mijn zoontje van bijna 4 maanden heeft eczeem-achtige uitslag in zijn gezichtje wat steeds terug komt. al een paar keer bij de dokter geweest en nu adviseerde ze mij om hypo-allergene voeding te gaan proberen. ik gaf hem Friso Comfort ivm wat spugen. dus ik ben overgegaan op die HA voeding en het lijkt goed te helpen tegen zijn uitslag. maar nu heb ik gisteren weer Comfort gegeven en de uitslag lijkt terug te komen. ook ben ik nu 2 dagen bezig met 4 flessen van 210 ml. dat gaat ook goed. maar toch wil ik weer Friso Intensief HA gaan geven. maar nu weet ik dat dit minder goed vult dan friso comfort omdat het dunner is. wat moet ik nu doen: terug gaan naar 5 flessen per dag omdat hij anders te weing binnenkrijgt en sneller weer honger heeft of kan ik iets aan de flessen toevoegen waardoor hij toch een voller gevoel krijgt? en wat kan ik doen tegen het spugen? want dat heb ik ook gemerkt, door de dunnere voeding gaat hij weer wat meer spugen... niet zo heel erg, maar toch.. ik weet het allemaal ff niet meer hoor... ik weet wel dat ik pas met 6 maanden ga beginnen met fruit en groente... en is friso intensief ha alleen goed tegen koemelkallergie? of hoeft het niet meteen te betekenen dat hij deze allergie heeft? kan het ook zijn dat hij alleen last heeft van eczeem? het zit voornamelijk in zijn gezichtje en op zijn hoofdhuid en zijn knietjes en elleboogjes zijn wat schraal... ik hoop dat iemand mij kan helpen!
vraag advies aan het consultatie bureau als je twijfeld. ik ga beginnen met borstvoeding en heb in het ziekenhuis ook al zeer duidelijk aangegeven mocht het nodig zijn dat er bijgevoed moet worden dan alleen met hypo-allergene voeding, en pas bij 6 maanden ga ik aan andere voedingsmiddelen denken en op die manier wil ik proberen geen eczeemklachten over te brengen aan de kleine. Succes ermee!
Als geadviseerd wordt om hypo-allergene voeding te gebruiken dan zou ik dat gewoon aanhouden. Vooral als je ziet dat het helpt tegen de eczeem! Waarom heb je eigenlijk gisteren weer Comfort gegeven? Steeds omschakelen is ook niet goed voor je kleintje. Je moet wel bij 1 voeding blijven zodat ie kan wennen!
ik ben gisteren weer overgegaan op friso comfort om zo te kijken of het daadwerkelijk aan de voeding lag dat het eczeem verdween. en dat is dus blijkbaar zo. maar ik heb al voormezelf besloten dat ik helemaal overga op allergene voeding en dat ik ook weer terug ga naar 5 flessen en dan wacht met 4 flessen (en groente en fruit) totdat hij 6 maanden is. ik hoop dat ik hier goed aan doe, dat mijn kindje niks te kort komt zo... het is even afwachten...
Eczeem kan een teken van koemelkallergie zijn (hoeft niet perse). Maar als het idd zo is dat wanneer je niet ha voeding gebruikt dat je dan weer rode plekken ziet, dan heb je een hele grote kans dat hij koemelkallergie heeft. Je hoeft geen zorgen te maken of hij wel of niet voldoende krijgt. Als hij meer nodig heeft, geeft hij dit toch wel aan. of je dat nu wilt of niet. Die van ons heeft wel vanaf ongeveer 5 maanden kleine beetjes fruit gehad. Maar ook dat gaf hij zelf aan, want hij keek echt naar onze monden wanneer wij zaten te eten. Maar dan natuurlijk opgelet op producten die kans op allergie vergroten niet te nemen.