inderdaad de hond blijft altijd van het asiel.... dus je zou het probleem daar voor moeten legen je kan en mag hem niet zomaar weg doen. maar ik denk dat jullie hond het onzettend goed zou doen op een boerderij waar hij lekker de ruimte heeft
Moeilijk. Een gedragstherapeut is een hele goed optie,alleen moet je misschien wel heel lang aan je hond werken en heb je daar tijd en geld voor? Het asiel lijkt me geen oplossing,dat is zo zielig...daar kunnen ze ook niets met hem. En een "boerderij" klinkt altijd zo rooskleurig,maar daar komen ook mensen,pakt hij die dan niet? de postbode bijv? Ik zou hem wel uit de buurt van je kinderen houden,en wens je veel sterkte en succes!
Tja, zoals hier al eerder is gezegd. Zoek een goede gedragstherapeut en ga ermee aan de slag, tot die tijd desnoods thuis muilkorf om. Mijn allerlaatste keus zou pas inslapen zijn, heb zelf ook een mechelaar, die trouwens wel superlief is voor onze dochter, maar laat ook duidelijk merken als ze iets niet leuk vind.
moeilijk hoor meid! weet precies wat je nu mee maakt. Ik heb mijn hond ook met veel pijn in mn hart weg moeten doen. Mega lief beest, maar toen onze zoon werd geboren was niemand maer veilig. ja mijn zoon, want hij beschermde hem vreselijk erg. alleen ik en mijn man mochten bij de box en baby in de buurt komen. na maandje mocht er niet eens iemand meer bij ons huis in de buurt komen. Hond is 1x achter mn buurvrouw gerend met opstaande haren en gemene blaf. tja het kon gewoon niet meer. Heb een advertentie op mp gezet met heel eerlijk hoe het allemaal in elkaar zat en dat ik echt serieus opzoek ben naar iemand die er verstand van heeft en de tijd. Had een soort van deadline gezet en als ik dan niemand zou vinden dan moest hij helaas naar asiel. tja kan moeilijk hond nog een jaar in huis hebben terwijl niemand veilig is die langs komt. avond voordat hij naar asiel zou gaan belde een man op of ze mochten komen kijken volgende dag. prima, dat was eigenlijk de laatste kans. en het klikte meteen tussen de familie en de hond. mn hart maakte een klein sprongetje maar ik heb me toch een potje zitten janken dat mn hond weg moest. pff krijg nu alweer tranen in mn ogen. is nu 2jaar geleden en ik mis hem nog heel erg! heb contact met de mensen en krijg regelmatig foto's. het gaat echt super met de hond! succes meid!!