Opleveren van een koophuis, hoe hoort dat eigenlijk?

Discussie in 'De lounge' gestart door Champetter, 18 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Binnenkort leveren wij onze koopwoning op. De nieuwe bewoners hebben de absolute hoofdprijs betaald waar wij erg blij mee zijn.

We laten tevens kostenloos het eea achter aan raambekleding en maatwerk kasten.

Wat is nu verder gebruikelijk? Sop je alle kastjes uit? Plamuur je alle gaatjes dicht in de muren?

Het is een kant en klaar huis wat 3 jaar geleden volledig gerenoveerd is. Een referentiekader hebben we niet, wij hebben zelf een oud studentenhuis gekocht om te slopen en renoveren in de direct aanvaardbare staat. Dus incl een bult lege drankflessen en vuile frituur maar daar hadden wij geen moeite mee aangezien het geen direct bewoonbare woning was.

2. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Gaatjes stoppen niet. Maar schoon zou ik zelf wel doen.

Het huis wat wij kochten was echt vies. Heel ranzig om zo je huis over te laten gaan. Je hoeft echt niet gek te doen, maar even een sopjes erdoor, stofzuigen en dweilen en dan klaar.

Succes!

3. sannever

sannever Fanatiek lid

22 jan 2014
    1.784
    1.580
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik heb eerlijk gezegd ook geen idee...ik lever begin januari mijn huis op maar ik laat het bezemschoon achter,vind ik zelf wel een fijn gevoel.De koper heeft ook aardig wat inboedel overgenomen en meer betaalt dan de vraagprijs dus netjes achter laten hoort er dan wel bij.

4. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Precies, gewoon netjes en schoon, maar gaatjes gaan ze zelf maar stoppen.

5. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Gaatjes hoeft niet. Bij huur moet dat wel.
    Alles gewoon netjes achter laten. Klein sopje. Wanneer je de kasten uithaalt ga je er met een doek overheen. Je hoeft echt geen grote schoonmaak te doen want de meeste mensen gaan met de kwast erdoor en poetsen alles nog eens.

6. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

bezemschoon. Toen wij verhuisden ben ik de dag na de verhuizing nog even teruggereden naar het oude huis. (dat was niet ver rijden, maar bij een grote afstand zou ik het meteen doen) Even overal de stofzuiger doorheen en een doekje over de vlakke delen.
    In een leeg huis is dat heel snel gebeurd.
    Gaatjes stoppen ed hoeft echt niet. En verder schoonmaken ook niet. Er gaat meestal toch geklust worden en dat geeft weer de nodige rommel.

Succes met de verhuizing!

mamameer vindt dit leuk.
  7. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Gewoon lekker schoon opleveren. Wel zo netjes en welkom voor de nieuwe bewoners.
    Gaatjes stoppen is aan hun

8. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Hier waren de gaatjes wel dichtgestopt door de oude bewoners trouwens, was wel lief van hun. Maar had het niet verwacht of erg gevonden als ze niet hadden gedaan

9. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.245
    11.826
    113
    Precies dit. Iedereen gaat toch opnieuw alles poetsen en schoonmaken. Zonde om daar je tijd in te stoppen. Wel gewoon netjes achterlaten natuurlijk.

10. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Helaas toen wij in ons huis kwamen wonen was het zo verschrikkelijk vies. Keuken vol schimmel. Zelfs frikadellen vastgevroren in gesmolten ijsjes in de vriezer. Waren ook geen leuke mensen. Heel onaardig.
    Ik zou het zelf gewoon netjes achter laten.

11. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.235
    6.095
    113
    Oh ik zou het zeker schoon achterlaten, ik heb bijv. nog de haren van de vorige bewoonster uit het putje moeten vissen, bah. Dat gaat ons niet gebeuren. Ook al slopen ze de badkamer eruit, het is schoon als ik daar weg ga.

12. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.488
    113
    Bezemschoon inderdaad. Verder grotere gaten misschien even dichten(wij hadden door het weghalen van een kast een flink gat in de muur van de muurankers waarmee het vast zat. Dat hebben we wel even netjes dichtgemaakt) Kruimels uit de keukenlades, even de vlakke delen afnemen, bijv van een schouw en de vensterbanken. Dat soort dingen waardoor het netjes en schoon oogt. Maar alles uitsoppen en dweilen etc. Dat kunnen ze mooi doen als ze zelf klaar zijn met verven en klussen.

