Wie weet wat dit is? (Jeukende voeten)

Discussion in 'De lounge' started by minon, Mar 15, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. minon

minon Niet meer actief

Al een paar dagen heb ik in de avond en vooral snachts (wordt er op gegeven moment wakker van) ontzettende jeuk aan mijn voeten. Alleen de wreef. Dus niet de tenen, onderkant of zijkant. Alleen de bovenkant. Het is begonnen nadat ik het van de week erg koud had en een warm bad heb genomen. Toen ik eruit kwam had ik rode voeten wat ik wel vaker heb maar die in de nacht ontzettend begonnen te jeuken. Overdag heb ik geen last. Alleen snachts in bed. Ik heb ook wel eens wintertenen gehad maar dit is anders. Een stekende jeuk dat je voeten haast trillen omdat het bijna pijn doet zn jeuk. Als ik krab begint het direct erna te branden en nog harder te jeuken.
    Ik wordt er onderhand aardig gestoord van dus wie weet wat dit is???

2. El1983

El1983 Fanatiek lid

Sep 19, 2012
    3,561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Ik weet ook niet wat het is, ik weet wel dat ik daar ook last van heb met name met warmer weer en dichte schoenen.
    Bij mij is hetzelfs soms zo erg dat ik door ga met krabben totdat het pijn doet, ik kan beter de pijn hebben dan de jeuk :)

3. sydneys

sydneys Niet meer actief

Heeft denk ik met je zwangerschap te maken.
    Toen had ik ook snel jeukende voeten en op het einde onrustige voeten, kon ze niet stilhouden en had er een raar gevoel

4. Summer2012

Summer2012 Bekend lid

Jul 11, 2012
    652
    2
    18
    Mss restless legs syndrome?

5. Spruitemoeder

Spruitemoeder Bekend lid

Feb 10, 2014
    618
    0
    16
    NULL
    NULL
    Klinkt een beetje als wintertenen.
    Heb dat zelf nog nooit gehad, dus miss zit ik ernaast hoor, maar zou je eens op kunnen googlen.

6. minon

minon Niet meer actief

Het zijn absoluut geen wintertenen. Die heb ik dit seizoen ook gehad en dat is heel anders qua jeuk.
    Ik heb gisterenavond mn voeten ingesmeerd met uierzalf en sokken aangedaan en toen was het vrijwel over. Nog wel jeuk maar te doen om te slapen.

7. Yara3626

Yara3626 Bekend lid

Apr 6, 2011
    774
    0
    0
    thuiszorg
    omg utrecht
    Zwangerschapsjeuk....:-D hier ook last van. Wat helpt mentholcreme

8. SYRV

SYRV Fanatiek lid

Nov 29, 2009
    3,133
    453
    83
    Ja dit heb ik ook gehad tijdens mijn zwangerschap,
    Maar wel vooral op het laatst. Ik had last van jeukende voeten, armen en buik. Vreselijk irritant! Misschien kan je mentholpoeder gebruiken zoals iemand anders hier boven aan geeft.

9. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik heb het ook; hittebultjes of een lichamelijke reactie op mijn eigen zweetpootjes ;) Allemaal blaasjes die gigantisch jeuken. Ik ben er al een aantal keer voor bij de huisarts geweest omdat ik eerst dacht dat het voetschimmel was maar alle voetschimmel-crème niet hielp.

Als ik niet 2x per dag schone sokken aan trek is het er weer. Wanneer ik te dichte warme schoenen aan heb, is het er weer. Wanneer het zomer is (ongeacht wat) dan is het er weer.

Lekker irritant ;)

Share This Page