oplosbare hechtingen ervaringen gezocht!

Discussie in 'De lounge' gestart door puzzelstukje, 3 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Hechtingen bij de bevallingen waren wel snel opgelost.

In januari mijn galblaas laten verwijderen, en die hechtingen zaten er na een paar weken nog in. Waarvan de knoopjes al los waren gegaan kon ik zelf het hechtdraad er zo uit halen. Ook hier waren de gaatjes van de hechtingen wat rood en geirriteerd.

2. Catootje80

Catootje80 Bekend lid

30 aug 2014
    711
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als ze er na een week ofzo nog in zitten en ze lijken niet op te lossen kun je ze bij de huisarts laten verwijderen. Rode rand wijst vaak op irritatie (kan ontstoken zijn, maar dan moet het ook dik en warm zijn)

Maar dat hebben alle voorgangers ook gezegd denk ik :p heb niet alles gelezen haha

3. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    De oplosbare hechtingen waren hier bij alle 3 de rugoperaties ook niet zelf opgelost na 2 wk. Ze trokken en deden pijn. Heb de knopen los gepulkt en de hechtingen er uit getrokken. Daarna is het onzentwege gaan jeuken maar had geen geïrriteerde huid meer. In mijn mond ook keer hechtingen gehad en deze irriteerde me zo dat ik deze er al eerder uit had getrokken.
    Wel moet je dan knoopjes ofzo zien want soms knopen ze aan de binnen kant en die krijg je er zelf niet uit

4. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.272
    3.239
    113
    Vrouw
    Nee het deed geen zeer, ik werd wel beetje naar van de gedachte en durfde echt niet goed maar ze kwamen zo los.

Maar als je het niet vertrouwd en het doet te veel pijn zou ik gewoon afspraakje bij je huisarts er voor maken. Dan weet je zeker dat het goed zit.

5. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Ik had oplosbare hechtingen gekregen na de bevalling, maar had daar veel last van. De verloskundige heeft ze er toen uitgehaald, dat was een hele opluchting. De huid was toch al voldoende aan elkaar gegroeid.

Ze gaf aan dat oplosbare hechtingen, als je pech hebt, heel lang kunnen blijven zitten. Dan zijn ze in principe vaak niet meer nodig. Als een vrouw er geen last van heeft, laten ze ze zitten. Maar als een vrouw er wel last van heeft, haalde ze ze er uit.

De meeste gingen makkelijk, maar eentje was een beetje ingegroeid. Daar had ik overigens ook het meeste last van. Daarvan wist ze niet zeker of ze die er uit kon krijgen, en dat voelde ook niet zo prettig. Toen het toch gelukt was deze er uit te krijgen, was ik erg opgelucht.

Nu is dit natuurlijk wel een andere plek dan op je buik, maar het lijkt me zeker de moeite waard om te vragen of ze eruit gehaald kunnen worden omdat je er last van hebt.

6. Joycey

Joycey Niet meer actief

Na mijn bevalling heb ik twee hechtingen gehad - dat hechten deed trouwens meer pijn dan het bevallen :x! Maar die zijn vanzelf dichtgegroeid zonder dat ik er last van had. Ik kon ze niet zien, voelen weet ik niet omdat de hele regio beurs was, en ik was niet echt in de stemming om het bij te houden - dat deed de kraamzorg.

7. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.300
    2.557
    113
    Een heb ik er zelf uitgevist en de heb door de assistente laten weghalen.
    Ze begonnen echt te irriteren.

8. McDsee

McDsee Niet meer actief

Als het pijn doet en het ziet er geïrriteerd uit lijkt me dat een rede om het na te laten kijken.
    Mijn kat was allergisch voor de hechtingen en haar lichaampje maakte een diep gat om het af te stoten. Heel bizar kon helemaal naar binnen kijken zonder dat er bloed te zien was.

9. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Kun je ze niet zelf eruit pielen? Dat doe ik altijd :D

10. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Wat heeft de arts aangegeven qua hoelang het zou duren? k zou niet zomaar zelf aan knoopjes gaan trekken hoor, dadelijk trek je de boel los. Het is nog maar 2 weken. :) Anders even advies vragen aan de gynaecoloog of je huisarts.

Ik heb bij mijn geplande keizersnede ook oplosbare hechtingen gekregen. Dagen erna werd het ook ineens dik en gezwollen. Maar het was niet ontstoken. Wel geïrriteerd. Na 3 weken ging het weer helemaal goed. Het trok nog wel een hele poos, maar ik heb daar verder niets mee gedaan. En het is helemaal goed gekomen.

11. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Bij mij lossen die hechtingen ook niet op en het wordt rood en opgezet. Na de bevalling heeft de VK het losgeknipt en bij mijn BBZ de gyn :)

12. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Ik heb de dokter gebeld en de assistent zei dat ik vanmiddag eveb langs moest komen dus ik ga om half drie naar de dokter... Ben benieuwd!

13. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Succes!

Bij mij is het knoopje wat irriteerde gewoon weg geknipt door de gyn toen ik de nacontroleecho kreeg na de ks toen ik het ziekenhuis uit mocht. (Was wel pas met 12 dagen ofzo)

14. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Mijn hechtingen na de knip begonnen ook enorm te irriteren, 7 dagen na de bevalling heeft de verloskundige ze verwijderd. Een hele opluchting

15. Eylem

Eylem Niet meer actief

Hier ook oplosbare hechtingen na de eerste bevalling man man man wat deed dat pijn. Verloskundige heeft na een weekje wat knopen losgeknipt dat was een enorme opluchting, daarna ging het veel beter. Hopelijk kan de ha je helpen!

16. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Hoe is het gegaan?

17. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Hey allemaal, de hechtingen zijn eruit gehaald! De onderste twee waren inderdaad wel ontstoken, maar nog niet aan mijn huid vastgeplakt ofzo.

Die in mijn navel was een lusje en die heeft ze er niet uit kunnen trekken maar afgeknipt. De rest moet mijn lijf oplossen... We gaan zien of dat werkt!

Wel een vreemd gevoel hoor brr😁

18. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Bedankt voor alle reacties dames!:) Topic mag dicht.

Deel Deze Pagina