Het spoor bijster..

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Mopsie83, 5 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mopsie83

Mopsie83 Actief lid

18 mei 2011
    463
    160
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Dames, hoop dat jullie me kunnen helpen..

Op 9 maart had ik mijn menstruatie.
    Zondag 24 maart positieve ovulatietest (voor mijn cyclus erg laat).
    Mijn vragen hierbij:
    Hoeveel DPO ben ik nu?
    Wanneer kan innesteling uiterlijk zijn (uiterste datum)?

Ik zit nu op dag 28 van mijn cyclus. Normaal altijd op dag 24 of dag 26 mijn menstruatie.

Testen blijven echter omowit (vandaag gestest en dinsdag 30/3).
    Heb alle symptomen van een menstruatie al een aantal dagen, maar die blijft uit.. maar testen blijven ook wit. Is er nog kans op een late innesteling?

In het ziekenhuis zeiden ze, dat innesteling nooit later is dan 5 dagen na eisprong. Hebben sommige van jullie dit anders gehad (dus late innesteling)?

2. Mopsie83

Mopsie83 Actief lid

18 mei 2011
    463
    160
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hierbij foto van mijn ovulatietest. Vergat ik erbij te doen.

Bijgevoegde bestanden:

3. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Uitgaande van eisprong 1-2 dagen na positieve test ben je nu 10/11 dpo. 30/03 was dus sowieso te vroeg en ook vandaag kan nog steeds te vroeg zijn.
    Wat vooral intressant is te weten wanneer je menstruatie normaal komt - hoeveel dagen na eisprong?
    Je eisprong kan opschuiven - maar de tijd tussen ei en menstruatie is eigenlijk altijd ‘tzelfde.
    Verder zie ik bij vorige maand een kortere cyclus. Heb je toen een positieve zwangerschapstest gehad (vanwege je miskraam vraagteken)? Of ben je nog wat onregelmatig door andere oorzaak? Pil gestopt? Borstvoeding (sinds 2015 zal wel niet he?)?

4. Mopsie83

Mopsie83 Actief lid

18 mei 2011
    463
    160
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Dank voor je reactie. Gefeliciteerd met je zwangerschap trouwens!

Dat moet ik eens even goed nagaan /uittellen hoeveel dagen menstruatie na eisprong komt. Dat is een goede. Maar heb niet alle cycli ovulatietesten gebruikt. Zoals ik dat nu kan zien is dat rond 12 dagen. Dan zou zondag mijn menstruatie moeten zijn.

Ik geef geen bv (meer). Al heel lang niet meer. Cyclus van 21 dagen was zo kort, dat ik denk dat er even 'iets' had gezeten, omdat ik beetje roze had tussendoor en daarna op dag 21 m'n menstruatie.

Maar ik hou je op de hoogte!

5. EveH

EveH Actief lid

10 mrt 2019
    246
    249
    43
    Vrouw
    Als de hoeveelheid dagen tussen eisprong en ongesteldheid 12 dagen is, dan zou je morgen ongesteld kunnen worden. Dan zou ik al verwachten dat de test enigzins positief moet zijn. Ik zou nog even afwachten tot morgen wat er gaat gebeuren :)

6. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Dank :)

Als je doorgaans 12 dagen ertussen hebt zou je inderdaad vandaag of morgen je menstruatie verwachten.
    Zoals EveH hierboven schrijft zijn er veel dames die daarvoor al positief testen - maar dat hoeft dus helemaal niet. Zeker afhankelijk van de gevoeligheid van de test, wanneer je innesteling was en andere factoren zoals hoe verdund de urine is bij testen. Ik zou (als je dat lukt) gewoon wachten tot morgen en bij uitblijven menstruatie alsnog testen. Een eventuele volgende ronde sowieso niet testen voor 7-8 dagen na je eisprong (en zelfs dat is écht nog vroeg). :)

Een hele korte cyclus is meestal niet het gevolg van dat er een zwangerschap was. Je zou dan juist een net ietsje langere cyclus verwachten. Maar zeg nooit nooit :)
    Het kan natuurlijk gewoon een wat eerdere eisprong zijn geweest (tussendoor bloedverlies kan ook door eisprong).

Nogmaals: als je iets van hormonen hebt gebruikt als anticonceptie kan je cyclus de eerste 6 maanden tot een jaar nog dit soort gekke dingen doen. Dan zijn eisprongtesten inderdaad ideaal om je eisprong niet te missen als ie plots 3 dagen eerder of later valt dan “normaal”

Succes!! Hopelijk snel een mooie positieve test

EveH vindt dit leuk.
  7. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.921
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Ik weet niet welk ziekenhuis dat is, maar die medewerkers moeten dan ff terug de schoolbanken in.
    Een innesteling vind veelal plaats tussen 5 en 10 dagen na je eisprong, met een gemiddelde van 7 dagen na ei.

Heel soms kan dag 4 of 11 ook nog, maar dat komt niet vaak voor.

8. Mopsie83

Mopsie83 Actief lid

18 mei 2011
    463
    160
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hoi dames, nog even de afloop. Jullie en m'n gevoel hadden uiteindelijk toch gelijk, zaterdag ongesteld geworden :(

Nu starten met 1e IUI deze ronde.
    @Poolvos: gebruik al heel lang geen anticonceptie meer. Dus dat kan het niet zijn. Wist niet dat de dagen na eisprong altijd gelijk zijn tot aan de menstruatie. De luteale fase. Weer wat geleerd. Dacht dat dat altijd verschilde (tenminste bij mij).

@RoGiJuLi: dit hebben ze gezegd in radboudumc. Omdat ik begon over mijn korte luteale fase. Maar daar werd meteen weggewuifd. Niet relevant, omdat wetenschappelijk was onderzocht dat innesteling op dag 5 plaatsvind en niet veel later. Terwijl ik hier en op internet ook andere gemiddelden lees.
    Ik zal het nog eens een keer navragen. Maar voor nu wordt het met clomid en otrivelle gesimuleerd. Dus ff niet van toepassing. Ben benieuwd hoe het allemaal zal gaan lopen.

Thx voor jullie hulp dames/reacties in ieder geval.

9. MamaZijnIsDeBom

MamaZijnIsDeBom Fanatiek lid

10 apr 2018
    2.317
    1.660
    113
    Vrouw
    Inderdaad gek... ik ben geen expert dus ik kan er weinig over zeggen. Maar volgens mij is op dag 5 redelijk vroeg. Aan de andere kant... heb nog nooit een innesteling van dichtbij gezien... een ziekenhuis zou daar meer over moeten weten dan wij. Maar als je googled kom je volgens mij informatie tegen die dit zeker tegen spreekt.

Succes met de volgende poging! Ik duim voor je!

Mopsie83 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina