Wanneer eisprong?

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by HaNa540, Jul 25, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

Dir is voor ene vriendin van mij, wanneer is haar eisprong geweest?
    Normale cyclus 31/36 dagen
    Vorige maand eisprong dag 23 ff geeft nu 20 aan deze cyclus.
    Maandag getest negatief!
    LF 9/10 dagen voorgaande cyclussen
    Wat is jullie advies?

Attached Files:

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,934
    15,587
    113
    Nabij Utrecht
    Ze tempt niet correct dus daar moet ze niet naar kijken. Het kaartje is een zooitje namelijk.

Ik zou uitgaan van 2 dagen na de posi ovu dus dat is dag 22.

3. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

Hoe bedoel je ze heeft nagenoeg geen open bolletjes en temp elke dag rectaal op zelfde tijdstip

4. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

Vanwege wisselden tijden met week tempt ze soms een uur eerder

5. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

Ik heb zelf ook ruim 2 jaar getempt en of ik een uur eerder of later tempte maakte nooit verschil in de temp. Ik heb haar gevraagd ze zegt ik zet me wekker elke dag zelfde tijd alleen ik heb hem alleen later in ff gezet als ik echt van bed af ging.

6. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,934
    15,587
    113
    Nabij Utrecht
    Nagenoeg geen open bolletjes???? Ik tel er 17 :D

Ze tempt dus niet elke dag op dezelfde tijd. Een uur verschil in temptijd kan een zeer onbetrouwbaar beeld geven.

Slaapt ze wel elke nacht evenveel uur??

7. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

Ze beweert dat ze elke ochtend 7 uur tempt rectaal. Dus de temp klopt, dus hoe bedoel je zooitje ? Zulke kaartjes heb jk ook jaren gehad zelfde tijd getempt en ben toen ook gewoon zwanger geworden

8. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,934
    15,587
    113
    Nabij Utrecht
    Maar jij bent haar niet.
    Bij de een maakt een uur verschil niets uit, terwijl bij een ander een half uur al veel verschil maakt.

En ze moet altijd de temptijd noteren en niet het tijdstip van invullen natuurlijk ;)

9. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

Ja omdat ze dus later in ff zet en niet meteen na tempen.
    Ze gaat elke avond rond 22/23 uur naar bed en elke ochtend 7 uur tempen als haar man uit bed gaat.

10. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,934
    15,587
    113
    Nabij Utrecht
    Zooitje door de vele open bolletjes (meer dan de helft is een open bolletje ;)) en ik vermoed dat ze ook niet elke avond op dezelfde tijd gaat slapen en dus evenveel slaapuren heeft ;).
    Ze heeft pieken en dalen met verschillen van ruim 0.4 graden en dat is een piekerig zooitje :)

mxm likes this.
  11. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

Ze zegt dat als ze tempt om 7 uur en ze dan nog verder slaapt en om 8:30 weer tempt als ze uit bed gaat om nog een x te checken hij elke x het zelfde is

12. myka27

myka27 Fanatiek lid

Sep 6, 2012
    3,675
    2,325
    113
    Ik zou wanneer ik uitga van het kaartje zo zeggen dag 22eisprong.

13. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

Over het slapen ze zegt we gaan altijd naar hart van Nederland dus maximaal 11 uur

14. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,934
    15,587
    113
    Nabij Utrecht
    Maar je zegt eerder dat ze soms een uur eerder tempt ivm wisselende werktijden.

Ik zou haar adviseren om nu overalde juiste temptijd in te gaan vullen als ze die nog weet namelijk ;);)

Dag 20 is het 100% zeker niet geweest ;)

15. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,934
    15,587
    113
    Nabij Utrecht
    Laat haar de tempen op dag 20 en 21 (weekend en dus ws toch later gemeten dan om 7 uur) eens zetten op 36.7.

Ik weet bijna zeker dat FF het kruis dan gaat verplaatsen.

16. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

Klopt ze tempt elke morgen 7 uur maar soms blijft ze daarna nog liggen tor half 9 a 9 uur als ze later begint met werken. Maar ze tempt als de wekker van haar man gaat zegt ze

17. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

Waar vermoed jij dat hij heen verplaatst ?
    Ik dacht zelf dag 22,
    Wanneer zou ze eventueel kunnen testen met LF van 9/10 dagen? Vorige maanden had ze 9 dpo al wat roze verlies en 10 dpo en 11 ongie.
    Nu heeft ze nog niks behalve afgelopen vrijdag roze/ helder rood bloed 1 druppel!

18. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,934
    15,587
    113
    Nabij Utrecht
    Naar dag 22.

En op 9 dpo kan ze al testen, maar de kans is aanwezig dat hij nog negatief is als ze op 8 dpo pas een innesteling heeft gehad.
    Maandag was ze dus nog maar 7 dpo en is het logisch dat ze nog nega testte omdat dat gewoon erg vroeg was.

Was het vrijdag een innesteling (wat extreem vroeg was op 4 dpo), dan had ze al posi moeten testen op maandag.
    En dat ze nog geen roze verlies heeft is niet vreemd... de dag is nog maar net begonnen :)

Ik zou overmorgen gaan testen.
    Dan is ze 11 dpo en zit ze op haar nod (met een lf van 10 dagen).

19. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

Dank je wel ik zal het doorgeven.
    Ik ben alleen niet helemaal eens over de innesteling ik heb bij de jongste oo vrijdags Mn werk laten vallen omdat ik verging van de buikpijn ( heb toen nog voor de grap naar Mn man geapt innesteling)
    Ik heb toen die vrijdag avond ook wat bloed verloren en zondag ruim een week later pas heeel licht positief getest. En die kleine man loopt hier nu vrolijk rond. Dus dat ze dan 3 dagen na een eventuele innesteling positief zou moeten testen ben ik het niet mee eens

20. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,934
    15,587
    113
    Nabij Utrecht
    Dan had jij je eisprong die vrijdag en netjes op 9 dpo positief getest ;)

Hcg komt namelijk altijd direct na de innesteling vrij en is echt na 2-3 dagen aantoonbaar op een test en niet na 9 dagen pas ;)

babyhope likes this.

Share This Page