Hoi meiden, sinds gisteren weten we dat we in januari een kleine meid mogen verwachten. Ook de 20-echo al gehad en alles was tip top in orde. Dus ik durf me nu zo stilaan al te gaan oriënteren wat betreft kleding. Maar mijn vraag is nu; Wat zat er in jullie kledingkast om te starten wanneer de baby geboren was? Hoeveel rompertjes, boxpakjes en outfitjes? Hadden jullie ook nog es aparte pyjama's? En welke maten hielden jullie aan? De kleinste of ook al enkele dingen in grotere maten. Oh en tenslotte wat vonden jullie gemakkelijk qua kleding en wat was moeilijk of misschien zelfs oncomfortabel voor het kleintje? Tot nu toe is de baby gemiddeld qua grootte en gewicht maar dit wilt natuurlijk niets zeggen . ps: ik heb zelf een aardig gevulde kast voor mezelf en m'n mannetje en waarschijnlijk zal onze kleine meid niet moeten onderdoen. Dus ik hoef geen minimum-aantallen... Maar ik wil natuurlijk ook niet lopen overdrijven !!
Onze zoon heeft 2 weken in 50 gezeten en 3 weken in 56. Dit hadden wij ongeveer: 10 rompers maat 50 en 15 rompers maat 56 zowel korte mouw als lange mouw en overslag. 5 pakjes maat 50 10 pakjes maat 56 konden alle pakjes combineren kwa kleur enz. Natuurlijk sokjes en mutsjes. Voor de eerste 2 weken hadden wij veel overslag rompers en truitjes omdat ik het best "eng" vond om over het hoofdje te gaan. Boxpakjes onwijs leuk maar let erop dat ze via het midden open kunnen en bij allebei de benen. Had er een paar die aan de bovenkant open gingen en alleen onder nou vond het een ramp om aan te trekken. Geen pyjama's al de kleding was lekker zacht en kon hij makkelijk in slapen. Geen spijkerstof of tule maar gewoon zachte kleding. Jurkjes, rokjes en leggings zou ik persoonlijk wel leuk vinden maar zou niet weten hoeveel je daarvan zou moeten halen en of je het vaak aan doet bij zo een kleintje.
Wat wij heel fijn vonden is stof die lekker rekbaar is. Trekt makkelijk aan en zit ook lekker voor zo'n kleintje. Ook voor mutjes is het handig als ze super rekbaar zijn, ik vond het doodeng om zo'n stug ding over dat kleine tere hoofdje te doen. Boxpakjes zou ik zonder voetjes doen. Pakjes met voetjes moeten wel echt heel goed passen qua verhouding, bij mijn dochter zijn de pijpen meestal te kort, het gedeelte voor de voeten te klein en de mouwen veel te lang. Die zijn hier dus in de kast blijven hangen Jurkjes kunnen prima, zolang ze er lekker in kunnen liggen. Niet te veel dikke stof bijvoorbeeld. En ik vond een jurk leuker staan met bijpassende legging/broek dan met een maillot. In het begin slobberde een maillot nog zo om de beentjes.