Haaruitval en nieuwe haartjes?

Discussion in 'Na de bevalling' started by beest, Jun 10, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. beest

beest Actief lid

Oct 30, 2012
    126
    0
    0
    NULL
    België
    Dag allemaal,

toen mijn zoontje 10 weken werd begon mijn haar serieus uit te vallen. Dat is ongeveer 3 maanden later gestopt (dus toen mijn zoontje ongeveer 5 maand was). Mijn zoontje is intussen bijna 9 maand en mijn haar is intussen nog steeds heel wat dunner. Ik heb wel heel wat korte haartjes vooraan aan de haargrens en tussen mijn scheiding. Zouden dat nieuwe haartjes zijn? Er vallen er nogal wat van uit, en het zijn ook nogal dunne haartjes. Zijn dat misschien voorlopige haartjes ofzo, die later dikker worden? Wie kan me helpen?

2. 2jees

2jees Niet meer actief

ja hoor ik heb het ook vooral net boven het oor, van dat irritante haar wat niet bij de rest wil :( maar ja, beter als niks!

3. reinespa

reinespa Actief lid

Sep 5, 2012
    100
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had er bij ons eerste kindje ook echt last van. 9 maanden lang nauwelijks haaruitval gehad en ongeveer 2-3 maanden na de geboorte ging mijn haar met bosjes. En er kwamen dus ook nieuwe haartjes voor terug. Waarschijnlijk komen die nieuwe haren terug over je hele hoofd, alleen valt het op bij scheidingen en haargrenzen. Het zouden als het goed is geen tijdelijke haren moeten zijn. Bij je haargrens zijn ze alleen vaak wat dunner dan midden op je hoofd. Ik zie nog steeds wat de nieuwe haren van toen zijn, alleen zijn ze nu zeker een cm of 10-20 lang.
    De kapper van een vriendinnetje zei 'zie het als een voordeel, die nieuwe haren geven waarschijnlijk wat meer volume bij je haaraanzet'.
    Even doorbijten, na een tijdje vallen ze (jou) niet meer op.

4. Blemma

Blemma Fanatiek lid

Mar 11, 2013
    2,472
    16
    38
    Female
    Verpleegkundige in de wijk
    Dat is idd zo'n leuke bijkomst van de zwangerschap dat je 9 maanden lang je haar vast houd en zodra de baby geboren is het er met bosjes uit valt.

Die korte haartjes zijn idd de nieuwe haartje, ff doorbijten uiteindelijk worden ze weer lang

Share This Page