emoties

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door tweetylove, 19 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hallo Allemaal,

    Wie van jullie heeft er ook veel meer last van emoties sinds ze met de pil zijn gestopt? Ik ben nu een aantal maanden gestopt en ik heb sinds deze maand in eens heel veel last van emoties, ik kan om de kleinste dingen in huilen uitbarsten en dan ook moeilijk stoppen. Heel vreemd voor mij. Ik vroeg mij af of dit er nu gewoon allemaal bij hoort, want als dat zo is, dan heeft de pil bij mij wel heel veel emoties afgevlakt. Ik voel mij zobiezo veel beter sinds ik gestopt ben met de pil, ik ga er denk ik ook maar nooit meer aan beginnen, ook niet als ik een kindje heb. Er zijn gelukkig andere genoeg andere manieren van anticonceptie. Maar voorlopig hoef ik toch niet na te denken over anticonceptie, voorlopig ga ik rustig door met klussen.

    groetjes Leonie
     
  2. ah78

    ah78 Fanatiek lid

    29 dec 2005
    1.355
    0
    0
    Hoi Leonie!

    Jouw verhaal is heel herkenbaar! Ik ben ook emotioneler sinds ik met de pil gestopt ben. Voel me wel beter.
    Ik zit er ook serieus over na te denken om later een andere anticonceptie te gaan gebruiken..
    Succes met het klussen he! :)

    Liefs An ;)
     
  3. mijnimeel

    mijnimeel Fanatiek lid

    10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Heeeeeeeeeeel herkenbaar!
     
  4. French

    French Fanatiek lid

    13 okt 2005
    4.195
    0
    36
    ...
    's-hertogenbosch
    ik heb juist het omgekeerde :confused:
    ik ben zo happy :)
     
  5. bengel

    bengel Niet meer actief

    hoi tweetylove
    gelukkig ik ben niet de enige..ja heel herkenbaar, en ik ga ook niet meer aan de pil...wat een naweeen heb je als je stopt hihi leuk woord he:naweeen)
    Bengel
     
  6. Daphne1980

    Daphne1980 Bekend lid

    5 dec 2005
    842
    0
    0
    Aspirant projectleider
    Rotterdam
    Nou, het klinkt heel erg herkenbaar! Ik voel me niet alleen hartstikke goed, blij en gelukkig, maar ook superchagrijnig, kribbig en verdrietig. Alles is ineens heel heftig, ik weet gewoon wanneer ik ongesteld moet worden alleen maar omdat ik een super kort lontje heb en tegen mijn vriend om het minste of geringste onaardig doe!

    Heel vervelend, maar aan de andere kant ook wel blij dat ik van die troep af ben!!!

    Succes ermee!
     
  7. Dorie

    Dorie Actief lid

    9 feb 2006
    145
    0
    0
    Mega herkenbaar idd :confused:
     
  8. Panda

    Panda Fanatiek lid

    6 feb 2006
    2.248
    0
    0
    Heel herkenbaar! Ik ben jaren geleden een tijdje aan de pil geweest en gestopt toen het uitging met mijn toenmalige relatie. Het viel me meteen op dat ik me veel beter in mijn vel voelde. Wel sneller geirriteerd enzo maar ook echt happy, alles was veel heftiger. De pil vlakt een heleboel emoties af. Ben sindsdien nooit meer aan de pil gegaan, dan maar geklungel met condooms! Dat went best wel. En het is des te fijner om het nu zonder te kunnen doen :oops: :)

    liefs, Panda
     
  9. Roosje

    Roosje Lid

    7 sep 2005
    9
    0
    0
    Doktersassistente
    Dordrecht
    Ik heb 9 maanden lang de pil microgynon 30 geslikt en ben er sinds begin februari mee gestopt en voor heen had ik bijna elke dag ongelooflijk veel last van hoofdpijnen soms echt bonkend maar sinds ik nu ben gestopt helemaal geen dag meer! Herkent iemand dit???
    Ben inderdaad ook blij dat ik van die troep af ben! En hoop snel zwanger te worden.
     
  10. Harley

    Harley Fanatiek lid

    16 feb 2006
    2.152
    0
    0
    assistent filiaalmanager parfumerie
    Hardinxveld-Giessendam
    Ik herken dit ook allemaal heel goed. Ik ben bijna 2 jaar geleden met de pil gestopt, niet om zwanger te raken daar zijn we nu 1 jaar mee bezig, maar omdat ik allerlei vage klachten had die eigenlijk nergens naar te herleiden waren. Toen ik gestopt ws met de pil gingen die allemaal weg. Ik heb toen nog een tijdje "ontpild" maar uiteindelijk voel ik me prima. T is toch eigenlijk rotzooi hoor die pil. Ik ga er ook nooit meer aan beginnen!
     
