wat doen met hydrofielen ná baby?

Discussion in 'De babyuitzet' started by Liene, Jul 23, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Liene

Liene Actief lid

Feb 23, 2011
    231
    0
    0
    NULL
    Aan het Tjeukermeer
    ik heb ontzettend veel hydrofiele luiers (denk wel 30) en vele liggen ongebruikt in de kast. Ik gebruik er denk ik maximaal 10 per week.
    Wie heeft er nog leuke ideen voor het gebruik van hydrofielen als je ze voor je kinderen eigenlijk niet meer gebruikt? Waar gebruiken jullie ze nog meer voor of heeft er iets creatiefs mee gedaan?

2. mamadk

mamadk Actief lid

Jul 29, 2012
    344
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ideaal als poetslap. Gebruik ze nu ook voor plasongelukjes op te ruimen en in de autostoel mocht er een ongelukje gebeuren nirt de hele stoel nat is

3. moradora

moradora Fanatiek lid

Mar 6, 2013
    1,310
    6
    38
    verzorgende
    Provincie Groningen
    poetsdoeken
    op MP zetten
    in de kliko ermee
    misschien kun je er een speelkleed mee maken (aan elkaar naaien vulling ertussen klaar)

ik vond het rotdingen en heb ze eche nauwelijks gebruikt. dacht ook dat ik ze allemaal had weggegooid maar bleek de meesten bewaard te hebben.

4. Pleak

Pleak Fanatiek lid

May 30, 2011
    3,620
    218
    63
    zuid-holland
    ik gebruik zo ook als slab voor mijn zoontje als we ergens een hapje gaan eten.. om-knopen en je hebt een mega slab.. hartstikke handig vind ik zelf ;)

5. sarahtj3

sarahtj3 Fanatiek lid

Jun 8, 2012
    1,628
    0
    0
    almere
    ik gebruikte ze als theedoek..
    als poetslap..ongelukjes..vl heeft er 1 in de schuur als hij aan het sleutelen is. en 1 in zn vistas.

eigenlijk nog voor vanalles...heerlijke dingen!

6. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

Feb 4, 2010
    1,912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    Ik gebruik ze in plaats van een handdoek als ik m'n haar gewassen heb. Ik kan 'm precies om m'n hoofd wikkelen en dan met een gewone handdoek m'n lijf afdrogen. Vooral op vakantie en op kamp enzo scheelt dat weer in het aantal handdoeken die ik meeneem en heb ik dus meer ruimte in m'n tas! :D

Verder ook als supergrote zakdoek als m'n zoontje de hele dag loopneuzen heeft.

7. Mirri

Mirri Fanatiek lid

Sep 25, 2009
    4,551
    1
    38
    N.Holland
    Heb er washandjes voor de kleinevvan genaaid, lekker zacht.
    Gebruik ze ook als theedoek

8. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

Dec 21, 2011
    2,624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Misschien kun je ze kwijt aan een goed doel? Voor kindertehuizen in voormalig oost-bloklanden ofzo? Veel kerkgemeenschappen hebben wel een comité die eens in de zoveel tijd spullen daarheen transporteren.
    En anders de tips van de meiden hierboven...

9. bijoux

bijoux Fanatiek lid

Jun 14, 2011
    1,237
    0
    0
    momenteel thuis , mijn man heeft een stucadoorsbed
    regio breda
    of gewoon hier in nederland bij mensen die een klein budget hebben.

wij hebben een uitkering momenteel en zitten in de schuldsanering.
    en kunnen bij instanties hulp vragen voor dat soort dingen.

10. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

Apr 23, 2010
    4,523
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik gebruik ze als (mega)zakdoek als mijn kind snottebellen heeft.

11. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,737
    7,505
    113
    Female
    Weggeven of verkopen. Of naar zo'n instantie die babydozen samen stelt voor zwangeren met weinig geld. Of die bij voedselbank lopen.

12. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

Apr 19, 2007
    8,914
    3
    36
    Female
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ik heb ze van mijn schoonzus gekregen, dus gewoon doorgeven die hap.

En niet in de kliko, dames! De katoenteelt is heel vervuilend. Het beste wat je voor het milieu kan doen is: textiel hergebruiken, zorgen dat het 2e hands gebruikt wordt of recyclen. Dus bij weggooien wel in een kleding- bak of - zak doen.

Of naar een goed doel, bijv:

- Stichting Bim Bam - Purmerend, textiel, kleding actie, vrijwilligers

13. Mikatjuh

Mikatjuh Bekend lid

Feb 24, 2008
    536
    0
    16
    Apothekersassistente
    Dronten
    Ik maak er doekjes van om zonnebril of bril glazen mee te poetsen. Maar voorlopig heb ik ze nog wel even nodig

14. jamaila

jamaila Bekend lid

Jun 27, 2011
    527
    0
    0
    friesland
    ik vind het ideale poetsdoeken. Daar ga ik ze voor gebruiken als ik ze niet meer nodig heb voor de jongste. Heb inmiddels de hydrofielen met printje al een aantal jaren als poetsdoeken in gebruik (de witte nog niet, anders haal ik straks door elkaar wat voor de baby is en wat voor de poets) maar ik vind ze echt super handig om te poetsen.

15. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Mijn vriend gebruikt ze ook in onze winkel (optiek zaak)
    Voor het reinigen van brillen etc.

Verder neem ik er ook vaak een aantal mee als de honden mee gaan. Even snel een paar modderpoten afvegen etc en het neemt niet zoveel ruimte in.

Maar ik gebruik ze ook nog steeds voor onze zoon. Even op het aankleedkussen bij het zwembad, even snel afdrogen na het douchen...

Share This Page