Verder even bekijken of je het zelf zo opgeleverd zou willen zien zoals je het achterlaat. Als je zelf wel graag alle kasten uitgesopt achter wil laten, dan is dat natuurlijk aan jouw!

13. ElizaR

ElizaR Niet meer actief

Ik had alles gesopt van boven tot onder. De makelaar had nog nooit zo'n brandschoon huis opgeleverd.
    Ik hou van schoon.♡

14. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Idd gewoon netjes en schoon achterlaten. Het hoeft niet brandschoon natuurlijk. Wij hebben ons oude huis ook netjes achter gelaten en ons nieuwe huis netjes gekregen.

15. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Even een lapje en dweil er doorheen vind ik ook geen enkel probleem. De vloerlegger geeft een gratis onderhouds beurt die ik desgewenst voor de nieuws bewoners plan.

Het enige is, de nieuwe kopers gaan het huis doorverkopen. Ze zijn uit elkaar. Er zal denk ik geen prettige sfeer zijn tussen deze twee mensen. En ze hebben de hoofdprijs betaald, ik betwijfel of dit overtroffen kan worden. Al gun ik ze van wel om er zonder kleerscheuren uit te komen.

Het contact tussen ons en verkoper was wel heel oké tot de breuk bekend werd. We hebben niets meer van ze gehoord, ongetwijfeld omdat ze genoeg aan het hoofd hebben.

Maar zal ik ook de ovens poetsen?
    We hebben een afvalscheidingssysteem met 5 containers die niet elke week komen, moet dat leeg zijn?

16. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.245
    11.826
    113
    Oven moet wel gewoon netjes zijn.
    En de afvalbakken leeg is ook wel een ongeschreven regel.

17. Chickelasjen

26 apr 2017
    98
    38
    18
    Vrouw
    Ik had wel alles schoongemaakt.
    En alle gaten dicht gemaakt.
    De vuilnisbakken leeggemaakt.

Wij moesten nog een laatste rondje doen met de nieuwe bewoners dus het is dan wel fijn als alles schoon is.

Ik heb ook stukken plint, en vloerdelen die we over hadden achter gelaten.
    En alle gebruikshandleidingen achtergelaten.

En alle service beurten bijv aan de wtw- systeem laten uitvoeren.

18. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Alle garantie boekjes en zaken als plint- en vloerdelen en zelfs een reserve keukenkastje staan al netjes bijelkaar in de kelder.

Mijn ovens zijn altijd schoon, ik zal de kruimels er nog even uitvegen de deurtjes oppoetsen.

In ons nieuwe huis zaten de containers stampens vol. Op de afvalwijzer heb ik al het eea gemarkeerd en vraag de buurvrouw of we het papier afval 3 weken bij haar mogen gooien. Plastic en GFT komen goed uit met de opleverdatum gelukkig. Hooguit moet ik een zakje vuil mee verhuizen.

Dank voor jullie hulp zover. Mijn intentie is namelijk ook om er een prettige overdracht van te maken.

19. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.780
    7.367
    113
    Ik heb het altijd wel echt schoon achtergelaten, inderdaad de hele keuken uitsoppen, stofzuigen, dweilen etc. Maar wij lieten 2 keer een huis achter waar de volgende bewoners niks meer aan zouden gaan doen, dus ze gingen er zo in. Ook de containers waren leeg, we gooien de laatste dagen het afval bij mijn schoonouders er in of brachten het naar de stort i.p.v. in de container.
    Ons tweede huis gingen wij helemaal strippen. Dat wisten de verkopers (die tevens onze buren werden, zij hadden op het perceel ernaast een eigen huis gebouwd). En toch was dat huis zo extreem schoon toen we er kwamen, zelfs de makelaars mond viel open. Alle ramen waren van binnen en buiten gezeemd, er stond een enorme bos bloemen op het kastje in de gang (wat achter zou blijven omdat het perfect paste in een ronde nis).
    Ik vond dat zo lief, maar ook zo zonde, want meteen diezelfde dag ging alles eruit en waren alle ramen verschrikkelijk vies.
    Ik zou dus even kijken wat de bedoeling van de kopers is, gaan ze er zo in, dan zou ik het extra schoonmaken, gaan ze de boel nog overhoop gooien, dan zou ik het bezemschoon maken.

20. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ons huis was echt ranzig toen we het kochten, vooral de keuken. Nu sloopten we toch alles eruit maar het beeld dat ik van de verkopers heb is wel negatief hierdoor.

Deel Deze Pagina