Een maand geleden ben ik bevallen middels een flinke knip. Nu blijf ik last houden en heb ik de afgelopen dagen na de grote boodschap wat helderrood bloedverlies gehad (ik vermoed afkomstig van de knip). Nu heb ik net eens goed gekeken en tot mijn schrik zag ik een heleboel hechtingen zitten aan de vagina rand. Het lijkt wel een propje met hechtingen. Hadden deze hechtingen niet al lang opgelost moeten zijn? Ik meen dat deze met 2 weken wel opgelost hadden moeten zijn? Ik heb pas over 2,5 week een nacontrole maar denk erover om toch eerder even contact op te nemen..
Ik zou je verloskundige even bellen of ze willen kijken. Mijn hechtingen waren oplosbaar maar ze gaf aan dat de buitenste (vooral de knoop, dat is denk ik wat jij ziet?) langzamer oplossen. Bij mij zijn die los geknipt na een week (toen de wond verder goed heelde) omdat ik er last van had.
Ik kwam nog een draad tegen na 3 maanden...ja die waren oplosbaar. Maar had er geen last van ofzo, stond gewoon alleen stomverbaasd te kijken.
Kan lang duren voor alles opgelost is. Hier een operatie gehad in dezelfde regio met redelijk wat hechtingen, en de laatste was volgens mij na een week of 6 eruit. Ze wouden ze bij mij niet zelf verwijderen omdat ze bang waren dat het open zou vallen omdat blijkbaar die zone redelijk moeilijk geneest (beweeglijk en vochtig), maar je zou het altijd kunnen vragen of ze ze toch kunnen verwijderen. Ik spoelde ook veel met kamillosan of gewoon water, hielp tegen de jeuk en het prikken van de draadjes.
Het bloedverlies kan ook nog van aambeien komen, die zijn ook niet ongewoon na een zwangerschap en bevalling.
Hier kwam er na weken nog een klein knoopje los van de hechtingen, de rest was wel opgelost. Ook na een kijkoperatie had ik oplosbare hechtingen bij mijn navel, daar zat ook nog lang een knoopje ‘vast’. Uiteindelijk zijn ze er hier dus wel vanzelf uitgekomen. Bij pijn zou ik wel even laten checken of de vk ze misschien kan verwijderen. Qua bloed zou ik ook even kijken of het echt van de knip is, of eerder van een aambei. Sowieso goed proberen de stoelgang zacht te maken, soms is dat al voldoende om een bloedinkje te voorkomen.
Bij mij knipte de verloskundige een paar knoopjes ook na een tijdje los, zodat het niet meer kon irriteren. Zou vragen of ze er nog naar kunnen kijken.
Oplosbare hechtingen kunnen nog heel lang blijven zitten. Na de bevalling geen last van gehad maar had eerder een operatie aan mijn neus gehad en na een aantal maanden irriteerde mijn neus en ik snoot hem en kwam ik nog een knoop tegen van de hechting. Stond raar te kijken Mooie paarse hechtingen. Maar als je er geen vertrouwen in hebt of je hebt er ongemak van zou ik even bellen en willen ze er vast even naar kijken
Fijn! Hier waren er een aantal na een week doorgeknipt omdat ze niet fijn zaten en de wond zag er verder prima uit volgens de vk (ik zelf vond het eerder lijken op een oorlogsgebied maar goed) eind goed, al goed
Ik heb ook bij de 1e nog dik 2 maanden last gehad van die zogenaamd oplosbare hechtingen. Gewoon even laten checken! Ik vond die bevestiging wel fijn.
Fijn dat ze er uit zijn. Voor anderen die dit topic tegen komen. Oplosbare hechtingen lossen niet altijd op. Ik had maar 3 hechtingen maar na een week of 4 zaten er nog 2, 1 was bijna ingegroeide en deed serieus zeer bij het verwijderen. Vk heeft ze verwijderd gelukkig, zelf niks aan gedaan want dat had schade toe kunnen brengen vertelde ze.