mijn afspraken met cliënten ook zelf inplannen enz zit wel op kantoor de hele dag.. Maar heb het superdruk. Ik werk 40u pwk. maar het breekt me echt op nu. Ben zwaar geïrriteerd/ chagrijnig, hoofdpijn krijg buikpijn en extreem moe, maar inderdaad ik ben toch niet ziek. Ik vind het moeilijk om bespreekbaar te maken met me baas, voel me dan zo'n aansteller. Maar ik kan echt ff niet meer en vandaag toch maar ziek gemeld... iemand die dit herkent?

6. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    zoals de rest ook al zegt, ff rustig aan gaan doen nou.
    je lichaam geeft een signaal af dat het genoeg is... het is wel slim om hierna te luisteren en nu iets rustiger te gaan doen ipv dalijk helemaal thuis te komen zitten, dan heb je helemaal niks...

7. Fleetwood

Fleetwood Bekend lid

24 okt 2013
    752
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ging ook zo lang mogelijk door, heb voor de dagen dat ik migraine had verlofdagen opgenomen. Voor de rest voelde ik mij immers goed! Maar nu zit het dus in mijn rug/bekken en kan ik niet meer de hele dag op mijn stoel zitten, moet dus echt een uur of twee eerder naar huis om te kunnen liggen. Neem dus je rust. Inderdaad, je bent niet ziek, maar door het te hard werken maak je het jezelf moeilijker dan moet. Wie weet wat je onderweg naar de 40 weken voor de kiezen krijgt.

8. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Je bent niet ziek nee, en ik snap tot op zekere hoogte dat je vind dat je het aan moet kunnen.
    Maar het gaat nu niet alleen om of jij het aan kan maar ook im dat kleine wezentje.
    Je lichaam geeft aan dat het te veel is, dus luisteren!

Deel Deze Pagina