Mijn huis was heel vies toen we erin kwamen. Keuken onder het aangekoekte vet en zo. Ik heb zelf mn vorige huizen altijd netjes achter gelaten. Is mijn eer te na om een vies kot achter te laten. Ik maak vakantiehuisjes ook altijd schoon (ook al zit eindschoonmaak er bij).
Wij hebben onze verkochte huizen altijd netjes schoon achtergelaten. Alles gesopt en gestofzuigd. Putjes van de douche bv niet vergeten. Oven ook. Ook de tuin netjes gehouden. Maar alle huizen waar we zelf inkwamen. Nou nou. Allesbehalve. Zal je de details besparen. Dus ik denk dat iedereen een ander beeld bij schoon heeft. Ons laatste huis waren echt leuke mensen en ze hadden zelf echt het idee dat het schoon was. Maar ik heb echt hele vieze dingen gezien. Bijna trauma Haha.
De container idd ook niet vergeten. Wij kregen bij de oplevering van het huis er ook behoorlijk volle containers bij. Met oude werkkleding en al er in. Vond dat echt niet netjes.
nou of niet.. ik heb de klikos zelfs schoon gespoten voor ze. Hier alles uitgesopt, incl wc en badkamer. Alles gestofzuigt en gedweild. Kreeg complimenten van de makelaar dat dit niet vanzelfsprekend is en veel mensen zich moeten schamen hoe ze woningen achter laten. Zelf ook 2 dagen met Mn moeder aan het poetsen geweest in ons nieuwe huis, echt te goor. De verschimmelde etens resten lagen onderin de vaatwasser. Heb dat ding ook per direct toen op de verkoophoek gezet, wil Mn eigen vaat daar echt niet meer in hebben Haha.
Wat een smerige verhalen. Nu is ons nieuwe huis ook heel ranzig aangeleverd maar daar ging meteen de sloophamer in. Heb echt kokhalzend de vuile handdoeken uit de badkamer verwijderd. No way dat ik inderdaad te boek wil staan als viezerik haha.
Hier stond in het verkoopcontract dat de woning bezemschoon opgeleverd moest worden, beide woningen heb ik (laatste met man) van boven tot onder gepoetst, containers schoon en leeg opgeleverd, ofwel een simpele plafonnière ofwel een bouwlichtje opgehangen als de lampen eraf gingen. Bij mijn huurwoning idem gaatjes hoefde we ook daar niet te dichten, werd door de woningbouw gedaan omdat ze al regelmatig de ervaring hadden gehad dat mensen het met bijvoorbeeld tandpasta dichtstopte. In onze huidige huurwoning is het wel verplicht overigens staat in de huurvoorwaarden, maar goed daar moeten ook alle wanden en plafonds wit opgeleverd worden.
Wij hebben het huis schoongemaakt, toilet met bleek, stofzuigen en dweilen in alle ruimtes. Vuilnisbakken waren leeg! Niets zo vervelend als willen klussen en dan overvolle bakken aantreffen. Voor de nieuwe bewoners hadden we een ingepakte cake van de bakker. Met een briefje veel plezier met het nieuwe huis. Toen wij ons huis kochten hadden we ook iets lekkers gekregen. Erg attent!
Ons huis was echt al 10 jaar noet schoongemaakt. Ik denk dat ze alles had schoongemaakt toen ze erin ging en daarna niet meer.. Ik heb de kachels echt schoon moeten boenen. Daar zat het stof op vastgekoekt. Maar echt een dikke laag. De putjes waren allemaal vies en verstopt. We hebben heel het huis helemaal schoongemaakt en geboend en alles wat eruit kon is eruit gegaan. Bah bah. Wij hebben ons huis helemaal schoongemaakt voor de oplevering. We verkochten het terug aan de woningbouw en die waren verbaasd hoe schoon het was