Oplossing gezocht! Wat doen als topic uit de hand dreigt te lopen?

Discussie in 'De lounge' gestart door SushiLover123, 13 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mroos

mroos Niet meer actief

Iets wat ik ook steeds vaker tegenkom;

Ik? vervelend? Nee johh, ik bedoel het hartstikke aardig!
    Vindt je dit al vervelend? Nou ja zeg, kinderachtig!
    Nou, doe is wat aardiger tegen dieendie, ze bedoelt het echt niet zo slecht..

Ja dáááág, de mensen die dit zeggen weten zelf ook wel dat ze lekker aan het provoceren en stoken zijn, maar doen ondertussen of ze uit een ei komen, nee dat is volwassen..

Prima als je er van geniet om te provoceren maar doe dan alsjeblieft niet of je mensen afzeikt om de lieve vrede te bewaren.

2. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    en dat met 23 ;) bonuspunten voor mij :D

3. MamaG

MamaG Fanatiek lid

24 mei 2008
    1.298
    0
    36
    Omg Nijmegen
    Kijk en daar ben ik het nou helemaal mee eens! Niet dat je je mond dicht moet houden hoor;) maar dat sommige alles inderdaad alleen maar negatief willen bekijken...

4. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

drommels, het was net zo lekker luchtig:D

5. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Precies, over het algemeen ben ik een heel zeker persoon die alles luchtig en vooral positief opvat.

Misschien onbegrip vanuit mij, dat ik mij niet verplaats in negatieve denkers.

6. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Dat gaat niet om gisteren. Ik weet niet wat er gisteren is gebeurd, maar ik heb exact hetzelfde wel eens vaker gezien. Staat los van wat er gisteren gebeurd zou zijn.

Je hebt mijn bedoeling niet goed begrepen. Je hebt maar een paar mensen nodig om op een positieve manier mensen te stimuleren. Je zult zien dat mensen dan vanzelf beter gedrag gaan vertonen... Of zoals een voorbeeld van mij, als iemand zich niet bewust was dat ze te fel over kwamen, dat ze hun eigen berichten gaan nuanceren, zodat nog wel de boodschap overkomt, maar niemand er mee gekwetst wordt. En die mensen die het bewust doen, ja daar kun je niets aan doen. Maar de sfeer wordt al sowieso veel positiever als de mensen die het onbewust doen, zich er bewust van worden.

Vind je zelf niet dat je een beetje kortzichtig over komt als je zegt dat er maar één juiste manier is om er mee om te gaan? Ik denk dat er meerdere manieren zijn. Een andere is al genoemd hier en ik denk dat er nog meer goede ideeën zijn. Misschien moet je daar wat meer voor open staan.
    Als er een paar mensen vragen om terug on topic te gaan, gebeurt dit meestal ook wel. Mensen denken dan vaak "oja" en gaan dan verder on topic. Of ze maken een nieuw topic aan. Dat is een goed voorbeeld van een paar mensen die een verandering in een discussie kunnen brengen. Waarom dan niet op dezelfde manier een andere richting aan kunnen geven in een topic waar mensen aanvallend reageren? Moet te doen zijn, denk ik. Maar ik kan het niet alleen.

Ojee, ik loop al 5 pagina's achter. Geen tijd nu om alles te gaan lezen en te reageren...

7. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38

hier kan ik dus om lachen, ookal zeikt ze mijn woord af ;) heb dus hardop gelachen even voor de duidelijkheid dat zag er zo uit --->:D

8. mroos

mroos Niet meer actief

Wel grappig want ik zie jou juist als de grootste zeikerd in het verhaal.

9. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Die opmerking over leeftijd kwam niet van mij ;)
    Btw. je hebt gelijk, al voel ik me niet aangesproken in deze. Ik reageerde erop, begon niet over dat woord hier.

10. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    en bedoel je dit dan serieus of luchtig? ;)

11. mroos

mroos Niet meer actief

Ik bedoel het serieus, maar maak me er niet druk om dus wat dat betreft bedoel ik het lekker luchtig.

12. Fullhouse1981

Fullhouse1981 Fanatiek lid

8 jun 2010
    1.903
    0
    0
    Oosten van het land
    Luchtig opvatten :D met een lach :D

13. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Ik vat helemaal niks luchtig op, ik ben een zeiktrut die nu weer verder gaat, want ik ben behoorlijk gekwetst.

14. mroos

mroos Niet meer actief

Ik weet het.

15. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Dit is volgens mij een nette manier om aan te geven dat iemands reactie misschien wel heel anders overkomt dan bedoeld. En aan het antwoord te zien staat missym ook nog eens open voor hoe het dan over komt (hopelijk met als doel daar de volgende keer op te letten).

Dit soort dingen zou ik graag vaker in topics terug zien...

16. Fullhouse1981

Fullhouse1981 Fanatiek lid

8 jun 2010
    1.903
    0
    0
    Oosten van het land
    Tja,wel gillen dat het niet nodig is,dat je mensen daar mee kwetst? Volwassen van je Mroos...

17. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

sorry.....maar je klinkt nu net als een schooljuffrouw:D lach je niet uit hoor maar vind het komisch:):D

18. mroos

mroos Niet meer actief

Ik kan me niet herinneren dat ik heb gezegd dat het niet nodig is, wel dat ik vind dat je niet moet ontkennen dat je dingen zegt om te provoceren.

Daarnaast vind ik elke situatie anders en wanneer je merkt dat iemand snel gekwetst is vind ik het kinderachtig om toch door te gaan. Wanneer je merkt dat iemand zelf ook provoceert vind ik het een heel ander verhaal.

Daarnaast maakte ik mijn opmerking om aan te geven dat dat de persoon in kwestie zelf eigenlijk niet naar voren komt als iemand die het luchtig wilt houden, maar als iemand die een discussie voert om de discussie, en ik ben daar vrij allergisch voor, ik vind het, jawel, kinderachtig..

Nogmaals, het boeit me voor de rest weinig hoor, doe lekker je ding, schrijf waar je je goed bij voelt, alleen verloochen jezelf alsjeblieft niet;).

19. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.641
    5.955
    113
    Misschien moet ze het niet persoonlijk opvatten en het positieve er van inzien:)

20. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Nee ik vind mezelf doorgaans niet kortzichtig, en moet me nu ook even goed aan mijn eigen advies houden door tot 10 te tellen, want ik word namelijk niet graag kortzichtig genoemd.
    Mij heb je niet zien schrijven dat er maar op 1 manier mee omgegaan kan worden. In tegendeel juist. Ik geef júist aan dat je dit soort dingen niet kan regelen doordát iedereen er anders mee omgaat.

Duidelijker kan ik het niet maken...

Deel Deze Pagina