Goedemorgen dames Wij gaan als het goed is volgende maand verhuizen maar nu had ik een vraag over de datum. Het is waarschijnlijk een hele domme vraag maar ik kom er even niet uit haha 4 februari is waarschijnlijk de opleverdatum dit is nog niet zeker maar is dit dan ook de datum dat ik het contract teken en de sleutels krijg? En welke datum moet ik doorgeven aan de nuon en dergelijke als verhuisdatum? En per wanneer ga ik nieuwe huur betalen? De woningbouw hier was er niet echt duidelijk over na 2 keer vragen dus vandaar dat ik het hier even doe. Liefs arianne
Meestal teken je op de opleverdatum het contract, en vanaf die dag gaat de huur in en die datum moet je ook doorgeven aan de energie en watermaatschappij e.d. Succes met verhuizen......
hoi, bedankt voor je antwoord. Ik had nog een vraag,. Omdat het niet de eerste van de maand is krijg ik voor de maand februari geen huurtoeslag. Denk je dat het mogelijk is om aan de woningbouw te vragen om de datum te vervroegen naar de eerste? Of zou ik bij de gemeente door kunnen geven dat ik per 1 februari woon op het nieuwe adres ook al heb ik dan nog niet getekend? Het huis staat wel al leeg en zo zodat ik dan wel recht heb op huurtoeslag.
Je zou het kunnen vragen aan de woningbouw, maar ik denk niet dat zij dit zullen doen. Bij de gemeente moet je je huurcontract meenemen, dus hier kun je helaas niet in smokkelen.. Nuon e.d. geef je door wanneer je de sleutel hebt, dan kun je ook de meterstand zien en doorgeven..