Oplopende zwangerschapstesten na miskraam, ervaringen gezocht..

Discussie in 'Miskraam' gestart door WinMom90, 11 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WinMom90

WinMom90 VIP lid

9 jul 2021
    5.514
    4.312
    113
    Vrouw
    Nederland
    Dankjewel ♡♡

Ang1987 vindt dit leuk.
  2. WinMom90

WinMom90 VIP lid

9 jul 2021
    5.514
    4.312
    113
    Vrouw
    Nederland
    Gisteren geprikt op HCG, was 167 dus het is gezakt.

Het gaat niet heel erg snel, maar goed we wachten af.
    Donderdag nog één keer prikken om te kijken of het nog goed afloopt

Ang1987 vindt dit leuk.
  3. WinMom90

WinMom90 VIP lid

9 jul 2021
    5.514
    4.312
    113
    Vrouw
    Nederland
    Hcg bloed was donderdag 166.. dit schiet niet op dus.. :(:(

4. Ang1987

Ang1987 Fanatiek lid

28 jul 2020
    2.418
    2.169
    113
    Wat gek! Dan moet er toch nog wat zitten?? Volgens mij zakt het net zo snel als het normaal stijgt ongeveer met een miskraam. Wat enorm frustrerend dit voor je meid:(

5. WinMom90

WinMom90 VIP lid

9 jul 2021
    5.514
    4.312
    113
    Vrouw
    Nederland
    Het was zelfs 164 maandag .. had nog even terug gekeken of ik niet iets verkeerds had bekeken..

Ik snap er niks meer van :(

6. Ang1987

Ang1987 Fanatiek lid

28 jul 2020
    2.418
    2.169
    113
    Misschien even bellen met de verloskundige? Het klinkt toch niet helemaal normaal toch? Of misschien duurt het gewoon heel lang? Bij mij waren mijn testen echt wel wit na een week met miskramen met een termijn van 5 a 6 weken.

7. WinMom90

WinMom90 VIP lid

9 jul 2021
    5.514
    4.312
    113
    Vrouw
    Nederland
    Jaa net gebeld. Maar er was een daling tussen vorige week maandag (wat overigens geen 250 was maar 205 blijkt nu) naar gisteren.
    Dus ik zei ook maar maandag was hij lager dan nu, al is het minimaal.
    Maar leek de assistente niets geks...

8. ClaireUnderwood

ClaireUnderwood Actief lid

19 okt 2021
    412
    468
    63
    Vrouw
    Hi Winmon, wil even laten weten dat ik aan je denk en hoop dat je HCG snel op nul staat!

WinMom90 vindt dit leuk.
  9. Sophie2019

Sophie2019 Fanatiek lid

21 jul 2018
    2.016
    1.560
    113
    Vrouw
    Wat balen dat je hcg niet zakt. Wat is nu het vervolgplan?

Wat rot dit allemaal zeg

10. WinMom90

WinMom90 VIP lid

9 jul 2021
    5.514
    4.312
    113
    Vrouw
    Nederland
    We zijn nu bijna 3 weken verder.. en dit is een testje van vanavond..

Heeft iemand tips hoe ik toch verder geholpen kan worden?
    Gynaecoloog via huisarts duurt minimaal 3 maand.
    Via verloskundige kan dit sneller, maar daar vinden ze dit normaal.

Hcg waarden gaan met ups en downs..

13 dec; 205 (eerdere doorgegeven bleek fout)
    15 dec; 273
    20 dec; 164
    23 dec; 166

Hierbij foto van testje.. 20211226_001732.jpg

11. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.914
    8.088
    113
    Wat vervelend. Ik herken het, bij mij duurde het ook een maand. Toen heb ik toch maar medicijnen gevraagd om de miskraam op te wekken. Je kan wel afwachten, uiteindelijk ruimt het lijf het echt zelf op zei mijn arts, maar dat kan maanden duren. Na een maand was mijn geduld op, ik voelde me zó slecht! Wilde me weer fit voelen. Duurde nog 4 dagen na medicijnen innemen, 2 dagen achter alkaar. Maar toen vruchtzakje verloren en voelde me veel beter! 4 weken na verlies vruchtzakje ongesteld.

Het is dus normaal dat het zo lang duurt, maat niet normaal dat je geen keuze aangeboden krijgt! Bel maandag even de huisarts en vraag toch om die medicijnen..

12. WinMom90

WinMom90 VIP lid

9 jul 2021
    5.514
    4.312
    113
    Vrouw
    Nederland
    Niets helaas.. dit is het. Het is gezakt zeggen ze en over minimale stijging krijg ik eigenlijk geen reactie.

Terwijl tijdens bezoek vorige week werd aangegeven dat ze het hcg deze week eigenlijk wel tussen 50-75 wouden zien..

