Hier wordt het adres gewoon gebruikt ZONDER de gemeente te hebben ingelicht. Dat kan iedereen hoor! Het kan wel om iemand gaan die in een straat woont met dezelfde straatnaam als ts, maar in een hele andere woonplaats, zoiets zal het wel zijn.
Als iemand zich inschrijft op het adres is de gemeente dat verplicht. Als ze dat niet doen kan je ze aansprakelijk stellen voor evt geleden schade. Alleen als je zelf niet eigenaar van het huis bent dan kan het zijn dat je er niks van hoort, maar dan moet je bij de eigenaar van de woning zijn. Jouw adres als postadres opgeven kan natuurlijk wel zonder datj e dat weet, maar ja dan staat die persoon ook niet ingeschreven op het adres.
woningbouw huis en is toch echt gebeurd....datum 1 jaar nadat wij het huis huur contract ondertekenden bij de gemeente bekend dat die persoon dat gedaan had....hoe weet ik niet....maar het gebeurde zonder dat wij dat wisten . En bij de opa en oma van mijn man ook...kregen geen post maar de politie aan de deur! Die man had zich ingeschreven daar en werd gezocht......kwamen ze even vragen of ze binnen mochten kijken of ze geen voortvluchtige onderdak boden......dus niks postadres, ze hebben nog echt moeten bewijzen dat ze niets van die persoon af wisten!
In dat geval zal de woningbouw bericht moeten hebben gehad. Jullie zijn immers geen eigenaren, zij wel.
Er werd aangebeld heel vroeg in de ochtend en toen we uit bed kwamen was hij al weg. In de brievenbus een open envelop van de deurwaarder met de brief. Gebeld en die man zij weer hebben hem bewust open gehouden in de hoop dat hij gelezen zou worden. Dit ons naambordje verwachtte hij al dat die persoon er niet woonde. Hij zou een woonplaats onderzoek starten bij de gemeente. Daarna niks met gehoord.
Wij wonen 2,5 jaar op dit adres en kregen tot een 1,5 jaar dat we hier woonde steeds brieven met aanmaningen enz ook terug gestuurd en uiteindelijk gebeld.. Een jaar geen brieven gehad tot gister ineens "ding dong" meneer de deurwaarder aan de deur!!! Voor die meneer.. Ik zei die woont hier al 2,5 jaar niet meer! Maar hij wist zeker van wel.. Dus ik heb gezegd dat hij het maar moet uitzoeken bij de gemeente waar die vent wel woont maar dat het hier niet is! Dan zitten ze je net aan te gapen alsof je een grote crimineel bent en liegt!! Maar ze gaan het uitzoeken en ik ga naar de gemeente om te kijken of hij hier uitgeschreven is
Wij woonde in een huurhuis en die persoon was op ons adres ingeschreven. Hij was nl vertrokken naar Engeland zonder adres op te geven. Wij konden ons via de woningbouw gewoon op dat adres inschrijven.
Ja, de gemeente zal in dat geval de woningbouw berichten dat jullie daar zijn ingeschreven en dat die ander er ook nog ingeschreven staat. Waarschijnlijk heeft de woningbouw aan de gemeente doorgeegeven dat de vorige bewoner uitgeschreven moest worden, maar de gemeente moet dan eerst woonplaatsonderzoek doen. Dat kan een aantal maanden duren. Daarna wordt de persoon definitief uitgeschreven met adres onbekend. In de tussentijd zou het voor deurwaardes e.d. Wel inzichtelijk moeten zijn dat de gemeente woonplaatsonderzoek uitvoert. Maar alles staat of valt met de communicatie tussen woningbouw (eigenaar) en de gemeente.
Mijn zus heeft eens 2 maanden bij ons gewoond, en ik moest mee naar het gemeentehuis om haar in te laten schrijven bij ons. Ze deden zelfs moeilijk dat mijn man er niet bij was, omdat het ons van ons samen is. Want als een volwassene zich zomaar op je adres kan inschrijven kan dat nog meer gevolgen hebben. Voor de BD zijn jullie namelijk fiscale partners..