Zoals jullie kunnen lezen ben ik net 8.1 zwanger van de 4e. Ik ben normaal slank, bij mijn andere zwangerschappen wel veel aangekomen (25,23 en 18 kg) maar binnen 3 dagen zit ik weer netjes in mijn gewone kleding maat 36/38. Maar nu: Ik ben net 8 weken zwanger, ben al 4/5 kg aangekomen en heb echt een zwangere buik. De meeste mensen weten wel dat ik zwanger ben, maar anders had ik het echt moeten zeggen. Ik pas ook echt al zeker 2 weken mijn eigen kleding niet meer, had dus al zwangerschapskleding aan, een broek waar ik normaal met 4/5 mnd pas in pas, pas ik nu gemakkelijk!! Is dit wel goed? Normaal? Het is natuurlijk de 4e, dus alles is al wat uitgerekter, maar toch..... Ik heb maar 1 baby op de echo gezien, maar heb echt het idee dat het er 2 zijn!! Ik moet dinsdag bij de gyn komen dus ik kaart het dan wel aan, maar is dit niet absurd???? Ik eet niet anders trouwens.
Je darmen spelen nu ook een grote rol Waardoor alles een beetje opgeblazen is. Zoals je al aangaf, is je 4e dus vaak zie je eerder al een buikje Volgens mijn niks om je zorgen te maken.
Hier precies hetzelfde! Krijg ontzettend veel opmerkingen, pas m'n kleding al 2 weken niet meer en ben al 3 kg aangekomen. Hier is het de tweede. Ben benieuwd wat de gyn zegt
Ik begon toen ook al aan de zwangerschapskledij en leek idd al een paar maanden ver terwijl ik zelfs afgevallen was! Het zijn vooral je darmen die opzwellen
Denk dat het inderdaad ook je darmen zijn hoor. Alles verschuift een beetje. Toen ik zwanger was ben ik in 2 weken tijd 4 kilo bijgekomen. Wat uiteraard zeer goed zichtbaar was want ik ben 1m72 en 50kg). Ik had ook een dikke buik (nochtans was het m'n eerste) maar ik at niet meer als voordien. Toen ik heb vernomen dat de zwangeschap slecht afgelopen was op 10 weken was mijn buikje binnen de 2 dagen weg. Voor mij was het dus ook het psychische effect...
En ik kan toch niet langer zwanger zijn?? De gyn heeft het opgemeten (uitwendig) met 6.6w, volgens de meting was ik 6.2w, maar ik zit hier nu rustig en voel gefladder van vlinders, en gisteren ook, maar dat kan nooit zo vroeg!!! En ik weet bijna 100% zeker dat de termijn klopt, daar kan geen weken tussen zitten......
Die dikke buik had ik ook zo snel, bij de derde. En fladderende vlinders ook, maar dat waren hier toch echt mijn darmen.
Nou ik ga er maar van uit dat het gewoon is omdat het de 4e is en dat mijn darmen gewoon opspelen of zo
Was bij mij ook het geval. Nu 16 erkend zwanger en dacht toen ik 8 weken zwanger was dat ik rond 20 weken er wel uit zou zien als ik bijna moet bevallen, hahahaha. Maar valt mee hoor. Volgens mij gaat het even stilstaan.
Mijn buik was na de eerste niet eens weg geweest... had nog steeds mijn zwangerschapsbroeken aan... Dus verschrikkelijk.... schaam me er wat voor maar goed. De tweede komt snel dus hoef ik me er minder druk om te maken. Dat komt daarna hopelijk wel weer.....
Beetje gemiddeld denk ik? Onbekenden durven nu wel uit zich zelf spontaan te vragen hoe ver ik nu ben. Maar écht groot zou ik mn buik dan ook weer niet noemen hoor Een darmenbuikje is het iig niet meer, sinds een aantal weken zijn die weer wat rustiger geworden.
Hier hetzelfde ben zwanger van de derde en zie eruit als 5 maanden,krijg er steeds domme opmerkingen over van goh je bent wel al dik zeg....tis heel normaal als je al meer kids hebt gekregen,je rekt sneller op en ook je darmen werken in dit geval mee.
vreselijk, ook bij mij kun je het al heel goed zien en ik ben nog maar een week of 6. Ik ging zwemmen met m'n zusje: zegt ze: he, ben je zwanger. Het is echt al een bolletje. Het is ons tweede kindje, maar ik wil het nog geheim houden tot 12 weken Ben benieuwd of dat gaat lukken..... ik vrees het ergste!