oplossing gezocht voor hond (angstbijter)

Discussie in 'De lounge' gestart door mama van Kyano, 3 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama van Kyano

mama van Kyano Actief lid

31 aug 2009
    137
    0
    0
    het is echt niet dat we de makkelijkste weg kiezen en de hond dan maar laten inslapen. het is een hond die geborgenheid en veiligheid zoekt. ze komt uit een asiel en wordt panisch van een vreemde omgeving en drukte. we weten, omdat we de hond goed kennen, dat ze daar niet gelukkig van wordt. dat willen we haar niet aandoen.

het liefst zou ik haar ergens naar toe brengen waar ze de vrijheid heeft en ze geen schade kan toebrengen.

we kennen de rangorde regels en passen dieook goed toe. (is ze heel gevoelig voor) we hebben haar ook heel veel kunnen leren. we kunnen zonder problemen bij haar komen, knuffelen, haar speelgoed afpakken, voernijd af kunnen leren) we komen echt van ver met haar.

maar nogmaals: de veiligheid van mijn kinderen gaat voor! ik zou het mezelf niet kunnen vergeven om de hond maar te houden omdat het zo zielig voor haar is en ze bijt mn kinderen.

als iemand een goed plekje voor haar weet, heel, heel graag!

en ik ga de genoemde personen/sites uiteraard ook ff nazoeken.

2. auraly

auraly Fanatiek lid

28 apr 2007
    1.217
    9
    38
    antwerpen
    hadden ze dan in het asiel niet op voorhand gezegd dat het een angstbijter is
    als ze dat wel hebben gedaan, hebben ze je dan geen adressen gegeven met mensen die weten hoe je best met zo'n angst omgaat?

als je het op voorhand wist, dan wist je ook dat het een uitdaging zou worden, nu vertrouwd de hond jullie en wordt die terug weg gestuurd waardoor ze nog meer in angst gaat leven
    ik zou ze heel voorzichtig laten wennen aan eventuele nieuwe baasjes want ze zomaar in een andere omgeving zetten gaat averechts effect hebben

3. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    is hij/zij geholpen ? zo niet, zou je anders daar info over kunnen winnen. misschien is dat een ''oplossing'''
    gaat het in ieder geval beter en kunnen jullie haar met nog wat nodige tijd en aandacht toch houden ( uiteraard alleen wanneer je geen bedreiging meer ziet voor je kindjes )

4. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    sja hardstikke zielig hoor voor die hond. Maar ik vind het zieliger voor de kindjes als die in hun gezicht gebeten worden en voor hun leven verminkt zijn.
    Ik hou van honden, kan niet tegen dierenleed, maar ik zou exact dezelfde keuze maken als ts nu.

5. auraly

auraly Fanatiek lid

28 apr 2007
    1.217
    9
    38
    antwerpen
    kijk dan maar zwart wit, durf ervoor wedden dat het startopic wreed overdreven is, de enige hap die ze erin zet is naar haar man toe
    ze heeft de kinderen helemaal niet gebeten, ze knuffelt en speelt graag
    en dat gaat niet samen met een hond die zomaar uit het niets bijt !
    maar ja , we geloven meteen dat een hond zomaar ineens een kind het gezicht afhapt , dan moet je geen beesten houden
    want ikzelf heb een litteken op m'n lip van m'n konijn toen ik een jaar of 8 was

6. mama van Kyano

mama van Kyano Actief lid

31 aug 2009
    137
    0
    0
    dit is ook precies de reden waarom we haar eigenlijk niet weg willen doen... het is echt heel moeilijk! en een uitdaging is het geweest! we hebben veel overwonnen. maar het bijten als ze in blinde paniek is, zal ze naar ons idee blijven doen. het blijft een eerste reactie van haar.

tot enkele maanden geleden zagen we de minimale tekenen van angst/ mogelijk gaan bijten aankomen. we kennen de tekenen erg goed. maar kunnen het niet voorkomen..

