'oplosbare' pap?

Discussie in 'Voeding' gestart door Moppiepoppie, 14 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moppiepoppie

Moppiepoppie Fanatiek lid

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    Hai allemaal,

Hier een papvraag :p Ik ben op zoek naar pap die niet van die stukjes (bambix) of vlokjes (nutrix) heeft, maar 'poeder'-achtig van structuur, zodat het gewoon de melk verdikt in plaats van dat er 'dingetjes' in de melk zitten. Ik heb nu mijn speen van Tommee Tippee met een satéprikker bewerkt, maar wat je dan krijgt is dat ze de melk die er doorheen komt echt razendsnel opzuupt, maar de vlokken veel langzamer gaan. Zo gauw als de vlokken dan komen, verliest ze de interesse. Ik geef maar één schepje pap (in dit geval nutrix) door de melk, anders heeft ze geen honger bij de volgende fles, dus zoek ik een pap die van de melk een egale substantie maakt. Volgens mij doet een pap als Brinta dit ook, maar weet ik niet zeker.

Wie heeft er een tip of wie weet of je Brinta al mag geven aan baby's van 6 maanden?
    En welke flessen/spenen gebruiken jullie bij de pap?

Lfs!

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Toen wij op pap overgingen zijn we gestopt met de Tommie Tippee flessen en overgegaan op de Difrax S fles met de 3-standen speen.
    Brinta mogen ze pas -zover ik weet- vanaf 12 maanden. Je hebt wel ontbijt en pyamapapjes, die maak je aan met water, dus niet met melk, de melkpoeder zit daar al in. Ik weet niet of dat handig is voor jullie, omdat je maar zo'n klein beetje pap er eigenlijk doorheen doet? En volgens mij zitten daar ook kleine vezeltjes in die ze mischien kan 'voelen' .
    Wij gebruiken nog regelmatig de rijstebloem. In de ochtenfles 2 schepjes, maar ook als het fruit hapje te dun is, om dat wat in te dikken (kan ook met liga, maar rijstebloem is makkelijker vind ik ) .

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Rijstebloempap, volgens mij is dat poeder. Is in ieder geval om het te verdikken.
    Op www.borstvoeding.com kun je een (bij)voedingsschema vinden waarin precies staat wat ze vanaf welke leeftijd mogen hebben.
    Hebben ze van de tommee tippee trouwens geen speciale papspenen?

4. Moppiepoppie

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    @Rozemarijke: papspenen van tommee tippee; kan niet achterhalen of ze dat hebben. Kan er niets over vinden... *edit* Toch gevonden! Alleen aangezien ik niet echt pap geef, maar alleen maar één schepje vraag ik me af of het er dan weer niet te snel uit gaat stromen. Deed het immers ook door mijn zelfgecreëerde papspeen met satéprikker... Rijstebloempap; bedoel je hiermee nutrix? Want dat zijn vlokjes en geen poeder, helaas. Of heb je ook rijstebloempap van andere merken voor baby's? Het cb zei dat je alleen pap mag geven waar specifiek op staat dat het voor baby's is en dat je dus niet een zak tarwebloem van 20 cent moet halen en dat door de melk gooien...

5. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    als er bij jou in de buurt een jumbo zit, die verkopen poederpap van bledina. is vanaf 6 maanden met vanillesmaak. er zitten ook granen in.

6. 11je

11je Lid

30 nov 2007
    67
    0
    0
    ik had ook altijd dat gedoe met nutrix en het heeft ontzettend geholpen toen ik het ben gaan oplossen in water dat net van de kook af is. tijdens het afkoelen af en toe goed roeren en de pap is heerlijk egaal.
    nu krijgt mijn zoontje het 's ochtends en heb ik niet zo'n zin in gedoe met kokend water, dus krijgt hij nu kant en klaar pyjamapapje.

7. Frieda

Frieda Bekend lid

24 feb 2009
    691
    1
    0
    Moeder, Huisvrouw, WAO-er
    Nou hier de tip die je wilt hebben, denk ik, want je schreef dat je maar 1 schepje pap geeft. Ik vond het ook allemaal waardeloos gaan met die pap van Nutrix, want ik had de papspeen (3 standenspeen) van Avent daarvoor gekocht, maar dat ging ook veel te snel en die kleine verslikte zich dan voortdurend en ook bleef de pap soms achter, terwijl het vocht al weg was gedronken.

Nu had mijn man toevallig de pap van Friso gekocht en dat blijkt veel meer een poedervorm te zijn die eigenlijk niet veel indikt in de fles. Wij kopen nu dus Friso papje met rijstebloem (de verpakking is net een soort melkpak) en die geven we in de fles met de gewone speen met 2 gaatjes van Avent, maar ik neem aan dat deze gegeven kan worden met elke normale speen. Bij ons werkt het in ieder geval prima en ik doe er wel vaak 2 of 3 scheppen in zelfs.

;) Frieda

8. Moppiepoppie

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    @mamavanukkie: Nou, Bledina gekocht en lijkt inderdaad iets minder grote 'stukjes' dan de nutrix, maar het blijft nog steeds achter in de fles :(

@Frida: waar koop je dan dat Friso papje? Vooralsnog kan ik 'm nergens vinden...

9. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    dat friso papje is gewoon te koop bij ah.

10. Moppiepoppie

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    Bizar dat ik 'm dan bij twee AH's niet kan vinden... Er zijn wel allerlei verschillende papjes daar van Friso maar volgens mij niet die ene die Frida bedoelt.

Hoe 'heet' het papje officieel?

11. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
  12. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Wij gebruiken pap van BioBim (banana 6+ en muesli 8+) en dit gaat super in combinatie met de 1-2-3 speen van Avent.
    Met jouw speen heb ik geen ervaring, maar deze pappen zijn 'poederachtig'.

13. Moppiepoppie

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    @Lucia: Thanx!
    @Coco: ik ga toch eens nazoeken hoe zo'n 1-2-3-speen werkt, hihi.

*edit* hmm.. na enig onderzoek op google geloof ik nog niet dat ik het principe begrijp :oops:

14. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @moppie 1 2 3 speen houd in dat je als je nummer 1 onder het neusje houd het kleinste gaatje krijgt dus het langzaamste drinkt 2 weer wat groter en 3 het grootste. dus zo kan je een beetje bepalen hoe snel ze drinkt.

Deel Deze Pagina