orgineel gastenboek bij huwelijk

Discussie in 'De lounge' gestart door missymaaike, 7 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    23 maart 2012 gaan wij eindelijk trouwen.
    een hele hoop hebben we al geregeld alleen komen wij er niet uit wat te doen met het gastenboek.

hebben mensen nog leuke orgineel ideeen ?

2. Fortuna

Fortuna Niet meer actief

Je kan een wensboom neerzetten.

Kleine papierjes een een touwtje bijvoorbeeld en daar kunnen ze dan een wens opschrijven en die in je boom hangen.

3. Gravid

Gravid Niet meer actief

Toen ik trouwde, met nu mn ex, lieten we bij de ingang iedereen hun handtekening (of evt. persoonlijke tekst) zetten in een foto album.
    (zo 1 waar je per pagina 2 foto's in kunt doen, en waar je aan de zijkant aantekeningen kunt maken)
    En per stel/gezin lieten we een foto van ze maken als ze binnen kwamen.
    Dus zo had je een foto album met iedereen die op receptie en feest kwam, en hun handtekening/persoonlijke tekst.

4. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.805
    4.191
    113
    Mijn vriendin had een grote fotolijst met een hele brede houten rand. Daar heeft ze iedereen iets op laten zetten bij binnenkomst en die hangt nu met trouwfoto eraan in de gang te pronken

5. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Wij hadden het boek: vertel eens... over het bruidspaar. IK wilde graag foto's van iedereen, en iedereen kon iets vertellen over wat ze van ons zijn (oom, tante, vriendin etc) en leuke tips geven.

Ik moet zeggen, we zijn nu ruim een jaar getrouwd en nog steeds lees ik er met veel plezier in!

6. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    daar had ik ook al aan zitten denken maar wat voor vragen staan er in het trouwboek ? ik heb wel het vertel s dagboek maar kan nergens de vragen uit het andere boek vinden

7. Pluizje

Pluizje Bekend lid

31 okt 2011
    661
    14
    18
    Neem je wc deur mee en laat daar iedereen wat op schrijven :)

8. Within

Within Niet meer actief

Wij hadden het boek "vertel eens.." en we hadden een gewoon gastenboek. Omdat iedereen tegenwoordig iets origineels wil, is dat gewone boek eigenlijk al origineel geworden ;)

Maar je kan ook een spiegel laten bekliederen, je WC deur, een kalender, een passe-partout voor je huwelijksfoto, een videogastenboek, polaroids maken met namen enz op de witte rand en dan in een boek plakken, wensboom (ik heb er 1 in mijn schuur staan van een collega: In style styling), fotohokje, kleine kaartjes voor in een boek, helemaal niks neerleggen, een tafelkleed laten beschrijven met lieve teksten... ik ga nog even door brainstormen :)

9. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    ik vind een hele hoop leuk ;) maar vriend lief is wel wat kieskeurig ;) hahah ga alles opschrijven en hem voorleggen

10. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0
  11. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Daar stond oa in:

- waar kennen jullie het bruidspaar van?
    - wat is je leukste herinnering aan het bruidspaar?
    - wat moet het bruidspaar nog eens gaan zien/doen?
    - tips voor een gelukkig huwelijk

12. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Wij hadden 2 witte canvas-doeken (volgens mij 1mx1m) en daar mocht iedereen met een stift wat leuks opschrijven. Omdat de meeste mensen toch niet verder komen dan 'gefeliciteerd' of 'veel geluk', vond ik alle andere opties toch niet helemaal het ;) (wensboom, bijv. vind ik superleuk, maar zo crea zijn onze families en vrienden meestal niet als het om gelukwensen gaat)

13. zilla

zilla Actief lid

6 jul 2011
    307
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben bierviltjes laten bedrukken met een foto van ons en de trouwdatum. Iedereen kon bij binnenkomst (en gedurende de avond) op de achterkant van een bierviltje een boodschap schrijven of een tekening maken of wat dan ook!
    Na de bruiloft hebben we de viltjes allemaal in een map gedaan en t is echt heel leuk om te lezen! (en om te zien wat voor rare berichtjes er tussen zitten ;))

Dit hadden we trouwens bedacht omdat mijn man en ik elkaar ik de kroeg ontmoet hebben (hij was barman) en wij hele avonden bierviltjes naar elkaar schreven als vorm van communicatie.

14. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    zit jij ook trouwens op de trouwenhyves ?

15. zilla

zilla Actief lid

6 jul 2011
    307
    0
    0
    NULL
    NULL
    whahahahah jep, daar was ik erg actief! ;)

16. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    hahah ;) oooooh wat erg dit ;) ook foto,s in het cafe laten maken ?
    ik zie dat jullie nu ok aan een nieuwe stap in jullie leven zijn begonnen ;)

17. zilla

zilla Actief lid

6 jul 2011
    307
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jep, that's me ;) En inderdaad, een nieuwe stap (mee begonnen net voordat we gingen trouwen). Wanneer ga je trouwen?

18. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    23 maart :) dus over een grote 4 maanden :)

19. zilla

zilla Actief lid

6 jul 2011
    307
    0
    0
    NULL
    NULL
    De wereld van het internet is maar klein ;) In ieder geval een supermooie dag gewenst!

20. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    dankje

Deel Deze Pagina