Zo blij dat ik niet de enige ben met deze tic. Ik moet dit aan mijn man laten lezen haha, die vindt altijd dat ik daar een extreem voorbeeld van ben (ikzelf vind dat niet, obviously).
Ik las eens de tip om op de hoeken van het dekbed een knoop te naaien en in de hoezen een lusje. Dan kunnen ze niet meer glijden. Misschien is dat wat, heb het zelf nooit geprobeerd. Hier flanellen dekbed hoezen en die glijden niet.
Mijn man heeft echt precies het zelfde, die begint al te zuchten als ik zeg ‘ ik moet even...’ hij biechtte laatst op dat hij wel eens de punt van het dekbed aan mijn kant wel eens ‘goed’ doet en dan hoopt dat ik denk dat het dekbed goed ligt. Daar trap ik dus mooi niet in hè.
Wat toch ook echt een irritatie punt is is al die open onderkanten aan die hoezen en dan met ëxtra lange instopstrook" Wie word daar nou blij van?! Het zorgt er alleen maar voor dat je dekbed eruit kan schuiven.
Ja dat vind ik dus ook echt superirritant! Het schuift er daardoor alleen maar uit. Daarom koop ik dekbedovertrekken het liefste bij Ikea. Die hebben knoopjes aan de onderkant en geen instopstrook. Kan dan geen kant op.
Wij hebben haar elastieken op elke punten gedraaid (zoals om een staart) Blijft prima zitten. Niet echt mooi natuurlijk. Maar ik ben niet ander gewent. Slaap anders niet
Maar het is toch juist superirritant als er geen instopstrook aan zit? Ik heb er een gloeiende hekel aan als je een dekbed niet fatsoenlijk kunt instoppen aan het voeteneind zodat je koude voeten krijgt omdat het steeds loslaat. Ik koop dus nooit hoezen zonder instopstrook. Overigens schuift het dekbed hier wel iets in de hoes, maar niet zoveel dat ik me eraan erger. De tip van de knopen aan het dekbed en lusjes maken in de hoezen heb ik wel vaker gehoord als oplossing.
Ik haat het juist als mijn dekbed strak vast ligt aan de onderkant, die wil ik los hebben voor bewegingsvrijheid. En met mijn 1.64m moet ik hard mijn best doen om koude voeten te krijgen bij mijn dekbed van 2.20m
Ik heb ook het dekbed los en dat is wel 2.20 dus hangt altijd iets over het bed heen. Het bed is 2.00 m en het dekbed ligt ook nooit tof helemaal bovenaan. Heb echt een hekel aan instopstroken.
Wij hebben wel altijd een instopstrook, maar dan zo eentje alleen in het midden, dan is de opening dus ook niet over de volle breedte (want dat is idd irritant). Ons bed is ook 220, dus wel zo fijn als je het wel instopt (man is 1m96, vandaar het bed van 220 ).
Zo zie je maar: zoveel mensen, zoveel wensen Als bij mij het dekbed niet fatsoenlijk ingestopt zit eindig ik op de een of andere manier altijd met koude voeten. En daar kan ik dus niet van slapen. Terwijl ik toch ongeveer net zo groot (of klein) ben als @sidmick. Ik weet niet wat dat is, mischien te onrustig met mijn voeten? Alhoewel ik van mijn man geen klachten krijg dat ik hem schop ofzo
Ik heb het met het 1 persoonsdekbed v mijn zoon. Dat dekbed komt v Ikea en is van gladde stof. Maakt niet uit in welke hoes. Dekbed v mijn dochter in dezelfde hoes glijdt niet. Dus dank vd tip van klemmen, ga ik ook proberen.
Ik ben alleen maar blij dat ik niet de enige gek ben die 's nachts haar bed uit gaat om de dekens op te schudden
Had ooit eens gelezen dat sommige hoogzwangeren het gebruiken om makkelijker om te draaien 's nachts. Lol