hallo dames, ik heb een vraagje, ik heb hier vochtige lotiondoekjes liggen met een THT datum van augustus 2010, aangezien ik eind december ga bevallen weet ik niet of ik ze nog kan gebruiken. aan de ene kant denk ik, ik gooi ze weg en koop wel nieuwe want dalijk krijgt me kleintje uitslag ofzo, maar aan de andere kant denk ik weer wat moet er in lotiondoekjes zitten wat slecht is voor de kleine? denk dan meer aan uitdroging van de doekjes ofzo. kortom een dillema... ik heb de doekjes al liggen sinds 2008 in de commode, maar aangezien mijn dochtertje een dag voor haar geboorte overleden is nooit kunnen gebruiken. vandaar dat ik ze nog heb liggen. wie kan mij antwoord geven
pfff lastig! Ik ben zelf nooit zo heel erg moeilijk, de houdbaarheidsdatum staat erop omdat het verplicht is. Alsof bijvoorbeeld shampoo nu echt kan bederven?! De werking zal misschien wat minder worden, maar ach.... Maar bij zo'n heel kleintje is het toch weer anders. Je wilt liever niet dat ze uitslag krijgt en wat kost 1 pakje doekjes nou?! Misschien een idee om het pakje te bewaren totdat je kleintje een paar weken/maanden oud is?! Of weg geven (ruilen met) aan een vriendin met een kleintje?! Heel veel succes de komende maanden, hoop dat je kan genieten van je zwangerschap. Lijkt me allemaal behoorlijk heftig, met het overlijden van je eerste dochtertje in je achterhoofd.
Gewoon gebruiken... Ik heb mijn dochtertje in oktober 2008 verloren. Zij is overleden tijdens de bevalling. Ik had ook al een aantal pakjes in huis gehaald. Die heb ik gewoon bewaard. In mei 2010 is mijn zoontje geboren en ik heb die doekjes gewoon gebruikt. Moet zeggen dat ik weinig verschil merk met doekjes die ik nieuw heb gekocht. Misschien iets droger, maar de werking was gewoon goed hoor. Veel succes de laatste maanden! Het wordt heel spannend kan ik uit ervaring zeggen, maar het komt goed!
Volgens mij gaan die dingen niet kapot... als het vacuum verpakt zit, dan zit het wel goed. Wanneer de doekjes uitgedroogd zouden zijn, merk je dat snel genoeg en kun je altijd nog nieuwe halen.
idd gewoon dichtlaten tot je ze nodig hebt zal weinig mis mee zijn hoor. hooguit iets droger maar dat zal wel meevallen
Ik zou ze gewoon gebruiken, het is maar 2 mnd en waarschijnlijk zijn ze iets droger, nou en? Ik vind zelf de doekjes van de c1000 echt fijn, ze zijn nu in de aanbieding voor 1 euro (ipv 1,79)
nee daarom, ik vind het nogal eng om die doekjes dan toch te gebruiken haha en idd wat kost dat nou nieuwe doekjes dank je wel, nou dat genieten wordt met de dag minder:S ben de hele zwangerschap al zo bang, en dat begint nu met de dag meer te worden! ... ik probeer er alsnog van te genieten van me zw zelf maar het is moeilijk. maar komt goed.
ik weet niet wat ik moet zeggen ondanks dat ik het zelf ook mee gemaakt heb. behalve gecondoleerd. mensen zijn snel geneigd het "verkeerde" te zeggen zeg maar. nog gefeliciteerd met de geboorte van je zoontje. waren jou doekjes ook over datum?? en heeft de kleine er geen uitslag of iets van gehad? het is nu al spannend en angstig tegelijk, maar we proberen goede hoop te houden dat het dit keer wel goed mag gaan.
ze waren augustus dit jaar over datum. dus dat houdt in dat als me kleintje er is dat ze dan al 4 maanden over datum zijn. maar ik doe deze gwoon weg en koop wel nieuwe want toch vind ik het allemaal een beetje eng haha... beter het zekere voor het onzekere nemen denk ik dan.
Gewoon gebruiken hoor! Kan niets aan mis gaan: hoogstens wat uitdrogen, maar als ze al die tijd dicht waren zal dat vast niet zo zijn.