ik had de reacties wel verwacht en snap ze ook, maar we hebben meer aan tips en ideeen. we moeten goed kijken naar wat het beste is voor de hond.
    en ik moet eerlijk zeggen dat ik nu wat meer tot rust ben gekomen nu het even geleden is. het was wederom heel erg schrikken en heel blij zijn dat ze de kinderen niet heeft gepakt.

om de mensen die denken dat we morgen de DA bellen en dr 'zomaar' een spuitje laten geven: tuurlijk niet!!!!! was ook niet de insteek van het topic. maar voor sommige problemen kán het een oplossing zijn. (hoop dat het in dit geval niet hoeft)

7. auraly

auraly Fanatiek lid

28 apr 2007
    1.217
    9
    38
    antwerpen
    ik heb ook nooit gezegd dat je het beest kost wat kost moet houden
    ookal wordt dat hier zo bestempeld door anderen
    ik zei alleen maar dat het voor het diertje niet makkelijk zal zijn om te wennen bij een ander en dat je dat stap voor stap zult moeten doen
    zodat ze eerst kan wennen aan die vreemde persoon in een vertrouwde omgeving
    ik heb ook gezegd dat bij ons een gedragstherapeut de oplossing was net omdat er mensen zijn die denken met de rug tegen de muur te staan terwijl er nog wel opties zijn

alleen dat spuitje geven schoot bij mij verkeerd

8. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Sorry, maar ik vind dit erg simpel gedacht! Heb je er weleens bij stil gestaan dat sommige honden een kronkel in hun kop hebben? Misschien aangeboren of doorgefokt??

Mijn ouders hebben 2 maanden geleden hun hondje in laten slapen die ze van pups af aan hadden. Dit hondje werd later agressief naar andere honden toe en dat wisten ze en ze hielden haar ook altijd aan de lijn. Hebben cursussen gevolgd en alles gedaan om het "af te leren". Ze was nooit agressief naar mensen, tot ze dus 2 maanden terug uit het niets mijn dochter aanviel. De andere hond van hun stond ertussen en sprong ervoor en kreeg daardoor de volle laag en mijn moeder kon net op tijd mijn dochter wegtrekken! Op ADVIES van de dierenarts hebben ze haar inlaten slapen. Dit hondje was niet te vertrouwen.

Ik ben een ontzettende hondenliefhebber, maar als er een dag komt waarop mijn hond mijn dochter aanvalt gaat ze weg.

9. auraly

auraly Fanatiek lid

28 apr 2007
    1.217
    9
    38
    antwerpen
    der is geen kind aangevallen, god zeg ..

10. shadowstep

shadowstep Bekend lid

6 jul 2011
    671
    0
    0
    Mag ik mijn petje voor je afnemen en een hele diepe buiging maken?

11. auraly

auraly Fanatiek lid

28 apr 2007
    1.217
    9
    38
    antwerpen
    als dit ironisch bedoeld is word ik er niet echt blij van, want ja ik ben best trots op het feit dat onze hond het nu veel beter doet
    en we haar de kans hebben gegeven
    als ik zie hoe m'n kinderen van haar genieten en omgekeerd word ik er alleen maar blij van

12. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Nog niet nee, maar moet dat eerst gebeuren dan? De hond van mijn ouders knuffelde en speelde ook altijd met mijn dochter en toch viel ze haar dus ineens aan. Ik snap dat je een hondenliefhebber bent, ben ik ook. Ik probeer alleen maar te zeggen dat het niet altijd maar ligt aan de mens of dat er altijd een oplossing te vinden is.