13. WinMom90

WinMom90 VIP lid

9 jul 2021
    5.514
    4.312
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ja dit willen ze dus niet omdat het gezakt is.. verhaal houd daar eigenlijk nu gewoon op. Geen bloedonderzoek meer, geen controles meer.. niets :(

14. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.914
    8.088
    113
    Ik had nog een kleine edit: ik zou toch even huisarts bellen maandag. Dik het aan, zeg dat je super ziek bent, niet kan functioneren. Dan zullen ze je echt niet laten stikken. Die medicijnen moet je wel zelf betalen overigens, maar was volgens mij niet heel duur.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  15. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

ik heb niet alles gelezen (nog niets behalve je op) ik heb 2,5 jaar terug een miskraam gehad en bleef oplopende testen en vooral misselijkheid houden. Uiteindelijk bleek er een restje achter te zijn gebleven waardoor dat HCG bleef stijgen en moest ik een curetage ondergaan om dat laatste stukje weg te laten zuigen. Daarna daalde dat HCG niveau ook razend snel en voelde ik me snel niet meer misselijk en deden mijn borsten niet meer pijn en werden direct weer kleiner.

16. Sophie2019

Sophie2019 Fanatiek lid

21 jul 2018
    2.016
    1.560
    113
    Vrouw

17. Sophie2019

Sophie2019 Fanatiek lid

21 jul 2018
    2.016
    1.560
    113
    Vrouw
    Heel bijzonder hoor. Bij mij zakte mijn hcg ook langzaam na missed abortion. Ik werd nauw in de gaten gehouden en kon regelmatig langskomen/bloedprikken.
    Ze hebben toen uiteindelijk nog een stuk restweefsel van 1x2cm ontdekt en verwijderd. Enige verschil met jouw verhaal was dat ik constant bloedverlies bleef houden.
    En via een andere verloskundige, is dat nog een optie? Heb namelijk echt het idee dat er nog veel winst te halen valt daar, de wachttijden zijn namelijk echt niet overal zo lang.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  18. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Eisen bij de verloskundige dat je naar de gyn wilt!! Ze mogen je geen zorg weigeren. Ik ben toen zonder tussenkomst van de verloskundige direct bij de gynaecoloog terecht gekomen via de huisarts. Dat ging super snel maar door Corona zal nu alles wel lange wachttijden hebben. Je kan wel je zorgverzekering bellen die kunnen kijken of er nog ergens anders, in een ander ziekenhuis, sneller plek is, dit heeft wachtlijstbemiddeling en kan echt flink schelen. Is er een inwendige echo gemaakt? Volgens mijn gynaecoloog was op de eerste echt na de miskraam en restje bloedstolsel te zien. Minimaal maar was normaal. Ik twijfel nu of mijn HCG bleef oplopen of heel langzaam afnam. Doordat ik zo misselijk bleef moest ik om de dag testen omdat ze ook bang waren voor een Mola (zeg ik dat goed?) zwangerschap. Ik heb toen eerst nog medicatie gekregen die de resten eruit moest werkten (dat spul wat ze ook als abortuspil gebruiken) maar ook daarmee bleef een klein restje achter en doordat dat hcg niet snel genoeg zakte en ik echt die zwangerschapsmisselijkheid hield werd het een curatage. Ik mocht ook kiezen voor nog een keer die pil maar ging 2 of 3 weken later op vakantie dus wilde er klaar mee zijn dus voor de curettage gekozen. En daarna vertelde de gyn dat ze echt een mini stukje weefsel hadden verwijderd maar dat dat minuscule stukje wel de oorzaak van de klachten geweest was. Daarna heb ik nog voor en na mijn vakantie een paar keer bloed moeten laten prikken en nog echo’s gehad tot dat HCG op 0 stond om dat mola verhaal uit te sluiten.

19. ClaireUnderwood

ClaireUnderwood Actief lid

19 okt 2021
    412
    468
    63
    Vrouw
    Ik heb met ongeveer 4 weken na de miskraam (ik was wel al duidelijk het vruchtzakje verloren, lege baarmoeder, HCG prikken 'mocht niet', heb alleen twee controle echo's gehad bij 1 week na de miskraam en 3 weken na de miskraam vanwege de knetter positieve testen) primolut voorgeschreven gekregen om mijn menstruatie op te wekken om eventueel het laatste stukje (wat ze dus niet konden zien trouwens... Maar dat was mijn eigen theorie want waarom anders die dik positieve testen?) weg te werken met een menstruatie.

Uiteindelijk niet ingenomen trouwens.
    Afgewacht tot mijn eerste menstruatie en dat duurde 12 weken met 12 weken lang positieve testen.

Ik weet ook niet wat ze je naast primolut nog kunnen voorschrijven? Hebben ze restweefsel zien zitten?

Ik vrees dat het een oefening in geduld wordt. Een hele rottige oefening, ik weet er alles van.

20. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.601
    4.453
    113
    Vrouw
    Wat vreemd dat ze je niet verder opvolgen. Ik heb dit helaas meerdere keren meegemaakt en moest altijd blijven prikken tot hcg onder de 5 was.. Ik zou ook zeker eisen dat je verder geholpen wordt door een gynaecoloog. Veel sterkte!

Deel Deze Pagina