  11. Jantien

    Jantien Bekend lid

    20 feb 2006
    906
    0
    0
    Ik heb laatst ook een topic hierover op het forum gezet. :oops:

    Ik ben in augustus gestopt met de pil.
    Met iedere cyclus heb ik meer en meer last van mijn hormonen.
    Huilbuien als ik bijvoorbeeld een man zie met een kinderwagen, of alleen maar aan autostoeltje op de bijrijderstoel (achterlijk maar waar)
    Boos worden op mijn vriend als hij lief is voor me, want dan doet hij het in mijn ogen net toch weer verkeerd.
    Dromen en nachtmerries over bevallen, dat mijn kindje gestolen wordt of dat ik heerlijk zwanger ben en dan weer eenzaam wakker wordt.
    Die dromen zijn het ergste. :(

    Mijn vriend heeft het er heel moeilijk mee, want die snapt er geen klap van, maar toch blijft hij lief voor me. :)

    Ik hoop dat het anders wordt als ik zwanger zal worden. :rolleyes:
     
  12. Nonny

    Nonny Actief lid

    3 feb 2006
    156
    0
    0
    Ik ben ook net gestopt maar heb eigenlijk niet meer last van emoties en had dat toen bij Job ook niet.
     
  13. Marian

    Marian Fanatiek lid

    27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    Ik had ook last van afgevlakte emoties en verminderde lustgevoelens toen ik microgynon slikte. Toen ik een andere pil kreeg, de diane 35 tegen overmatige puistjes ging dat over. Toen ik een klein jaar geleden stopte met deze pil heb ik weinig verschil gevoeld.

    Groet,
    Marian
     
  14. ster

    ster Fanatiek lid

    1 nov 2005
    1.549
    0
    0
    Ik merk dat mijn emoties versterkt zijn in positieve zin! Verder heb ik meer zin in de seks gekregen, maar wel geregeld (gelukkig niet elke cyclus) last van pms verschijnselen. Denk er zelf ook over om nooit meer met de pil te beginnen. Voel me zo veel meer mezelf namelijk :p
     
  15. neeltje

    neeltje Fanatiek lid

    17 feb 2006
    3.289
    0
    0
    daar kan ik me volledig bij aansluiten ster, ik wil me ook niet meer zo "afgevlakt" voelen als toen ik aan de pil was, ik ga na een hopelijk snel komende zwangerschap andere voorbehoedsmiddelen gebruiken
     
  16. Jantien

    Jantien Bekend lid

    20 feb 2006
    906
    0
    0
    Heeft iemand ervaring met andere anticonceptie dan de pil of het mirenaspiraal.

    Die ervaring om zonder pil te zijn is beter dan met pil idd :D

    Ik heb een mirena gehad, maar mijn lichaam was alleen maar bezig met het zorgen dat ik zou bevallen van dat ding. 9 mnd lang dus dat is voor mij geen optie.

    En een condoom..... tja het werkt, maar om nou te zeggen dat het de sex bevorderd....... voor mij niet hoor. :oops:
     
  17. neeltje

    neeltje Fanatiek lid

    17 feb 2006
    3.289
    0
    0
    zou ik ook wel willen weten
     
  18. anna26

    anna26 Fanatiek lid

    21 feb 2006
    1.008
    0
    0
    zelfstandige
    hallo....

    ik ben ongeveer een 1.5 jaar geleden over gegaan van de pil tryginon naar de nuva ring.
    en ik vond het veel fijner
    minder chaggerijnig tijdens je stop week
    minder last van hoofdpijn en noem het maar op
    ik vond het ideaal
    ben nu sinds september daar ook mee gesopt omdat we graag een kindje willen.
    maar ga later zeker weer de nuva ring gebruiken.
    heb ook al wel eens minder positieve reactie gehoord over nuva ring.
    het moet maar net je ding zijn denk ik!!

    liefs...
     
  19. Panda

    Panda Fanatiek lid

    6 feb 2006
    2.248
    0
    0
    Nuva ring? Klinkt interessant, het proberen waard. Ben zelf ook al lang zoekende naar de juiste anticonceptie. Hoewel, nu even niet :D

    Ik heb de laatste jaren condooms gebruikt en het went wel. Maar als er een betrouwbaar alternatief is, heb ik dat liever want echt leuk is het niet. Ze zeggen altijd dat je dat in het liefdesspel moet betrekken enzo blabla maar dat is me nog nooit gelukt, het blijft een onderbreking.
     

Deel Deze Pagina