als ik via MP of via S spullen verkoop laat ik ze de spullen bij mij thuis ophalen en daar handje contantje betalen en anders niet. onlangs had ik een tiket voor de efteling te koop in 3 minuten tijd 10 reacties ik had zo iets de prijs staat vast dus mail de eerste bieder dat zij het kaartje op kon halen. de andere heb ik netjes gemailt dat het kaartje al verkocht was die eerste vrouw zou om half 5 bij mij thuis het kaartje op halen maar er kwam niemand. 1 dag later is er bij ons ingebroken lag wel 13,50 op de tafel maar mijn portomonee was weg en de tv. nou jah hoe denderend is dat?
Vooral niet in zee gaan met de zogenaamde mensen die iets willen kopen voor hun, zoon,tante etc in Nigeria. Google maar eens op nigeriaanse fraude of kijk hier. http://forums-benl.ebay.be/thread.jspa? ... =600000557
Goed topic, ik wil jullie deze link geven en raad iedereen aan voor je iets van iemand koopt even de persoon na te trekken op internet http://www.internetoplichting.nl Verder nooit verkopen aan het buitenland. Je kunt gewoon nooit controleren met wie je te maken hebt. Beste is gewoon op een neutrale plek afspreken om eventuele spullen te verkopen.
ik heb al vanalles via MP gekocht maar ik haal eigenlijk altijd alles zelf op. heb 1x een uitzondering gemaakt, gelukkig is dat netjes afgehandeld. mensen zijn ook brutaal, wij verkopen voor ons bedrijfje ook wel eens dingen op MP, en sommige mensen denken echt dat ze het voor elkaar krijgen dat je het eerst opstuurt en dat ze naderhand pas hoeven te betalen hahaha het enige lastige vind ik wel, als iets brievenbuspost is en iemand beweert dat het niet aangekomen is... als bedrijf zijnde wil je natuurlijk klantvriendelijk zijn, en er staat ook duidelijk in de voorwaarden dat brievenbuspost het risico van de koper is (anders moeten ze het verzekerd of als pakketje laten versturen, of ophalen), maar het blijft vervelend
Je zou bijna zeggen ik voel me aangesproken Maar dat geldt natuurlijk lang niet voor iedereen Kwebbel
Als het brievenbuspost is dan mail ik altijd aan de koper dat het onverzekerd op de post gaat en dat als er iets mee gebeurd, het niet aan ons ligt. Willen ze dat niet dan kan ik het aangetekend versturen met bijbehorende kosten. Pakketjes doe ik altijd aangetekend omdat dat prijsverschil zo klein is. Zaken met het buitenland doe ik niet en ook niet meer met niet-nederlands sprekende mensen. Wil niet discrimineren, maar er onstaan in gebrekkig Engels helaas te veel onduidelijkheden en dat kost me te veel tijd en geld. Sowieso is het bij mij altijd eerste betalen, dan versturen. Ja daar loop je als koper een risico mee, maar dure dingen haal is sowieso altijd op. Tot 15 euro wil ik het nog wel op laten sturen, maar als het duurder is koop ik alleen dingen in de buurt, of ergens wat op mijn route ligt, zoals ook de dingen die ik hier op het forum koop en verkoop.
De reden dat ze je adres nodig hebben voor een betaling vanuit het buitenland, is dat ze dat bij de bank nodig hebben. Zelf al eens geprobeerd geld over te maken naar het buitenland? Dan moet je echt veel meer gegevens invoeren dan een binnenlandse overboeking! Maar vind je het risico te groot, dan gewoon lekker niet doen.
Maar kijk ook uit met dingen kopen via MP. Ik heb wel eens geld overgestort (was maar 5 euro maar goed) en nooit het product ontvangen waar ik voor betaald heb. Deze man was ook helemaal niet meer te bereiken.....
waarom? als het toch al een pakketje is, dan kun je 't traceren met de tracktrace, en als hij zoekraakt bij TNT krijg je toch standaard en bedrag van *kweet zo ff niet uit t hoofd hoeveel, maar weinig is het niet* uitgekeerd? pakketjes met dure produkten versturen wij zoals de klant het wenst: al dan niet verzekerd/aangetekend.
Zo heb ik een tijdje geleden een speciale rollator verkocht via marktplaats. Ik kreeg echt ontzettend veel reacties, maar vele mensen wilden dat ik het zou opsturen (ik woon in noord-groningen). Nou ik hen geen idee hoe ik een rollator op moet sturen en in wat voor doos ik dit moet doen. Er waren zelfs mensen die vroegen of ik het naar hun toe wilde brengen (tegen betaling van rijskosten) en die woonden 200km verderop. Ze hadden zelf geen vervoer. Nou daar begin ik dus echt niet aan, wie zegt dat als ik het daar heen breng dat die mensen daar echt wonen. Na 2 weken heb ik de rollator alsnog verkocht, mensen uit lelystad hebben hem opgehaald.
Nee inderdaad. Als je er zelf ook over na denkt waarom zou iemand een PDA uit nederland kopen, met de verzendkosten etc erbij ben je dan helemaal niet goedkoop uit.
Als je op het forum van Marktplaats klikt en dan veilig handelen, dan heb je boven aan een hoofdtopic van Nigiria. Er zijn al zoveel mensen opgelicht hiermee.
Nee hoor, verkoop wel eens een partij spullen uit de winkel van mijn ouders, als die niet meer verkoopbaar zijn in de winkel, meer niet. Ja gewoon de dingen die jullie ook verkopen, oude meubels, 2e hands kinderkleding enz.