13. auraly

auraly Fanatiek lid

28 apr 2007
    1.217
    9
    38
    antwerpen
    ik heb dat nooit gezegd dat het aan hen ligt, waarom word ik in dit hele geheel zo aangevallen
    ik heb enkel gezegd dat ze een geschikte baas kan vinden voor haar hond, iemand die geen kinderen heeft en voldoende tijd
    het is enkel de spuit waar ik een probleem mee heb

14. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    dat mag je vinden! Vaak is dit toch wel het geval ! En ja ook door doorfokken ! Maar ik zou een hond nooit zomaar laten inslapen ! Ik zou dan een goed kindloos plekje voor de hond zoeken ! Ik denk dat er wel mensen zijn die de uitdaging aan willen gaan!

15. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

Hoe zou de hond zich voelen? Zou hij gelukkig zijn? Bang voor alles altijd op zijn hoede, leven in angst. Misschien heeft de hond wel pijn. Kan hij niks anders als bijten. Ziet hij alles en iedereen als bedreigen. Deze hond is heel ongelukkig moge dat duidelijk zijn.
    Ik zou er idd een gedragsdeskundige bij halen. En handelen naar het advies van die deskundige. Het zou heel goed kunnen dat deze adviseerd dat de hond zo geen gelukkig leven kan hebben en dat er weinig mee te doen is. Maar het zou ook zomaar kunnen zijn dat ze er wel wat in ziet en er tijd en energie in wil steken. De vraag is natuurlijk wil jij er ook tijd en energie insteken en kun je dat ook?

16. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    In veel gevallen ligt het ook aan de mens, maar niet in alle gevallen. En hoevaak beland een hond niet voor de 2e of 3e of 10e keer in een asiel, omdat mensen een uitdaging willen en het achteraf toch niet lukt? De asiels zitten vol met zulke honden. Dat vind ik pas zielig, want het probleem wordt er niet mee opgelost en zo'n hond zit z'n halve leven achter de tralies.

17. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

ik kan me wel voorstellen dat iemand zon hond laat inslapen, vergeet niet het is een mechelaar, en dat zijn al niet de makkelijkste honden, ze zijn zeer gericht op vaak 1 baas. (mijn moeder en haar ouders hebben ook altijd mechelaasr gehad,)

ik zou contact op nemen met BHCN of NVBH | Nederlandse Vereniging voor Belgische Herders en hun het verhaal uitleggen, waarschijnlijk kunnen zij of hulp aan bieden of bemiddelen voor een goed huis.
    asl ik eerlijk ben, zou ik nu voor je kids kiezen en de hond herplaatsen . jullie rust, en de hond went gelukkig snel aan een nieuwe baas helemaal als er meerdere honden zijn.
    sterkte

18. auraly

auraly Fanatiek lid

28 apr 2007
    1.217
    9
    38
    antwerpen
    asiels zitten ook vol met honden die impulsief zijn aangekocht en dan na een korte tijd gewoon achter gelaten worden
    een asiel kijkt na wat het probleem bij de hond is, zoekt daar een oplossing voor en een geschikte baas
    het asiel hier in de buurt had ooit een mooie hond zitten en toen ik belde kreeg ik meteen te horen dat hij niet geschikt was voor een gezin met kinderen wegens bijtgedrag
    dus we kregen hem sowieso niet mee
    ook komen ze na een tijd onverwachts langs om te zien hoe het gaat
    hier in belgie dan toch

waarmee ik niet zeg dat dit bij TS het geval was, impulsief .. maar het is niet de geschikte hond voor hen
    der zijn heus wel mensen die met dat gedrag kunnen omgaan

19. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    nee maar wel een man die daar 7 hechtingen aan overhield. Maar ach, dat maakt niet uit.

Ik vind het fijn voor jou dat het wel met jou hond is gelukt maar ik had het risico nooit genomen. Als het wel misgegaan was, had je jezelf dan kunnen vergeven?

20. Muisje1992

Muisje1992 Actief lid

15 aug 2011
    436
    0
    0
    Breien
    Zuid Holland
    Ja alleen een hond kan je kindje tekenen voor het leven.;) En dat der man is gebeten? Ach wat maakt het uit, het is maar een man:(

Deel Deze Pagina