Binnen de psychologie zijn er discussies over de betrouwbaarheid en validiteit van testen. En ik kan je best een A4-tje voltypen met inhoudelijke argumenten, maar daar wil ik dit topic niet mee vervuilen. Dus je mag het best flauwe en lege retoriek vinden, prima. Blijkbaar ben je al een expert op dit gebied als je ooit een dagje getest bent Sorry TO, het was niet mijn bedoeling om je topic te kapen. Zoals ik al zei ga vooral eerst zelf aan de slag, je zal zien dat je een heel eind komt (en een paar honderd euro bespaart). Als het uiteindelijk toch niet lukt, dan kun je altijd nog een bureau in de arm nemen.
geeft niks hoor ieder zijn menig Die proeflessen ga ik eens kijken of ik dat kan vinden! ga me gewoon nog wat verder orrienteren en desnoods kijken bij een loopbaanbegleider ik ben niet lid van de bond, maar zie ook wel voorbij komen dat 1e gesprek gratis ofzo want ik schrik veel van de genoemde prijzen!
Dat is vast de enige kennis die ik er over heb natuurlijk.... Misschien eerst eens doorvragen in het vervolg, voordat je al te snel conclusies trekt. Als je op die manier bezig bent, zijn testen idd niet erg betrouwbaar...
Het maakt toch niks uit als je weer een mbo 4 gaat doen. Ik heb de spw afgerond en verpleegkundige allebei niveau 4. Ik ben realistisch want Hbo zou te hoog gegrepen zijn denk ik, vooral omdat ik een doener ben. Ik zou nog graag voor dierenarts assistente willen studeren in de toekomst en dat is ook weer niveau 4. Ik zou als ik jou was doen waar jij denkt dat je hart naar toe gaat en niet naar het niveau kijken. Succes met je keuze!
Ik heb zelf MAVO gedaan, terwijl ik wel HAVO aan zou kunnen zei iedereen. Toch MAVO daarna onderwijsassistente niveau 4, niet heel moeilijk vond ik dat. Daarna de PABO. Veel werk, maar niet echt moeilijk. Nu de opleiding MWD dus via de NTI en nu merk ik echt dat het HBO is. De boeken die ik moet lezen, de opdrachten met verdieping en literatuur... Echt een verschil!
Oh, dus we zitten in hetzelfde werkveld? Mocht je me tegenkomen op een congres (kijk even naar de namen op het naambordje ) spreek me dan vooral even aan. Discussieren we dan even verder onder het genot van een kopje koffie.
Ik volg Toegepaste psychologie via het NTI, klassikaal. En het bevalt me wel Ik mag er 6 jaar over doen, wat enorm rust geeft vind ik. Nti schijnt beter aangeschreven te staan dan veel andere hogere scholen Oh en of je het aan kunt weet ik niet natuurlijk. Ik vind het wel pittig. Maar ik begon met LWOO (achteraf véél te laag), vmbo K diploma, DTP niveau 3 gedaan MBO, daarna niveau 4 sociaal maatschappelijk dienstverlening en nu doe ik HBO . Als je echt wilt, denk ik dat je het echt wel kunt. Zorg dat je er genoeg tijd in steekt. Succes met je keuze.